Przejdź do treści

Śniadanie, które szkodzi

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Niepożądany odczyn poszczepienny. Jak często występuje?
Mama Kosmetolog o bliznowcu – czym się charakteryzuje i jak powstaje?
Joanna Horodyńska
Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi
magda gessler
Magda Gessler ambasadorką kampanii „Diagnostyka Jajnika”
Keira Knightley
Keira Knightley zakazała swojej córce oglądania filmów Disneya

Mówi się, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Dodaje nam energii i siły na cały dzień. Szczególnie rodzice dbają o to, aby dzieci zjadły śniadanie w domu, przed wyjściem do szkoły. Należy jednak uważać na kolorowe produkty, takie jak „kolorowe płatki dla dzieci”, bo zawierają dużą ilość cukru.

Czy wasze dzieci jedzą śniadanie przed wyjściem z domu? Brak czasu to częsta wymówka (trudno się dziwić, rano każda minuta jest na wagę złota!), ale wysyłając malucha do przedszkola lub szkoły bez śniadania, fundujemy mu, krótko mówiąc, gorszy start. Dobrze skomponowany poranny posiłek to zapas energii na kilka godzin – odpada więc burczenie w brzuchu i ciągłe podjadanie, zwiększa się umiejętność skupienia się, co oznacza lepsze przyswajanie wiedzy, lepsze wyniki w nauce i zdecydowanie lepszy humor. Maluch głodny to maluch zły, rano dodatkowo ospały i, zwłaszcza zimą, zmarznięty. Który rodzic chciałby się z nim wtedy mierzyć? Ale śniadanie śniadaniu nierówne i wbrew reklamom na to dobrze zbilansowane nie składają się wcale tańczące kiełbaski ani uśmiechnięte od ucha do ucha „owocowe” serki, po które tak łatwo sięgnąć.

Większość dziecięcych śniadaniowych hitów to produkty wysokoprzetworzone oraz takie, po zjedzeniu których następuje szybki wyrzut glukozy do krwi i równie szybki jej spadek, a z nim atak wilczego głodu.  Te potrawy, choć w powszechnej opinii funkcjonujące jako „typowo śniadaniowe”, wcale na śniadanie się nie nadają:

– białe pieczywo (pozbawione błonnika, więc w zasadzie zawierające wyłącznie puste kalorie)

– dosładzane serki i jogurty

– płatki w cukrowej otoczce i gotowe mieszanki muesli

– parówki z małą zawartością mięsa

– pełne konserwantów wędliny

– popularne „orzechowe” lub „czekoladowe” kremy do smarowania pieczywa (w których orzechy lub czekolada znajdują się na ostatnich miejscach listy składników, daleko po cukrze i szkodliwych tłuszczach)

– gotowe kanapki z długą datą ważności (także te słodkie, w formie bułek czy rogalików z nadzieniem)

Złe śniadanie to też śniadanie jedzone w pośpiechu (na jednej nodze, z ciągłym poganianiem) i… w samotności. Wspólny posiłek jest okazją i do rozmowy, i do próbowania nowych rzeczy, a ten przygotowany razem dzieci zjedzą chętniej.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Dlaczego warto zabrać całą rodzinę na rower?

Co nam zostanie z wakacji? Lista dobrych praktyk

Smoothie bowl ze śliwkami

Daj dziecku komiks

Przez pianino do… języka

Potówki – problem upalnego lata

5 sposobów, jak chronić skórę podczas upałów

Owoce i warzywa bez przemycania

Owoce i warzywa bez przemycania

Co nam daje plaża?

Dzieciak w wodzie: subiektywny poradnik bezpieczeństwa

Pod kontrolą

Jak chronić dziecko przed upałem?