Przejdź do treści

Spięcia na piłce

Spięcia na piłce
Brzuchy na piłce/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
dziewczyna z lodami
Niepozorne nawyki, które niszczą zęby. Oto 6 rzeczy, których dla dobra zębów lepiej nie robić
Chuda niekoniecznie znaczy zdrowa
Uważaj przy odchudzaniu. „Chuda” niekoniecznie znaczy „zdrowa”
Drożdżówki z rabarbarem
Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem
kolor oczu
Czy kolor oczu ma znaczenie dla naszego zdrowia? Odpowiada dr n. med. Andrzej Styszyński, okulista i ekspert Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej
cellulit
Cellulit – da się go pokonać?

Zwykłe spięcia brzucha nie są najskuteczniejszym sposobem na wzmocnienie tej partii ciała. Jednak jeśli te same spięcia wykonacie na piłce – o, to już zupełnie inna rozmowa!

Niektóre osoby bez końca katują się zwykłymi spięciami brzucha, podczas gdy powinny być one jedynie uzupełnieniem pełnego treningu ABS.

Ale jeśli wykonacie spięcia brzucha na piłce, jakość pracy będzie zupełnie inna. Wszystko dlatego, że zmieni się także tor ruchu poprzez dodatkowe rozciągnięcie mięśni, które w tym przypadku wzmaga intensywność ich skurczu. Wzmacnianie mięśni brzucha w warunkach rozciągnięcia pomaga nam przy wielu aktywnościach. Poza tym dobrze wpływa na postawę ciała, zapobiega skracaniu się tych mięśni oraz koniec końców przygarbianiu.

Jak to zrobić? Połóż się na piłce w taki sposób, by prócz pleców oprzeć o nią także pośladki. Rozstaw nogi nieco szerzej niż szerokość barków. Ręce możesz założyć za głowę bądź skrzyżować na piersiach. Nie zginaj kręgosłupa w jednym punkcie, ale wyciagnij się w tył i owiń plecy wokół piłki. Zachowaj napięcie całej środkowej części tułowia i nie wykonuj ćwiczenia zbyt szybko. Wbrew pozorom piłka jest niestabilna, więc utrzymanie się na niej wymaga dodatkowych nakładów pracy (i dobrze!).
Wykonuj w ten sposób spięcia, pamiętając, by odchylać się mocniej w tył. Podnosząc się – zwijaj kręgosłup krąg po kręgu, zaczynając od szyji. Jeśli wykonujesz ćwiczenie poprawnie, dyskomfort w dole pleców nie powinien się pojawiać.

Dodajcie to ćwiczenie do swojego planu treningowego. Jest naprawdę godne polecenia. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

ABS

Polecamy

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

lewandowska

„Jeżeli ktoś twierdzi, że się wyleczył z Hashimoto, bo zmienił coś w diecie, to jest to tylko dowód anegdotyczny” – mówi Agata Lewandowska, dietetyk i autorka książki „Hashimoto. Dieta i styl życia w chorobie”

Zainteresują cię również:

Bonus dla ABS

Ćwiczenia na mięśnie brzucha z hantlami – bonus dla ABS

Ćwicz z Kasią Bigos: 5 minut na ABS

Ćwiczenia na brzuch z piłką

Ćwiczenia na brzuch z piłką. Pomogą w utrzymaniu prawidłowej postawy

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem

Ćwiczenia na brzuch z kółkiem

Ćwiczenia na brzuch - zbuduj siłę mięśni!

Ćwiczenia na brzuch – zbuduj siłę mięśni!

Jak dbać o ścięgno Achillesa?

Ćwiczenia na wzmocnienie pleców. Propozycje trenerki Kasi Bigos

Idealny na upał: koktajl brzoskwiniowy

Brak energii, zły nastrój? Przyczyna może być prozaiczna

Kobieta w szpitalu

7 faktów o zaburzeniach krzepliwości krwi, które trzeba znać

Isabel Allende: mężczyźni rządzą światem i spójrzcie, jaki mamy bałagan

Isabel Allende: mężczyźni rządzą światem i spójrzcie, jaki mamy bałagan

Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić!

Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić! Wyjdzie ci to na zdrowie

5 rzeczy, których lepiej nie mówić partnerce w łóżku

„W sztuce miłosnej lepiej czasem po prostu milczeć”. Oto 5 rzeczy, których lepiej nie mówić partnerowi czy partnerce w łóżku

Jestem ciągle zmęczona. Dlaczego? Jakie mogą być przyczyny?

Kobieta trzyma się za brzuch

9 powodów, dla których potrzebujesz swojej wątroby

Co może boleć ze stresu?

Wiosenny pad thai z makaronem z cukinii

Ćwiczenia wszech czasów – martwy ciąg

4 sposoby na pogodzenie się

Jak się skutecznie pogodzić? Skorzystaj ze wskazówek psychologa

Praca biurowa może niekorzystnie wpływać na nasze zdrowie. Fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk tłumaczy, jak możemy sobie pomóc

Seler naciowy – patent na wege leczo

Przepis na wege leczo z selerem naciowym

„Kobiecość to właśnie ciąża, porody, karmienie. Wybierając tę drogę dajemy największy hołd swojej kobiecości” – mówią Ola Woźniak i Ania Weber, autorki kanału „Mama Lama”

Zdrowa rodzina ułożona do siebie głowami

Biostymina – działanie i dawkowanie ampułek z wyciągiem ze świeżych liści aloesu drzewiastego