Przejdź do treści

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym
Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Małgorzata Rozenek
Małgorzata Rozenek pokazała zdjęcie z płaczącym synkiem. Oburzone głosy: to obrzydliwe gwałcenie praw dziecka
Pigwa - owoc w sam raz na zimowe infekcje!
Pigwa – owoc, który w mig przegoni infekcje! Dietetyczka tłumaczy, dlaczego warto po nią sięgać
koronawirus, lekarze rodzinni
Powtarzał: dajcie lekarzom rodzinnym zlecać testy, a zobaczycie skalę epidemii. Michał Domaszewski o rekordach zakażeń w Polsce
Kobieta wstrzykuje sobie insulinę w brzuch
Insulina przy cukrzycy typu II – czy można ją odstawić tak, jak zrobił to Lech Wałęsa? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka
Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu
Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Orzechy nerkowca zachwycają kruchością, jedwabistym i lekko słodkawym smakiem. 100 g tego smakołyku zawiera wprawdzie 553 kcal, ale to doskonałe źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych, białka oraz błonnika. W wegańskim serniku z musem jagodowym smakują nieziemsko!

Orzechy nerkowca to nasiona tropikalnego drzewa o nazwie nanercz zachodni (inaczej cashew). Są kremowe, maślane, stosunkowo miękkie, a po namoczeniu w wodzie wręcz rozpływają się w ustach.

Nerkowce obniżają poziom złego cholesterolu, pobudzają pracę mózgu, mają fantastyczny wpływ na układ sercowo-naczyniowy. Regularne jedzenie orzechów może uchronić przed rozwojem cukrzycy typu 2, gdyż stymulują one proces wchłaniania glukozy, poprawiając wrażliwość na insulinę. Dla osób dbających o linię kluczowy może okazać się fakt, iż nerkowce regulują metabolizm, przez co zapobiegają odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Podnoszą poziom serotoniny, która znacznie poprawia nastrój oraz zmniejsza apetyt. Ponadto posiadają niski indeks glikemiczny (15), dlatego również diabetycy mogą stosować je w swojej diecie. Wpływają korzystnie na nasz układ nerwowy, poprawiają pamięć oraz koncentrację. Są skarbnicą potasu, magnezu, fosforu, miedzi, która m.in. zapobiega pękaniu naczyń krwionośnych. Zawierają w sobie cynk, który wpływa korzystnie na stan naszych włosów, paznokci oraz skórę.

Nerkowce potrafią wzbogacić smak wielu potraw. Doskonale nadają się jako dodatek do porannej owsianki, granoli czy sezonowej sałatki. Podprażone na patelni lub w woku to doskonały składnik stir-fry, dań o chińskim lub indyjskim charakterze. Ze względu na swój słodkawy smak nerkowce stanowią również doskonałą bazę pod różnego rodzaju desery. Królem w tym rankingu jest bez wątpienia sernik z nerkowców. Kto raz go spróbuje, nigdy nie zapomni tego smaku!

Co zjeść po treningu? Sałatka z mango i melonem

Wegański deser na bazie sernika z nerkowców z musem jagodowym

Zdjęcie: Katarzyna Wala 

Składniki na spód:

– 5 daktyli
– 50 g orzechów laskowych
– szczypta soli

Sernik:

– 2 łyżki mleka kokosowego
– 80 g orzechów nerkowca
– 2 łyżki syropu z agawy  

Mus jagodowy:

– 80 g borówek
– łyżka syropu z agawy
– łyżka mleka kokosowego

Do dekoracji:

– łyżeczka wiórków kokosa
– kiwi

Daktyle oraz orzechy laskowe zalewamy wodą i odstawiamy na noc. Do osobnej miski wsypujemy orzechy nerkowca i również zalewamy wodą do napęcznienia – najlepiej na całą noc. Następnego dnia daktyle oraz orzechy laskowe odcedzamy i blendujemy na gładki krem z odrobiną soli. Układamy pierwszą warstwę w słoiku. Następnie kilka minut miksujemy odcedzone orzechy nerkowca z mlekiem kokosowym oraz syropem z agawy. Układamy drugą warstwę w słoiku i całość wstawiamy do lodówki na ok. 1-2 godz. Następnie miksujemy jagody (jeżeli mrożone, to  czekamy chwilę po wyjęciu z zamrażalnika) z mlekiem kokosowym i syropem z agawy. Powstałym musem uzupełniamy deser. Na koniec dekorujemy go owocami kiwi oraz wiórkami kokosa.


Katarzyna Wala – świat najchętniej obserwuje zza obiektywu, oczarowana fotografią dokumentalną prawie tak samo jak kulinarnymi podróżami, nie tylko dużo je, ale i sporo o jedzeniu rozmyśla. Efekty jej zmagań można śledzić na blogu Pyszne Kadry.   

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Dyniowe pankejki

Dyniowe pankejki. Posypane orzechami laskowymi i polane syropem klonowym smakują obłędnie!

Muesli/iStockphoto

Muesli – szczęście w proszku. 3 pomysły na zdrowe śniadanie

Koktajl z natką pietruszki

Pietruszka – jakie ma witaminy, co zrobić z natki pietruszki?

7 pomysłów na dynię. Sprawdź smakowite przepisy

Cebula dymka – sadzenie i uprawa. Przepis na zupę z dymką

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

owoce i warzywa

Koktajl z awokado – przepis na najzdrowsze koktajle

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Koniec z ciągłą walką z kilogramami. Poznaj energizującą dietę

Co pić latem? Sprawdź nasz miniprzewodnik po letnich napojach

Wegetariańskie leczo z papryki

Leczo z papryki – przepis. Jakie przyprawy do leczo wege?

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Majonez wegański – przepis. Jak zrobić majonez sojowy?

Malinowe batony z kwaskową nutą. Przekąska idealna na śniadanie, na deser czy przejażdżkę rowerową

Szpinak – przepisy na sałatki, makarony i koktajle

Koktajl po treningu. Przepis na odżywczy shake białkowy

Ogórkowe love. 3 letnie przepisy

Fasolka szparagowa / istock

Fasolka szparagowa – dama do towarzystwa. Mamy trzy pyszne przepisy!

Jogurt domowy

Domowy jogurt – jak zrobić. Przepisy na domowy jogurt

Domowe żelki – przepis. Jak zrobić zdrowe żelki z soku?

Polewa z gorzkiej czekolady - jak zrobić? Poznaj fit przepis

Polewa z gorzkiej czekolady – jak zrobić? Poznaj fit przepis

Zdrowa pizza – przepis na ciasto. Jak zrobić razową pizzę?

Kalafior – przepisy na potrawy. Stek, sałatka i inne pomysły