Przejdź do treści

Trik na spalanie tłuszczu z węglowodanami

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Niepożądany odczyn poszczepienny. Jak często występuje?
Mama Kosmetolog o bliznowcu – czym się charakteryzuje i jak powstaje?
Joanna Horodyńska
Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi
magda gessler
Magda Gessler ambasadorką kampanii „Diagnostyka Jajnika”
Keira Knightley
Keira Knightley zakazała swojej córce oglądania filmów Disneya

Skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej to wciąż temat numer jeden w branży fitness. Z czym umiejętnie połączyć trening, żeby był bardziej skuteczny? Oto ważny trik!

– Ze spalaniem tłuszczu jest jak z autem jeżdżącym ekonomicznie na gazie (tłuszcz), ale odpalającym na benzynie (węglowodany). Aby organizm mógł efektywnie wykorzystywać kwasy tłuszczowe, potrzebuje minimalnych dostaw węglowodanów, pisze Katarzyna Matella w swojej książce Body Logistic System.
I ma rację. Oczywiście nie chodzi o faszerowanie się bogatowęglowodanowymi pokarmami, ponieważ to z kolei niemalże uniemożliwia spalanie tkanki tłuszczowej, ale dobieranie ich w sposób przemyślany. Prawda jest taka, że aby organizm mógł spalać jak należy, potrzebuje paliwa – czyli odrobiny węglowodanów. Stąd treningi wykonywane na czczo nie są najlepszym pomysłem, jeśli twoim celem jest spalanie.

Oznacza to, że trening powinniśmy zacząć 3 godziny po zjedzeniu węglowodanów złożonych. Dlatego tak ważne są posiłki przed- i potreningowe. To właśnie one zaopatrują organizm w niezbędne składniki, które albo pomogą nam w osiąganiu zamierzonych celów, albo wręcz przeciwnie – uniemożliwią ich osiągnięcie.

Zobacz też:

Czy i jak jeść w trakcie treningu
Co zjeść po treningu
Co zjeść przed treningiem

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!