Przejdź do treści

Idealna przekąska na imprezę – orzeźwiające spring rollsy z krewetkami i pomelo

Spring rolls z krewetkami i pomelo
Zdjęcie: Katarzyna Bartoszewska i Tomasz Poneta | www.plateofjoy.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zgaga? Refluks? Wzdęcia? Poznaj 5 produktów, których nie lubi twój żołądek
Ćwiczenia oddechowe na trawienie
Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać
Muffiny z rabarbarem i glazurą tahini
10 wegetariańskich źródeł żelaza
Wrzody żołądka – jak wyglądają objawy? Wyjaśnia gastroenterolog

Pomarańcze, grejpfruty, cytryny czy limonki znamy wszyscy. A pomelo? Jeśli jeszcze go nie znasz, skorzystaj z naszego przepisu na spring rolls. W towarzystwie krewetek pomelo smakuje pysznie.

Pomelo, znane również jako pomarańcza olbrzymia, pochodzi z Malezji. To największy owoc z gatunku cytrusowych – pojedynczy okaz może ważyć nawet 2 kg, a rośnie na drzewach, które osiągają nawet 12 metrów! Z wyglądu przypomina dużego grejpfruta – ten popularny cytrus to właśnie skrzyżowane pomelo z chińską pomarańczą. Także w smaku pomelo, podobnie jak grejpfrut – jest gorzkawe. Kupując pomelo, powinniśmy zwracać uwagę na jego ciężar – im cięższy owoc, tym będzie bardziej soczysty!

Co wartościowego znajdziemy w pomelo? Mnóstwo witaminy C – pomelo ma jej najwięcej ze wszystkich owoców cytrusowych. Dzięki wysokiej zawartości potasu owoc ten pomaga obniżyć ciśnienie krwi i zadbać o serce. Ponadto w pomelo znajdziemy mnóstwo przeciwutleniaczy, które hamują rozwój komórek nowotworowych. Pomelo jest nie tylko niskokalorycznym owocem – w 100 g mamy tylko 38 kalorii, ale również wspomaga odchudzanie – po pierwsze zawiera pektyny, które potęgują poczucie sytości, po drugie zawiera enzymy, które pomagają zmniejszyć ilość cukru we krwi. Pomelo jest owocem o niskim indeksie glikemicznym (tylko 30), dzięki czemu bez obaw mogą go jeść cukrzycy.

Pomelo niby obija nam się o uszy, ale sięgamy po nie rzadko. Bo co z nim niby zrobić, prócz tego, że można zjeść jak pomarańczę? Ano sporo. Pomelo świetnie smakuje świeże, choćby w dobrze wszystkim znanej sałatce owocowej, wyciskanym soku czy sorbecie. Pomelo to nie tylko słodkie możliwości – świetnie nadaje się do sałatek z grillowanymi krewetkami czy kurczakiem, ale również jako składnik pysznych sałatek azjatyckich. Skórkę również możemy wykorzystać – zetrzeć do marynat lub zrobić jej kandyzowaną wersję i wykorzystać do ciast i deserów.

Dzisiaj przedstawiamy Wam przepis z wykorzystaniem pomelo. Pyszne i zdrowe spring rolls, które ożywią nas cytrusową nutą tego owocu, dodatkowo zawierają w sobie pikantne krewetki, świeże warzywa i zioła, a całości smaku doda sos na bazie imbiru, chili oraz soku z limonki i pomelo.

Spring rolls z grillowanymi krewetkami i pomelo – przepis

Rewelacyjna sałatka ze szpinakiem. Zdjęcie: Katarzyna Bartoszewska i Tomasz Poneta | www.plateofjoy.blogspot.com

Składniki (na 15 sztuk):

– 15 sztuk krewetek,
– 2-3 łyżki oliwy,
– ½ łyżeczki suszonych płatków chili,
– ½ łyżeczki mielonej kolendry,
– ¼ łyżeczki mielonej kurkumy,
– 1/3 łyżeczki mielonego imbiru,
– ½ łyżeczki pieprzu seczuańskiego – zgniecionego w moździerzu,
– sól

Sos do maczania:

– pełna łyżka imbiru pokrojonego w cienkie paseczki,
– łyżka pokrojonej ostrej papryczki w cienkie paseczki,
– sok wyciśnięty z limonki,
– 3 łyżki soku z pomelo,
– 1 łyżeczka sosu rybnego,
– 60 g cukru,
– 70 ml wody

dodatkowo:

– 1 marchewka,
– 1 ogórek,
– mix sałat,
– świeże zioła – mięta, kolendra, bazylia tajska
– 7-8 sztuk papieru ryżowego,
– pomelo
– ew. jarmuż, szpinak, kalarepka

Krewetki umyć i oczyścić, a następnie zamarynować w oliwie z przyprawami.
Najlepiej pozostawić je w marynacie na około godzinę. Po tym czasie krewetki usmażyć na dobrze rozgrzanej patelni grillowej do zrumienienia z dwóch stron.

Wszystkie składniki sosu włożyć do garnuszka, doprowadzić do wrzenia i gotować jeszcze około 5 minut, do czasu, aż sos będzie zredukowany i zagęszczony.

Wszystkie warzywa pokroić w cienkie paseczki, najlepiej użyć do tego obieraczki julienne. Papier ryżowy włożyć na chwilę do miski z zimną wodą, następnie jeśli papier jest duży przekroić na pół – ułożyć sałatę, pokrojonego ogórka i marchewkę, nałożyć świeże zioła, krewetkę i kawałki pomelo. Zawinąć dokładnie, natychmiast podawać do maczania razem z sosem.

Katarzyna Bartoszewska i Tomasz Poneta – duet w pracy i w życiu. Prowadzą bloga Plate of Joy, gdzie pokazują swoją miłość do jedzenia i fotografii. Wychodzą z założenia, że jedzenie smakuje lepiej jedzone w towarzystwie, a tym, co pyszne, trzeba się dzielić, dlatego właśnie powstał ich blog, w którym zachęcają do przygotowania szybkich i smacznych potraw.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Jajka faszerowane aioli i chorizo. Tradycja doprawiona szczyptą nowoczesności

bakłażan nadziewany

Bakłażan nieźle nadziany. Dyniowo-jarmużowy farsz to strzał w dziesiątkę!

Trzy razy jajka!

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Onigirazu – „sushi kanapka” ze szparagami

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem. Może nie wygląda, ale smakuje obłędnie!

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!

Wielkanoc dla dzieciaków – ciasteczkowe jajeczka dla zabawy

Orkiszowy mazurek pistacjowy

Orkiszowy mazurek pistacjowy. Zdrowy deser na Wielkanoc

Tarta z cukinią w roli głównej. Delikatna w smaku i niskokaloryczna

Mazurek być musi!

Jak Wielkanoc, to musi być mazurek. Oto jego wersja light, sprawdź!

awokado

Awokado w duecie z czarnym makaronem. Smak do pokochania!

Wielkanocne pisanki: zdrowe i pysznie czekoladowe

Limonkowy mus z galaretką z kiwi. Smakuje doskonale i dostarcza mnóstwa witaminy C

hummus z fasoli

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

pasztet

Przepisy na wegańskie pasztety wielkanocne. Mięsożercy też się w nich zakochają!