Przejdź do treści

Sezonowy pad thai z makaronem z cukinii

Zdjęcie: Karolina Piwowar | Vegeaddicted
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny
kobieta myśli leżąc w łóżku
Intuicja – wierzyć jej czy nie?
Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność
„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz
mama i dziecko
Przełom w leczeniu depresji poporodowej. FDA zatwierdziła nowy lek. Szybki, skuteczny, ale bardzo drogi

Latem lubię odchudzać ulubione dania, bo upały sprawiają, że apetyt jakby mniejszy. Jak sprawić, by ulubione potrawy z makaronem były lżejsze? To proste! Postawić na makaron warzywny.

Wystarczy, że zaopatrzycie się w obieraczkę typu julienne, a zrobienie makaronu z marchewki czy cukinii stanie się banalnie proste. Ta mała podręczna obieraczka pozwala w bardzo prosty sposób przygotować nitki makaronu z przeróżnych warzyw. Marchew świetnie nadaje się do wegetariańskiego spaghetti z sosem pomidorowym, zaś cukinia idealnie smakuje w sosie aioli z dodatkiem świeżych pomidorów i ziół. Tym razem postanowiłam poeksperymentować i wykorzystać cukinię nieco inaczej. Tak powstała lekka, wakacyjna i bardzo sezonowa wersja mojego ulubionego dania kuchni tajskiej, jakim jest pad thai.

Sezonowy pad thai z makaronem z cukinii

przepis-na-pad-thai-z-cukinii

Zdjęcie: Karolina Piwowar | Vegeaddicted

Składniki:

– 3-4 cukinie
– 1 czerwona papryka
– ½ szklanki zielonego groszku
– kostka tofu
– 2 ząbki czosnku
– 2 jajka (opcjonalnie)
– ½ szklanki sosu sojowego
– limonka
– pęczek cebulki dymki
– garść kiełków fasoli mung
– garść świeżej kolendry
– garść orzeszków ziemnych (niesolonych)
– 2-3 łyżki oleju sezamowego

na sos:

– 4 łyżki sosu rybnego
– sok z ½ limonki
– 3 łyżki pasty z tamaryndowca
– 3 łyżki cukru trzcinowego
– ½ łyżeczki płatków chilli

Przygotowanie:

Przygotowujemy makaron z cukinii za pomocą obieraczki julienne. Obieramy z czterech stron, aż dojdziemy do pestek. Ta część nie nadaje się już do zrobienia makaronu, ja kroję ją w kostkę i wrzucam do leczo.

Tofu kroimy w kostkę i zalewamy sosem sojowym. Odstawiamy, żeby się zamarynowało przez minimum 15 minut.  W tym czasie przygotowujemy sos, mieszając ze sobą wszystkie jego składniki do momentu, aż dodany cukier się rozpuści.

Na woku rozgrzewamy tłuszcz (najlepiej olej sezamowy), dodajemy rozgniecione ząbki czosnku, pokrojoną w słupki paprykę, groszek, tofu oraz ewentualnie roztrzepane wcześniej jajka. Po 2-3 minutach dodajemy makaron z cukinii oraz przygotowany sos. Całość mieszamy i podsmażamy przez około 3 minuty, żeby makaron z cukinii pozostał lekko chrupiący.

Przed podaniem pad thai posypujemy posiekaną dymką, kiełkami, kolendrą oraz lekko podprażonymi na patelni orzeszkami ziemnymi.

 

Karolina Piwowar – kreatywny żarłok ze spontanicznym, ale nieco melancholijnym podejściem do gotowania. Prowadzi bloga Vegeaddicted – prawie wegańskiego, bo nie wyobraża sobie soboty bez jajecznicy. Poza kuchnią rozkochana w podróżach z plecakiem, dobrym designie, który sama stara się tworzyć, i recyklingu starego na nowe. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem

Masz w lodówce kiszone ogórki? Zobacz, co możesz z nich wyczarować

Pora na pora

Doceń pora! To warzywo zasługuje na uwagę

marchew

Rozgrzej się! Aromatyczna zupa marchewkowa z pikantną nutą

Napar imbirowy

Jest ci zimno i nie masz siły? Oto napar imbirowy na rozgrzewkę