Przejdź do treści

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

ryż i mango deser
Zdjęcie: www.cookandcelebrate.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5 ćwiczeń na wzmocnienie kręgosłupa
Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią
karmienie piersią
Urządzenie do karmienia piersią dla ojców. To nowatorska koncepcja japońskiej firmy
Kobiety na zajęciach fitness
Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Gosia Włodarczyk
„Presja, by jak najszybciej wrócić do formy, jest dla kobiet krzywdząca. Ciału trzeba dać czas na regenerację”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką Gosią Włodarczyk

Jeden z pyszniejszych owoców – mango. Przepiękna tęczowa skórka, pod którą kryje się słonecznie żółty, miękki miąższ. Najpyszniejsze jest dojrzałe – soczyste i słodkie. Jako dodatek do ryżu kokosowego sprawdza się wybornie.

Mango jest skarbnicą witaminy C, dzięki czemu wzmacnia nasz układ immunologiczny, oraz witaminy A, która wpływa dobroczynnie na oczy. Duża ilość błonnika oraz pektyn pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu. Przede wszystkim jednak mango jest po prostu pyszne i obłędnie pachnie. Wspaniale przełamuje ostrość dań kuchni tajskiej, chłodzi w upalne dni jako kremowy koktajl i przepięknie perfumuje kokosowy ryż, którego każda łyżka w połączeniu z gęstym sosem ze świeżego mango staje się bombą smaku. Naszym zadaniem to śniadanie idealne.

Ryż kokosowy z sosem mango

Zdjęcie: www.cookandcelebrate.com

Składniki (na 2 porcje):

– mleko kokosowe 400 ml
– mleko 2% 100 ml
– ryż np. do risotto typu Arborio, 6 łyżek
– wiórki kokosowe 2 łyżki
– cukier trzcinowy 1 łyżka
– kardamon 1 ziarenko

– 1 łyżeczka pasty waniliowej lub ziarenka z 1/4 laski wanilii

Składniki na sos:

– 1 mango
– wanilia 1 łyżeczka pasty waniliowej lub ziarenka z 1/4 laski wanilii
– woda 100 ml

Połącz oba gatunki mleka, dodaj cukier oraz ryż i kardamon i doprowadź do wrzenia. Zmniejsz temperaturę i gotuj na średnim ogniu ok. 12 minut. Mieszaj od czasu do czasu, aby ryż nie przywarł.

Przygotuj sos: obrane mango pokrój na cząstki i zmiksuj razem z wodą i wanilią. Podgrzej. Polej gotowy ryż i jedz od razu.

ryż i mango deser

Zdjęcie: www.cookandcelebrate.com


Ania i Aleksandra są siostrami. Ich blog powstał w naturalnej konsekwencji doświadczeń i wiedzy, którymi przesiąknęły w rodzinnym domu. Na co dzień realizują tę pasję również zawodowo. Cook&Celebrate jest o tym, co pyszne, piękne, o małych przyjemnościach, które mogą dać wiele szczęścia.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Azjatyckie smaki na talerzu. Przepis na bibimbap – ryż po koreańsku

Chrup, chrup pora!

Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej