Przejdź do treści

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

joanna-kasprzycka-unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe
istockphoto.com
Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików
Adidas
Adidas Originals wraz z Pharrellem Williamsem i znanymi w środowisku feministycznym działaczkami walczą o prawa kobiet
pexels.com
Często kłócisz się z partnerem? Sprawdź 6 sposobów na to, by wymiana zdań wyszła wam na dobre
Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata

Lubicie powidła i kompoty śliwkowe? No ba, kto ich nie lubi! A gdyby tak klasyczny śliwkowy smak przełamać anyżem, cynamonem i wzbogacić mlekiem kokosowym? Wtedy zwykłe śliwki staną się wykwintne i zasłużą na dumne miano śliwek 5 smaków.

Dlaczego tak lubimy śliwki? Bo są przepyszne, słodkie, kojarzą się jeszcze z latem. Ale okazuje się, że dzięki sporej zawartości witamin z grupy B potrafią mieć też zbawienny wpływ na nasz układ nerwowy, a nawet poprawić nastrój. U schyłku lata, gdy wieczory są coraz dłuższe i zdarza się, że dopada nas już jesienna chandra, z pewnością docenimy te właściwości. Oprócz tego są też świetnym źródłem przeciwutleniaczy, pektyn oraz wielu składników mineralnych, takich jak: żelazo, wapń, magnez czy fosfor. Dzięki temu są nie tylko smaczne, ale też świetnie poprawiają apetyt, trawienie oraz przeciwdziałają rozwojowi nowotworów oraz miażdżycy.

Pieczone śliwki 5 smaków są wspaniałym, lekkim i zdrowym zakończeniem posiłku lub całego dnia. Są niezwykle proste do przygotowania, a jednocześnie zachwycają smakiem, aromatem i kolorem. W taki sposób można przygotować je zarówno do bezpośredniego spożycia, jak i do przechowania w spiżarni. Aby zawekować śliwki 5 smaków, należy surowe owoce oraz pozostałe składniki zamknąć w słojach, a następnie zapasteryzować jak inne przetwory tego typu.

Śliwki z kremem kokosowym

Zdjęcie: Ósmy kolor tęczy

Składniki (na 4 porcje):

– około 1 kg śliwek
– 3/4 szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
– 2 gwiazdki anyżu
– 2 laski cynamonu
– ½ łyżeczki przyprawy 5 smaków
– 1-2 łyżki cukru trzcinowego
– 1 puszka mleczka kokosowego (dobrze schłodzona, najlepiej przez noc)

Składniki na przyprawę 5 smaków:

– 1 łyżka anyżu gwiaździstego
– 1 łyżeczka nasion kopru włoskiego
– 1/3 łyżeczki cynamonu
– 1/3 łyżeczki pieprzu syczuańskiego lub czerwonego pieprzu
– 1/3 łyżeczki sproszkowanego imbiru

Sposób przygotowania:

Przyprawę 5 smaków można kupić gotową, ale oczywiście najlepiej zrobić ją samemu, bo to proste! W moździerzu lub młynku mielimy wszystkie podane wyżej składniki. Zmieloną na proszek przyprawę przechowujemy w szczelnym pojemniczku i używamy wg uznania.

Śliwki myjemy i układamy w naczyniu żaroodpornym. Oprószamy je przyprawą 5 smaków oraz cukrem i podlewamy sokiem pomarańczowym. Dodajemy do naczynia cynamon i anyż i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180°C na około 20 minut. W tym czasie śliwki powinny zmięknąć, ale nie rozpaść się.

Krem kokosowy to nic innego niż ubita na sztywno śmietanka kokosowa. Aby ją przygotować należy dobrze schłodzić puszkę mleka kokosowego, a następnie otworzyć ją delikatnie, aby nie wstrząsnąć zawartości. Za pomocą łyżki zbieramy z góry śmietankę, pozostawiając wodę. Trzepaczką ubijamy jak zwykłą śmietankę kremówkę i podajemy razem z pieczonymi śliwkami na ciepło lub zimno.

 

Małgosiamiłośniczka domowej kuchni i świadomego gotowania. Ceni sobie świeże, sezonowe i nieprzetworzone produkty. Od kilku  lat prowadzi bloga „Ósmy kolor tęczy”, gdzie daje upust swojej pasji do dobrego jedzenia i fotografii. Jej kuchnia często bywa pełna małych pomocników, którzy z radością zajadają się samodzielnie przygotowanymi brokułami, brukselką i szpinakiem.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Woda smakowa – zrób ją sama!

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!

Szakszuka z botwiny, sera koziego i jajka. To jest pyszne, proste, tanie i zdrowe

Sałatka z komosą ryżową i winogronami

Sałatka z komosą ryżową i winogronami. W sam raz na wzmocnienie odporności!

„Żonom zawsze powtarzam, że smacznie przyrządzony obiad jest podstawą szczęścia domowego i dobrego humoru męża”. Lucyna Ćwierczakiewiczowa i jej „365 obiadów”

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie