Przejdź do treści

Rozgrzewający krem z pieczonych batatów i papryki. Idealny na zimę

Zdjęcie: Karolina Wiercigroch | www.dine-dash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
https://www.istockphoto.com/
Od 8 do 17 tysięcy sztuk. Tyle każda z nas zużywa średnio w ciągu całego życia podpasek i tamponów. Warto więc zwracać uwagę na ich skład
Bodymaps SS19 fot. Zuza Krajewska
Ukłon w stronę naturalności i możliwości kobiecego ciała. Zobaczcie fantastyczną kampanię polskiej marki Bodymaps
Istockphoto.com
Nieoczywiste momenty, w których może nam spaść cukier. Nie chodzi tylko o alkohol
kobieta je na ulicy w pośpiechu
Czy wiesz, jakie badania powinnaś wykonać na czczo? Skorzystaj ze ściągi!
https://www.istockphoto.com/
Niebezpieczne związki. Warzywa i zioła, których nie należy łączyć ze słońcem. Wyjaśnia dietetyczka

Jest zimno! Proponuję więc łatwą, szybką i rozgrzewającą zupę. Wystarczy wymieszać warzywa z oliwą i przyprawami, upiec i zblendować z bulionem. Łatwizna! Aromatyczny zapach korzennych przypraw i słodki smak pieczonych warzyw – tego potrzebuje zziębnięty organizm.

Podstawowym składnikiem kremu są bataty, które wzmacniają układ odpornościowy dzięki dużej zawartości beta-karotenu. Są też dobrym źródłem błonnika, magnezu, potasu, wapnia oraz witamin A, E, C, B2 i PP. Beta-karoten znajdziemy też w czerwonej papryce, która ma działanie antybakteryjne, usuwa z organizmu toksyny i wzmacnia naszą odporność. Zupę podamy z pestkami granatu, które, ze względu na zawartość związków przeciwutleniających, hamują powstawanie wolnych rodników, zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych i spowalniają procesy starzenia. Całość to solidna dawka zdrowia!

 

Rozgrzewający krem z pieczonych batatów i papryki

przepis-na-krem-z-batatow

Zdjęcie: Karolina Wiercigroch

Krem z pieczonych batatów i papryki – składniki:

– 2 bataty
– 2 czerwone papryki
– czerwona cebula
– litr domowego bulionu warzywnego* lub wody
– 2 łyżki oliwy
– łyżeczka nasion kuminu
– łyżeczka ziaren kolendry
– łyżeczka płatków chilli
– łyżeczka wędzonej papryki
– pół łyżeczki nasion kopru włoskiego
– pół łyżeczki gruboziarnistej soli

Do podania:

jogurt naturalny (lub jogurt kokosowy w wersji wegańskiej)
– pestki granatu
– za’atar
– sumak
– świeża kolendra (opcjonalnie)

Krem z pieczonych batatów i papryki – przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Bataty obieramy i kroimy w kostkę. Paprykę i cebulę kroimy na mniejsze części. Przekładamy warzywa na formę wyłożoną papierem do pieczenia.

Na rozgrzanej, suchej patelni prażymy przyprawy (kumin, kolendrę i koper włoski) – aż poczujemy ich przyjemny zapach (około 15 sekund). W małej miseczce mieszamy je z oliwą, solą, płatkami chilli i wędzoną papryką. Powstałą mieszanką nacieramy przygotowane wcześniej warzywa. Pieczemy przez około 30 minut, aż bataty będą miękkie. Odstawiamy do lekkiego przestudzenia.

Zdejmujemy skórkę z papryki (powinna łatwo schodzić po upieczeniu). Upieczone warzywa blendujemy z bulionem na gładki krem. Przekładamy do garnka i podgrzewamy. W razie potrzeby doprawiamy.

Podajemy z kleksem jogurtu, szczyptą za’ataru i sumaku, garścią pestek granatu oraz kilkoma listkami kolendry.

*Żeby zrobić domowy bulion, w dużym garnku układamy obrane i opłukane warzywa: 2 marchewki, korzeń pietruszki, korzeń selera i por (w razie potrzeby kroimy na mniejsze kawałki). Zalewamy 2 litrami zimnej wody i doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy przyprawy: sól, liście laurowe, ziele angielskie, kilka ziaren pieprzu i jałowca oraz 2-3 suszone borowiki. Nieobraną cebulę opalamy na palniku kuchenki i dodajemy do wywaru. Zmniejszamy ogień i gotujemy pod lekko uchyloną przykrywką przez półtorej godziny.

Karolina Wiercigroch – fotografka i stylistka kulinarna, autorka bloga Dine&Dash. Miłośniczka prostego i pięknego jedzenia, bogatych w nowe smaki podróży, sauny i hot jogi. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zdrowo i kolorowo. Jaglany jogurt z owocami lata

Kiszone pomidory . Bomba witaminowa zamknięta w słoiku

borówki

Pannukakku – fiński pieczony naleśnik z borówkami. Można go jeść na ciepło i na zimno

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

Tortilla z bobem i awokado

Tortilla z bobem i awokado

Czarny bez – sprawdź jakie pyszne rzeczy możesz z niego zrobić

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia

Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!

Bruschetta z brzoskwiniami

Bruschetta z brzoskwiniami

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

Wegetariańskie leczo - papryka górą!

Przepis na wegetariańskie leczo z papryką

Mrożone batony z malinami

Idealny na upał: napój herbaciany. Nawilży, schłodzi ciało i nasyci

Sałatka z pomidorów z melasą z granatów

Kisiel brzoskwiniowy z ksylitolem. Idealny na letnie wieczory

Pieczone brzoskwinie z marcepanem. Doskonałe na upały

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami. Idealna przekąska na letni wieczór

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Idealny na upał: koktajl brzoskwiniowy

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Idealny na upał: napój arbuzowy

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Mrożone tartaletki z awokado

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Krakersy – chrupnij sobie!

Przepis na domowe krakersy ziołowe. Chrupnij sobie na zdrowie!