Przejdź do treści

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Zdjęcie: Marta Pękalska | www.marta-gotuje.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!
Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza
Szczere, na luzie i z uśmiechem. Najfajniejsze konta mam na Instagramie
Chipsy z liści kalafiora – lekkie i chrupiące
Kilka prostych patentów na poprawę krążenia. Twój organizm ci za nie podziękuje

Bataty są świetną alternatywą dla tradycyjnych ziemniaków. Przewyższają je pod względem wartości odżywczych i są doskonałym źródłem beta-karotenu. Jeśli dodamy do nich ciecierzycę – znakomite źródło białka, brokuły – bogate w błonnik, witaminy i minerały, uzyskamy pyszną bazę sycącego i wartościowego posiłku, który doskonale wzmocni i oczyści nasz organizm.

Słodkie ziemniaki w smaku są faktycznie lekko słodkawe, dlatego jeśli nie chcemy wykorzystać ich w deserze, dobrze przełamać je czymś charakterystycznym, jak np. chilli, cytryną, czosnkiem czy kolendrą. Bataty są zdrowsze od zwykłych ziemniaków. Zawierają substancje, które dobrze wpływają na wzrok i pamięć. Są bogate w witaminy, białko, błonnik, kwas foliowy i minerały. Ponadto mają niski indeks glikemiczny i szybko dają poczucie sytości.

Sałatka z batatami

przepis-na-salatke-z-batatami

Zdjęcie: Marta Pękalska | www.marta-gotuje.pl

Składniki:

– 1 batat (ok. 400 g)
– 200 g ugotowanej ciecierzycy
– 1 brokuł
– 1 czerwona cebula
– 100 g sera feta
– 1-2 łyżki oleju
– ulubione przyprawy: pieprz, słodka/ostra/wędzona papryka, kurkuma, sól morska

Składniki na dressing:

– 1 łyżka soku z cytryny
– 3 łyżki oleju lnianego
– sól morska, pieprz

Przygotowanie:

Batata obieramy, kroimy w mniejszą kostkę. Przekładamy, wraz z ugotowaną ciecierzycą i brokułem podzielonym na mniejsze różyczki, na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Dodajemy olej i ulubione przyprawy i dokładnie mieszamy, aby całość pokryła się w miarę równomiernie olejem i przyprawami. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 200 C i pieczemy przez ok. 25-30 minut, co jakiś czas mieszając. Przekładamy do miseczki, dodajemy cebulę pokrojoną w piórka, ser feta pokrojony w kostkę i delikatnie mieszamy. Sok z cytryny mieszamy z olejem lnianym, doprawiamy solą i pieprzem. Polewamy sałatkę.


Marta Pękalska – autorka bloga marta-gotuje.pl, miłośniczka dobrej kuchni ze słabością do słodkości. Amatorka biegania i sportowych wyzwań. Szczęśliwa żona i mama dwójki maluchów.​

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Co na śniadanie? Energetyczna granola z marchewką

Groszek cukrowy – chrupiący i soczysty kuzyn tego z puszki. Wypróbuj go w sałatce!

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Jaglane gofry z jogurtem i truskawkami

Zrób sobie marcepan!

Zrób sobie marcepan!

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Wiosenna pizza na zielonym spodzie

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia