Przejdź do treści

Roller, czyli masaż dla sportowca

Roller, czyli masaż dla sportowca
Roller do masażu/fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu
Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał
5 największych kuchennych mitów
Twitter.com
W kobietach siła! 10-letnia alpinistka zdobyła siedmiotysięcznik. „To jak być królową świata” – mówi
Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Słyszeliście kiedyś o rollerze? To małe urządzenie pomaga osobom aktywnym i jest doskonałym uzupełnieniem tradycyjnego masażu.

Elastyczność i napięcie mięśniowe to dwa bardzo istotne czynniki, które mają istotny wpływ na wydajność i efektywność treningu. Niestety nie zawsze zwracamy na to uwagę, w wyniku czego bardzo często dochodzi do urazów lub przeciążenia układu mięśniowego. Na dalsze skutki nie trzeba długo czekać. Na tkance łącznej pojawiają się zgrubienia, które trudno rozciągnąć. Trzeba je wówczas rozbić. Do tego możecie zastosować wałek lub inaczej roller do masażu. Małe, niepozorne, ale bardzo przydatne urządzenie.

Roller jest coraz częściej wykorzystywany przez amatorów i profesjonalnych sportowców, bo jest prosty w obsłudze i skuteczny. Systematyczne używanie łagodzi lub eliminuje ból mięśni i stawów po treningu, rozluźnia mięśnie i zwiększa ich elastyczność.

fot. Katarzyna Milewska

Jego zastosowanie jest bardzo proste. Ułóż roller na danej partii mięśniowej i roluj przez około 30 sekund lub wykonaj 8 -10 powtórzeń. Kiedy natrafisz na silnie bolący punkt w twoim ciele, zatrzymaj roller w miejscu i wykonuj krótkie ruchy, wykorzystując ciężar swojego ciała jako docisk. Pozwoli to zmniejszyć “węzły” w mięśniach, zwiększy przepływ krwi, przyśpieszy regenerację i przede wszystkim pozwoli przywrocić mięśniom właściwy tonus.

fot. Katarzyna Milewska

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Milena Nosek

„Znam organizmy, które nie szczędzą sobie cukru, smażenia, jedzą na co i kiedy mają ochotę, osiągają przy tym sukcesy i czują się wspaniale. Pytanie tylko – do kiedy?” – mówi Milena Nosek, dietetyk tancerzy

Zainteresują cię również:

Kiedy bolą kolana

Bolą cię kolana podczas treningu? Oto kilka sposobów aby zapobiegać problemom

Fit Matka Wariatka

Agresja i fałszywa troska na profilu znanej trenerki. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kobieta ćwiczy na bieżni, na siłowni, patrząc na zegarek. Za nią jest duże okno.

Nie nudź się na bieżni! Skorzystaj z naszych propozycji, aby trening nie był monotonny

Dopadają cię skurcze? Oto kilka pomysłów, jak ich unikać

Ćwicz jak Jane Fonda

Ćwicz jak Jane Fonda. Fitness w atmosferze lat 80. to świetny pomysł na babski wieczór

Wielkanoc w wersji fit

Wielkanoc w wersji fit, czyli jak nie przytyć w święta

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Mięśnie bolą po wysiłku? Oto kilka dietetycznych sposobów jak sobie z tym poradzić

Chcesz się więcej ruszać, ale nie możesz się oderwać od serialu? Oto zestaw ćwiczeń kanapowych

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Ból mięśni – fakty i mity. Czy dieta może je zmniejszyć? Opowiada dr Lukasz Stelmaszczyk

Trenuj z nami w te święta!

Trenuj z nami w te święta!

Pierogi kontra biegi

Pierogi kontra biegi

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

Nordic walking – to nie jest sport (tylko) dla starych ludzi

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Gdy bolą mięśnie

Leczenie ruchem

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko

Fitness trendy 2016

Fitness trendy 2016

Lepszy wskok w Nowy Rok

Lepszy wskok w Nowy Rok

Trenując, oszukasz czas!

Trenując, oszukasz czas!

Indoor zamiast outdoor?

Indoor zamiast outdoor?