Przejdź do treści

Spięcia na piłce

Spięcia na piłce
Brzuchy na piłce/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Zwykłe spięcia brzucha nie są najskuteczniejszym sposobem na wzmocnienie tej partii ciała. Jednak jeśli te same spięcia wykonacie na piłce – o, to już zupełnie inna rozmowa!

Niektóre osoby bez końca katują się zwykłymi spięciami brzucha, podczas gdy powinny być one jedynie uzupełnieniem pełnego treningu ABS.

Ale jeśli wykonacie spięcia brzucha na piłce, jakość pracy będzie zupełnie inna. Wszystko dlatego, że zmieni się także tor ruchu poprzez dodatkowe rozciągnięcie mięśni, które w tym przypadku wzmaga intensywność ich skurczu. Wzmacnianie mięśni brzucha w warunkach rozciągnięcia pomaga nam przy wielu aktywnościach. Poza tym dobrze wpływa na postawę ciała, zapobiega skracaniu się tych mięśni oraz koniec końców przygarbianiu.

Jak to zrobić? Połóż się na piłce w taki sposób, by prócz pleców oprzeć o nią także pośladki. Rozstaw nogi nieco szerzej niż szerokość barków. Ręce możesz założyć za głowę bądź skrzyżować na piersiach. Nie zginaj kręgosłupa w jednym punkcie, ale wyciagnij się w tył i owiń plecy wokół piłki. Zachowaj napięcie całej środkowej części tułowia i nie wykonuj ćwiczenia zbyt szybko. Wbrew pozorom piłka jest niestabilna, więc utrzymanie się na niej wymaga dodatkowych nakładów pracy (i dobrze!).
Wykonuj w ten sposób spięcia, pamiętając, by odchylać się mocniej w tył. Podnosząc się – zwijaj kręgosłup krąg po kręgu, zaczynając od szyji. Jeśli wykonujesz ćwiczenie poprawnie, dyskomfort w dole pleców nie powinien się pojawiać.

Dodajcie to ćwiczenie do swojego planu treningowego. Jest naprawdę godne polecenia. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!