Przejdź do treści

Roller, czyli masaż dla sportowca

Roller, czyli masaż dla sportowca
Roller do masażu/fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczynka w różowymswetrze siedzi na podłodze w przedszkolu i bawi się klockami
Smog – oczyszczacze powietrza w poznańskich żłobkach
Mrożone jeżyny i maliny
Mrożonki – co można mrozić, a czego lepiej nie
Położna trzyma rękę na brzuchu ciężarnej kobiety
Nowe standardy opieki okołoporodowej już od stycznia
Czy odchudzanie do świąt ma sens? Dietetyk odpowiada
mierzenie obwodu brzucha
RFM – nowy sposób pomiaru tkanki tłuszczowej

Słyszeliście kiedyś o rollerze? To małe urządzenie pomaga osobom aktywnym i jest doskonałym uzupełnieniem tradycyjnego masażu.

Elastyczność i napięcie mięśniowe to dwa bardzo istotne czynniki, które mają istotny wpływ na wydajność i efektywność treningu. Niestety nie zawsze zwracamy na to uwagę, w wyniku czego bardzo często dochodzi do urazów lub przeciążenia układu mięśniowego. Na dalsze skutki nie trzeba długo czekać. Na tkance łącznej pojawiają się zgrubienia, które trudno rozciągnąć. Trzeba je wówczas rozbić. Do tego możecie zastosować wałek lub inaczej roller do masażu. Małe, niepozorne, ale bardzo przydatne urządzenie.

Roller jest coraz częściej wykorzystywany przez amatorów i profesjonalnych sportowców, bo jest prosty w obsłudze i skuteczny. Systematyczne używanie łagodzi lub eliminuje ból mięśni i stawów po treningu, rozluźnia mięśnie i zwiększa ich elastyczność.

fot. Katarzyna Milewska

Jego zastosowanie jest bardzo proste. Ułóż roller na danej partii mięśniowej i roluj przez około 30 sekund lub wykonaj 8 -10 powtórzeń. Kiedy natrafisz na silnie bolący punkt w twoim ciele, zatrzymaj roller w miejscu i wykonuj krótkie ruchy, wykorzystując ciężar swojego ciała jako docisk. Pozwoli to zmniejszyć “węzły” w mięśniach, zwiększy przepływ krwi, przyśpieszy regenerację i przede wszystkim pozwoli przywrocić mięśniom właściwy tonus.

fot. Katarzyna Milewska

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Najnowsze w naszym serwisie

mężczyzna umiera

Rak płuc – objawy, przyczyny, leczenie

Kilka faktów o (nie)przytulaniu

„Przytulanie jest zdrowe”! Jest ważniejsze od seksu, zachwyca naukowców, a świat stawia je na piedestale. Lecz czasem nie chcemy przytulać się w związku. Czy to my powinniśmy się martwić, że coś z nami nie tak, czy może świat zachłysnął się kultem przytulania? Sprawdźmy.
Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Zdrowa przekąska na wieczór! Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Sezon zimowy nie rozpieszcza z wyborem warzyw. Na szczęście przestajemy się bać nowości i coraz częściej sięgamy po pyszne bataty. Jeśli chodzi o frytki, to spokojnie mogą konkurować z ziemniakami. Przekonajcie się!

9 oznak niedoboru żelaza

Brak siły, szybkie męczenie się, podenerwowanie, blada cera… To wcale nie musi być przesilenie jesienno-zimowe. Zamiast czekać, aż samo przejdzie, zrób badania krwi – może brakować ci żelaza. Zobacz, jakie jeszcze sygnały mogą o tym świadczyć.

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Ból mięśni – fakty i mity

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Gdy bolą mięśnie

Leczenie ruchem

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko

Fitness trendy 2016

Fitness trendy 2016

Lepszy wskok w Nowy Rok

Lepszy wskok w Nowy Rok

Trenując, oszukasz czas!

Trenując, oszukasz czas!

Indoor zamiast outdoor?

Indoor zamiast outdoor?

Kobieta guma

Kobieta guma