Przejdź do treści

Rozgrzewający krem z pieczonych batatów i papryki. Idealny na zimę

Zdjęcie: Karolina Wiercigroch | www.dine-dash.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
termofor
Masz bolesne miesiączki? Poznaj 6 sposobów na złagodzenie bólów menstruacyjnych
„Wiele przepłakałam, bo straciłam najważniejszą część wyglądu każdej kobiety. Teraz wiem, że nie jestem z tego powodu gorsza”. Kobiety pokazują, że mimo łysienia czują się atrakcyjne
Zdrowy obiad za dychę
Przepisy na zdrowy obiad do 10 złotych!
3 problemy ze skórą głowy
Bulion, sałatka, a może stir-fry? Algożercy, szykujcie się na ucztę!

Jest zimno! Proponuję więc łatwą, szybką i rozgrzewającą zupę. Wystarczy wymieszać warzywa z oliwą i przyprawami, upiec i zblendować z bulionem. Łatwizna! Aromatyczny zapach korzennych przypraw i słodki smak pieczonych warzyw – tego potrzebuje zziębnięty organizm.

Podstawowym składnikiem kremu są bataty, które wzmacniają układ odpornościowy dzięki dużej zawartości beta-karotenu. Są też dobrym źródłem błonnika, magnezu, potasu, wapnia oraz witamin A, E, C, B2 i PP. Beta-karoten znajdziemy też w czerwonej papryce, która ma działanie antybakteryjne, usuwa z organizmu toksyny i wzmacnia naszą odporność. Zupę podamy z pestkami granatu, które, ze względu na zawartość związków przeciwutleniających, hamują powstawanie wolnych rodników, zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych i spowalniają procesy starzenia. Całość to solidna dawka zdrowia!

 

Rozgrzewający krem z pieczonych batatów i papryki

przepis-na-krem-z-batatow

Zdjęcie: Karolina Wiercigroch

Krem z pieczonych batatów i papryki – składniki:

– 2 bataty
– 2 czerwone papryki
– czerwona cebula
– litr domowego bulionu warzywnego* lub wody
– 2 łyżki oliwy
– łyżeczka nasion kuminu
– łyżeczka ziaren kolendry
– łyżeczka płatków chilli
– łyżeczka wędzonej papryki
– pół łyżeczki nasion kopru włoskiego
– pół łyżeczki gruboziarnistej soli

Do podania:

jogurt naturalny (lub jogurt kokosowy w wersji wegańskiej)
– pestki granatu
– za’atar
– sumak
– świeża kolendra (opcjonalnie)

Krem z pieczonych batatów i papryki – przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Bataty obieramy i kroimy w kostkę. Paprykę i cebulę kroimy na mniejsze części. Przekładamy warzywa na formę wyłożoną papierem do pieczenia.

Na rozgrzanej, suchej patelni prażymy przyprawy (kumin, kolendrę i koper włoski) – aż poczujemy ich przyjemny zapach (około 15 sekund). W małej miseczce mieszamy je z oliwą, solą, płatkami chilli i wędzoną papryką. Powstałą mieszanką nacieramy przygotowane wcześniej warzywa. Pieczemy przez około 30 minut, aż bataty będą miękkie. Odstawiamy do lekkiego przestudzenia.

Zdejmujemy skórkę z papryki (powinna łatwo schodzić po upieczeniu). Upieczone warzywa blendujemy z bulionem na gładki krem. Przekładamy do garnka i podgrzewamy. W razie potrzeby doprawiamy.

Podajemy z kleksem jogurtu, szczyptą za’ataru i sumaku, garścią pestek granatu oraz kilkoma listkami kolendry.

*Żeby zrobić domowy bulion, w dużym garnku układamy obrane i opłukane warzywa: 2 marchewki, korzeń pietruszki, korzeń selera i por (w razie potrzeby kroimy na mniejsze kawałki). Zalewamy 2 litrami zimnej wody i doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy przyprawy: sól, liście laurowe, ziele angielskie, kilka ziaren pieprzu i jałowca oraz 2-3 suszone borowiki. Nieobraną cebulę opalamy na palniku kuchenki i dodajemy do wywaru. Zmniejszamy ogień i gotujemy pod lekko uchyloną przykrywką przez półtorej godziny.

Karolina Wiercigroch – fotografka i stylistka kulinarna, autorka bloga Dine&Dash. Miłośniczka prostego i pięknego jedzenia, bogatych w nowe smaki podróży, sauny i hot jogi. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Raw bars - zdrowe mrożone batony

Raw bars – zdrowe mrożone batony

pieczony kalafior

Pieczony kalafior w sosie pomidorowym

Owocowe chutneye – lato zamknięte w słoiku

Woda smakowa – zrób ją sama!

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!