Przejdź do treści

Przepis na fit roladki bakłażanowe

Roladki bakłażanowe
Zdjęcie: Justyna Ledwoch | www.readeat.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
usg
6 badań, dzięki którym diagnozujemy nowotwory
lapee.dk
Na festiwalach zazdrościsz facetom pisuarów? Lapee, czyli różowa przenośna przestrzeń dla kobiet, to zmieni!
Co każdy grzybiarz wiedzieć powinien
Co każdy grzybiarz wiedzieć powinien?
Jade Beall, fotografka: niezależnie od kształtu, koloru i wieku, każde ciało zasługuje na to, by być postrzegane jako piękne
istockphoto.com
Zła strona soli. Dietetyk Powszechny tłumaczy, co sól robi z organizmem

Bakłażan cieszy się uznaniem wśród miłośników zdrowego odżywiania. Jest dobrym źródłem błonnika i wspomaga trawienie. Skorzystaj z naszego przepisu na fit roladki bakłażanowe.

Te sprytne zawijaski spełniają wszystkie te kryteria, idealnie wpasowując się w karnawałowe menu. Na dodatek są zdrowe! Wypchane kaszą jaglaną, surowymi warzywami i świeżymi ziołami. Uwielbiają towarzystwo sosu z tahiny, granatu i hummusu. Chętnie wproszą się do was na sylwestra lub karnawałową prywatkę.

Roladki bakłażanowe

Zdjęcie: Justyna Ledwoch | www.readeat.pl

Składniki:

– 4 średnie bakłażany
– sól
– oliwa z oliwek
– kumin
– pieprz

Nadzienie:

– 2 papryki czerwone
– ½ szklanki kaszy jaglanej (100 g)
– 1 szklanka wody lub bulionu warzywnego
– 1 łyżeczka oliwy z oliwek
– 1 łyżka oliwy z oliwek
– 1 cebula
– 2 ząbki czosnku
– 2 łyżki startego imbiru
– ½ łyżeczki kurkumy
– szczypta chili
– szczypta cynamonu
– 1 marchewka (ok. 150 g)
– 1 burak
– 3 łyżki posiekanej natki pietruszki
– 3 łyżki posiekanej kolendry
– ½ szklanki orzechów włoskich
– ½ szklanki ziarenek granatu
– pieprz, sól
– sok z cytryny

Bakłażany kroimy wzdłuż, w cienkie plastry o grubości około 4 mm. Posypujemy solą i odstawiamy na około 20 minut. Delikatnie płuczemy i odsączamy z nadmiaru wody. Smarujemy oliwą (cienką warstwą – najlepiej pędzelkiem), posypujemy kuminem i pieprzem. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 st. C przez 20 minut (obracając w połowie czasu pieczenia) lub grillujemy na patelni grillowej z obu stron, aż będą miękkie. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu.

Kaszę jaglaną płuczemy. W garnku rozgrzewamy 1 łyżeczkę oliwy i podprażamy kaszę przez niecałą minutę. Zalewamy wodą lub bulionem warzywnym. Doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy na wolnym ogniu około 8-10 min. (od momentu zawrzenia). Zdejmujemy z ognia i przykrywamy pokrywką.

Paprykę układamy na blasze i pieczemy w 200 st. C około 45-50 minut. Wyjmujemy i wkładamy do garnka, przykrywając go pokrywką. Zostawiamy do wystygnięcia. Paprykę obieramy ze skóry i kroimy w małe kawałki.

W międzyczasie siekamy drobno cebulę, czosnek i imbir. Na patelni rozgrzewamy 1 łyżkę oliwy z oliwek, wrzucamy posiekane składniki razem z odrobiną chili, cynamonu i kurkumy. Smażymy kilka minut, aż cebula się zeszkli.

Marchewkę i buraka ścieramy na tarce. Orzechy włoskie drobno kroimy. Kolendrę i pietruszkę siekamy. Wyjmujemy pestki z granatu. Mieszamy ugotowaną kaszę z podsmażoną cebulką, marchewką, burakiem, ziołami, orzechami i granatem. Doprawiamy sokiem z cytryny, solą i pieprzem.

Na każdy plaster wykładamy około ¾-1 łyżkę nadzienia, zawijamy w rulonik. Podajemy solo, z hummusem lub z sosem z tahiny.

Justyna Ledwoch – z wykształcenia lekarka, po godzinach autorka bloga z kuchnią roślinną.  Zwolenniczka sezonowego, zdrowego gotowania. Na readeat.pl stara pokazać się, że kuchnia wegańska może być różnorodna, odżywcza i zdrowa. W wolnej chwili zakopuje się w książkach (nie tylko kulinarnych), biega z aparatem lub ogląda dobry film z psem na kolanach.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

Zainteresują cię również:

Sorbety warzywno-owocowe. Idealnie pomogą przetrwać upały!

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami