Przejdź do treści

Trik na spalanie tłuszczu z węglowodanami

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy
Kobieta siedząca przy łóżku
Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem
babcia i wnuczka
Jak kobiety funkcjonują po menopauzie? Rozmawiamy z genetyczką prof. Moniką Puzianowską-Kuźnicką
uśmiechnięta dziewczyna
Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!
Pierogi orkiszowe z kiszoną kapustą
Masz ochotę na pierogi? Spróbuj w zdrowszej wersji: orkiszowe z kiszoną kapustą

Skuteczne spalanie tkanki tłuszczowej to wciąż temat numer jeden w branży fitness. Z czym umiejętnie połączyć trening, żeby był bardziej skuteczny? Oto ważny trik!

– Ze spalaniem tłuszczu jest jak z autem jeżdżącym ekonomicznie na gazie (tłuszcz), ale odpalającym na benzynie (węglowodany). Aby organizm mógł efektywnie wykorzystywać kwasy tłuszczowe, potrzebuje minimalnych dostaw węglowodanów, pisze Katarzyna Matella w swojej książce Body Logistic System.
I ma rację. Oczywiście nie chodzi o faszerowanie się bogatowęglowodanowymi pokarmami, ponieważ to z kolei niemalże uniemożliwia spalanie tkanki tłuszczowej, ale dobieranie ich w sposób przemyślany. Prawda jest taka, że aby organizm mógł spalać jak należy, potrzebuje paliwa – czyli odrobiny węglowodanów. Stąd treningi wykonywane na czczo nie są najlepszym pomysłem, jeśli twoim celem jest spalanie.

Oznacza to, że trening powinniśmy zacząć 3 godziny po zjedzeniu węglowodanów złożonych. Dlatego tak ważne są posiłki przed- i potreningowe. To właśnie one zaopatrują organizm w niezbędne składniki, które albo pomogą nam w osiąganiu zamierzonych celów, albo wręcz przeciwnie – uniemożliwią ich osiągnięcie.

Zobacz też:

Czy i jak jeść w trakcie treningu
Co zjeść po treningu
Co zjeść przed treningiem

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Na stole kromki chleba, bochenek chleba

Dieta wysokowęglowodanowa wydłuża życie? Najnowsze badania a opinia dietetyka

Składniki dla aktywnych

Obsesja na punkcie wagi?

Węglowodany – wybieraj mądrze

Węglowodany – wybieraj mądrze

Dieta odchudzająca – węglowodany vs. tłuszcze

Obsesja spalania tłuszczu

Obsesja spalania tłuszczu

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze

Pozbądź się tkanki tłuszczowej raz na zawsze

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic...

Ćwiczysz, ćwiczysz i nic…

Po co nam węglowodany

Tłuszcze czy węglowodany – co nas usypia?

Węglowodany nie takie straszne

Węglowodany nie takie straszne

Cukier: dobry i zły

Jak cukier wpływa na nasze zdrowie?

Cukier zastąp innym cukrem, a po 10 dniach…

Cukier zastąp innym cukrem, a po 10 dniach…

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalaj mądrzej i szybciej

Co jeść przed zawodami? cz. 2

Co jeść przed zawodami? cz. 2

Co jeść przed zawodami?

Co jeść przed zawodami?

Nie bój się węglowodanów

Mity na temat węglowodanów – obalamy

Pełne ziarno – wybierz najlepsze metodą 10:1

Pełne ziarno – wybierz najlepsze metodą 10:1

Beata Sadowska. Bo bieganie bywa też trudne...

Beata Sadowska. Bo bieganie bywa też trudne…

Kalorie odstaw na bok

Kalorie odstaw na bok

Paleosportowiec

Paleosportowiec

Tłusta karkówka czy słodki batonik – co gorsze dla zdrowia?

Tłusta karkówka czy słodki batonik – co gorsze dla zdrowia?

Kobieta siedząca z termoforem

„Zbyt dużo seksu, za mało soku z żurawiny”. Obalamy mity o zapaleniu pęcherza

Dziewczyna hamak

5 patentów na wiosenne przemęczenie. Sprawdź, jak ustrzec się przed kacem po zimie