Przejdź do treści

Siłownia w domu – kiedy ma sens?

Siłownia w domu – kiedy ma sens?
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe
istockphoto.com
Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików
Adidas
Adidas Originals wraz z Pharrellem Williamsem i znanymi w środowisku feministycznym działaczkami walczą o prawa kobiet
pexels.com
Często kłócisz się z partnerem? Sprawdź 6 sposobów na to, by wymiana zdań wyszła wam na dobre
Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata

Stacjonarne rowery, orbitreki, bieżnie – czy mając je w domu, ćwiczymy częściej? Prawie połowa osób przyznaje się, że nie. Wiemy, dlaczego tak jest.

Jakiś czasu temu dzwoni do mnie znajoma i ogłasza: – Obkupiłam się: rowerek, bieżnia. Teraz mam w domu siłownię. Będę na bank ćwiczyć. Dziś, po około dwóch latach, pytam, jak tam ta siłownia? – Stoi w garażu i kurzem zarasta… I tak ma 40 proc. kupujących tego typu urządzenia z przeznaczeniem do domowego użytku – wynika z raportów konsumenckich.

Kilka lat temu w Brown University (USA) przeprowadzono eksperyment, w którym zachęcono kilkaset osób do regularnego ćwiczenia. Prawdopodobieństwo rozpoczęcia programu treningowego wzrastało o 73 proc., jeśli uczestnicy mieli w domu sprzęt sportowy. Ale po roku szansa kontynuowania treningu była o 12 proc. niższa w tych przypadkach niż u osób, które nie miały w domu urządzeń rodem z siłowni. To o co tu chodzi?

Ważniejsza okazała się wiara we własną skuteczność, czyli głębokie przekonanie, że mamy wystarczająco siły, aby osiągnąć swój cel. Niezależnie od tego, co jest tym celem. To może być lepsze zdrowie, atrakcyjniejszy wygląd czy poprawienie sobie humoru. W tym samym badaniu naukowcy mierzyli odczucia u wszystkich uczestników i dowiedli, że wysokie przekonanie o własnej skuteczności daje 3 razy większe prawdopodobieństwo, że będziemy kontynuować ćwiczenia przez co najmniej rok.  

Przekaz naszych badań nie jest taki, że domowy sprzęt do ćwiczeń nie działa. Jest tylko bardzo małym fragmentem układanki – może ułatwić nam ćwiczenie, ale nadal potrzebujemy dostarczania sobie motywacji – mówi kierujący badaniami prof. David M. Williams.

Po raz kolejny potwierdza się zasada, że odpowiednia postawa jest cenniejsza od najbardziej wymyślnych sportowych sprzętów.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Seks zamiast siłowni? Niestety, niekoniecznie…

Stopy są ważne. Zrób im dobrze, ćwicząc!

Ćwiczenia na mobilność barków

Jak poprawić mobilność barków? Wystarczy kilka prostych ćwiczeń

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

Jak ćwiczyć podczas upałów? Co radzą trenerzy?

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Wybierz najlepszy sport najlepszy dla twoich stawów. Fizjoterapeuta podpowiada

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Aktywne pośladki to recepta na problemy z kręgosłupem. Polecamy kilka ćwiczeń

Ćwiczenia wszech czasów – wall ball shots

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Przełam się, zrób mostek

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Przed tobą pierwszy raz na siłowni? „Nie wymagaj od siebie za dużo!” – mówi fizjoterapeutka

Siła bezruchu – trening izometryczny

Siła bezruchu – trening izometryczny

Jak NIE robić deski? Wyjaśnia trenerka, Kasia Bigos

Wyprostuj się! Kasia Bem podpowiada jak to zrobić skutecznie

Kasia Bigos trenerka

Trening z wykorzystaniem ściany. Propozycje ćwiczeń trenerki Kasi Bigos

Kasia Bigos trenerka

Hantle w dłoń – czas na wymodelowanie ramion

Kobieta podczas treningu

Ćwiczysz i czujesz ból? Koniecznie przerwij ćwiczenia. Nieleczona kontuzja jest niebezpieczna!