Przejdź do treści

Rozpiętki na dobrą klatę

Rozpiętki na dobrą klatę
Rozpiętki/ Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne?
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington
Marta Frej dla Hello Zdrowie!
smutna kobieta
Czy kobiecy gniew może być zdrowy?
trójka niemowlaków na łóżku
Mama trojaczek zawiedziona swoim poporodowym brzuchem

Rozpiętki to jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń na mięśnie klatki piersiowej. Mimo że kojarzy się z męskim treningiem, jest również doskonałą alternatywą dla kobiet, które chcą ujędrnić biust.

Najważniejsza jest technika:

Rozpiętki ze sztangielkami na ławce płaskiej w pozycji leżącej:

rozpietki

Rozpiętki – prawidłowa technika

Połóż się wygodnie na ławce prostej tak, aby swobodnie wykonywać ruchy ramionami. Sztangielki trzymaj w górze na wyciągniętych rękach, z lekkim zgięciem w stawie łokciowym tak, aby odciążyć stawy. Następnie wykonaj wdech i kontrolując ruch, rozłóż ramiona do poziomu, zrób wydech i wróć do pozycji wyjściowej. Podczas tego ruchu zwróć uwagę, aby twoje plecy i pośladki nie odrywały się od ławeczki.

Dobierz odpowiednie obciążenie tak, aby wykonywać rozpiętki poprawnie technicznie. Nie zalecam wykonywać ich z dużym obciążeniem. Jest to podstawowe ćwiczenie, które rozwija mięśnie klatki piersiowej, dodatkowo zwiększa objętość płuc i świetnie uelastycznia mięśnie.

Rozpiętki w nieco trudniejszej wersji wiążą się z zastosowaniem niestabilnego podłoża. Sprzętem, który dodatkowo zaangażuje mięśnie stabilizujące, będzie piłka. Robimy zatem np. rozpiętki z hantlami, leżąc na piłce gimnastycznej.

rozpietki

Rozpiętki z przenosem sztangi za głowę

Połóż się na ławce (możesz wykorzystać także piłkę). Staw skokowy powinien znaleźć się tuż pod kolanem. Sztangielkę trzymaj na wyprostowanych rękach nad głową. Robiąc wdech, opuść sztangielkę za głowę, lekko zginając przy tym ruchu łokieć. Wróć do pozycji wyjściowej, wykonując wydech.

rozpietki

Te rozpiętki odpowiadają za poszerzenie klatki piersiowej. Wykonuj je z małym obciążeniem i nie zginaj nadmiernie kończyn górnych w łokciach.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży