Przejdź do treści

Sałatka z pomarańczami

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Wyobraź sobie połączenie słodkiego miodu, kwaskowatej pomarańczy i żurawiny z chrupiącymi orzechami i marchewką. Smaki równoważą się i uzupełniają. To po prostu musi być pyszne!

Ta zimowa sałatka świetnie nadaje się na lunch albo kolację. Jest lekka, ale sycąca. Szybka i prosta w przygotowaniu.

Jednym z głównych składników naszej propozycji są pomarańcze. Aktualnie trwa na nie sezon, więc to najlepszy czas, aby po nie sięgać. Oprócz tego, że są pysznie soczyste, mają też szerokie zastosowanie w kuchni, można je dodawać do dań wytrawnych i słodkich. Jednak najważniejszą zaletą tych owoców są ich wartości odżywcze. Pomarańcze dostarczają dużo witaminy C, B, kwasu foliowego, potasu i beta-karotenu. Oprócz tego zawierają sporo wody, która wypłukuje toksyny z organizmu. Są bogate w błonnik, który ma dobry wpływ na procesy trawienne i syci na długie godziny. Pomarańcze są niskokaloryczne, więc osoby będące na diecie nie muszą się martwić o zbędne kalorie. Regularne spożywanie tych cytrusów ma dobry wpływ na stan skóry, ciśnienie krwi, układ nerwowy oraz serce. Pomarańcze mają działanie przeciwnowotworowe i przeciwzapalne. Ciekawostką jest fakt, że olejki eteryczne zawarte w pomarańczach działają uspokajająco, przeciwdepresyjnie i ogólnie poprawiają humor. Ale uwaga, nie należy objadać się pomarańczami, bo mogą wywoływać alergię pokarmową.

Zimowa sałatka z pomarańczami

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki (porcja dla 2 osób):

– 3 pomarańcze
– 100 g suszonej żurawiny
– 100 g ulubionych orzechów
– 2 marchewki
– 2 łyżki miodu
– łyżka musztardy
– sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Gorącą wodą zalej żurawinę i odstaw na bok na 5 minut. Filetuj 2 pomarańcze. Marchewki umyj i za pomocą obieraczki obierz w długie wstążki. Na suchej patelni podpraż orzechy. Powinny się zarumienić i ładnie pachnieć. Zdejmij je z patelni. Na patelnię dodaj miód i musztardę. Gdy się rozpuszczą i połączą, dodaj sok z połowy pomarańczy. Wrzuć orzechy. Sos doprowadź do wrzenia i gotuj przez ok. 2 minuty, aż się zredukuje o połowę objętości. Dopraw solą i pieprzem. Żurawinę odcedź, dodaj do marchewek i pomarańczy. Całość polej sosem z orzechami. Wymieszaj delikatnie i na koniec skrop sokiem z połowy pomarańczy. Jedz od razu. 

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Jaglane placki

Superkanapki z batata

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Marmolada z dzikich mirabelek

Mrożone tartaletki z awokado

Podwójnie orzechowe ciasto