Przejdź do treści

Rozgrzewająca zupa marchewkowa z nutą kokosową

Zdjęcie: Alicja Rokicka
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kolory migreny. Jakie światło zmniejsza ból głowy?
Zimnem czy ciepłem – jak pokonać częste dolegliwości?
Chcesz obniżyć poziom złego cholesterolu? Pokochaj białe owoce i warzywa!
kot w kuchni
10 rzeczy, których lepiej pozbyć się z kuchni
Zerwij z „Czy zasługuję?” i ciesz się życiem. Jesteś tego warta!

Jesienią i zimą częściej gotuję zupy. Lubię je przygotowywać. Ich zapach magicznie unosi się po całym mieszkaniu. Dacie się namówić na duet zupowy marchewka plus domowa śmietana kokosowa? Obiecuję, warto.

Zupa marchewkowa to duża konkurencja dla popularniej zupy krem z dyni. Ma równie wspaniały pomarańczowy kolor. Kolory działają ożywczo na nasz organizm. Kolor pomarańczowy kojarzy się z zachodzącym słońcem i wakacjami. To też kolor symbolizujący ogień i ciepło, co ważne szczególnie w zimnie dni. Do marchewki pasują wszystkie ostre i rozgrzewające przyprawy, bo sama w sobie jest słodka. Warto sięgnąć po imbir, paprykę, ale także po kmin rzymski, cynamon czy garam masalę. Tutaj wskazana jest dowolność i kulinarna intuicja.

 

Marchew to szczególne warzywo na zimne miesiące. Dobrze przechowywana gości na naszych stołach i straganach przez cały rok. Ma sporo witamin (A, B1, B2, B6, C, E, H, K, PP) i jest bogata w składniki mineralne (potas, sód, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk). Jest również najbogatszym źródłem beta-karotenu, który nie wyparowuje podczas gotowania. Beta-karoten wspomaga pracę serca, wzrok i poprawia koloryt skóry.

Po tym przepisie uwierzycie, że ostatnie, co można powiedzieć o marchewce, to że jest nudna!

przepis na zupe marchewkowa z nuta kokosowa

Zdjęcie: Alicja Rokicka

Zupa marchewkowa – składniki:

– 500 g marchewki
– 1 cebula
– 1 ziemniak
– 1 łyżka kurkumy
– 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego (kumin)
– 1,5 łyżeczki mielonego imbiru (lub 2 łyżeczki świeżego)
– ½ łyżeczki słodkiej papryki
– 2 łyżki przecieru pomidorowego
– sól
– ½ szklanki wiórków kokosowych
– 1 szklanka wody
– 1 łyżeczka soku z cytryny
– ½ szklanki oleju
– 1,5 litra bulionu warzywnego lub wody

Zupa marchewkowa – przygotowanie: 

Marchewkę obierz i pokrój w drobną kostkę. Tak samo przygotuj ziemniaka. Cebulę obierz i pokrój w kostkę. W garnku rozgrzej olej. Przenieś cebulę. Od razu dodaj wszystkie przyprawy prócz soli. Ciepło je otworzy. Mieszaj, aż kuchnię wypełni miły zapach, a cebula zmięknie. Uważaj, by nie przypalić! Dodaj pokrojone warzywa. Duś przez 3 minuty. Zalej bulionem. Gotuj przez 15 minut, aż warzywa zmiękną. Całość zmiksuj na krem, następnie przelej przez sitko. Zupa będzie miała gładszą konsystencję. Dodaj przecier pomidorowy i dopraw zupę do smaku.

W naczyniu umieść wiórki kokosowe, sok z cytryny i wodę. Zacznij miksować na wysokich obrotach. Po 3 minutach zacznij powoli dolewać olej. Ciecz zgęstnieje. Gotową śmietanę podawaj do zupy.

Alicja Rokicka ‒ blogerka, wariatka, roślinna mądrala. Prowadzi popularnego bloga Wegan Nerd promującego kuchnię roślinną. Współpracuje z nowojorskim kwartalnikiem „Chickpea Magazine”. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

Sorbety warzywno-owocowe. Idealnie pomogą przetrwać upały!

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami