Przejdź do treści

Siłownia w domu – kiedy ma sens?

Siłownia w domu – kiedy ma sens?
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer w czerwonej sukience pozuje na ściance
Amy Schumer w szpitalu. Aktorka cierpi na ciążowe dolegliwości
kobieta, mężczyzna, czwórka dzieci
„Matczyna emerytura” później niż zakładano
Kobieta w aptece rozmawia z farmaceutą
Szczepienia w aptekach? Co na to krajowy konsultant?
Kobieta trzyma w ręku e-papierosa
E-papierosy mają szkodliwy wpływ na układ oddechowy
Anja Rubik na spotkaniu z mediami
Anja Rubik popiera akcję #ThisIsNotConsent

Stacjonarne rowery, orbitreki, bieżnie – czy mając je w domu, ćwiczymy częściej? Prawie połowa osób przyznaje się, że nie. Wiemy, dlaczego tak jest.

Jakiś czasu temu dzwoni do mnie znajoma i ogłasza: – Obkupiłam się: rowerek, bieżnia. Teraz mam w domu siłownię. Będę na bank ćwiczyć. Dziś, po około dwóch latach, pytam, jak tam ta siłownia? – Stoi w garażu i kurzem zarasta… I tak ma 40 proc. kupujących tego typu urządzenia z przeznaczeniem do domowego użytku – wynika z raportów konsumenckich.

Kilka lat temu w Brown University (USA) przeprowadzono eksperyment, w którym zachęcono kilkaset osób do regularnego ćwiczenia. Prawdopodobieństwo rozpoczęcia programu treningowego wzrastało o 73 proc., jeśli uczestnicy mieli w domu sprzęt sportowy. Ale po roku szansa kontynuowania treningu była o 12 proc. niższa w tych przypadkach niż u osób, które nie miały w domu urządzeń rodem z siłowni. To o co tu chodzi?

Ważniejsza okazała się wiara we własną skuteczność, czyli głębokie przekonanie, że mamy wystarczająco siły, aby osiągnąć swój cel. Niezależnie od tego, co jest tym celem. To może być lepsze zdrowie, atrakcyjniejszy wygląd czy poprawienie sobie humoru. W tym samym badaniu naukowcy mierzyli odczucia u wszystkich uczestników i dowiedli, że wysokie przekonanie o własnej skuteczności daje 3 razy większe prawdopodobieństwo, że będziemy kontynuować ćwiczenia przez co najmniej rok.  

Przekaz naszych badań nie jest taki, że domowy sprzęt do ćwiczeń nie działa. Jest tylko bardzo małym fragmentem układanki – może ułatwić nam ćwiczenie, ale nadal potrzebujemy dostarczania sobie motywacji – mówi kierujący badaniami prof. David M. Williams.

Po raz kolejny potwierdza się zasada, że odpowiednia postawa jest cenniejsza od najbardziej wymyślnych sportowych sprzętów.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Kobieta wykonuje ćwiczenia na ból kręgosłupa

Skuteczne ćwiczenia na ból kręgosłupa

Mężczyzna wykonuje ćwiczenia na rwę kulszową

Rwa kulszowa, udowa. Specjalistyczna rehabilitacja i ćwiczenia w domu pomogą zwalczyć uporczywy ból

Kobieta wykonuje ćwiczenia na zespół cieśni nadgarstka

Zespół cieśni nadgarstka – jakie ćwiczenia są skuteczne? Rehabilitacja nadgarstka

Kobieta z dyskopatią lędźwiową wykonuje ćwiczenia

Dyskopatia lędźwiowa – bezpieczne i skuteczne ćwiczenia na ból kręgosłupa

Mięśnie Kegla – gimnastyka wskazana!

Mięśnie Kegla – jak ćwiczyć?

Bez nudy na bieżni

Siła bezruchu – trening izometryczny

Siła bezruchu – trening izometryczny

Fit na dzień dobry

Propozycje ćwiczeń na „dzień dobry”

Joga na silne ramiona

Joga na silne ramiona

Bez wymówek na wakacjach

Bez wymówek na wakacjach

Kręgosłup kocha siłownię, ale...

Kręgosłup kocha siłownię, ale…

Ćwiczenia z hantlami

Ćwiczenia z hantlami