Przejdź do treści

Przepis dla aktywnych: zdrowy burger z tuńczykiem

Superfood: Burger z tuńczyka
Ilustracja: Ola Woldańska-Płocińska | www.slimaq.ovh.org
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Musimy przestać wierzyć w te medyczne mity! Wraz z ekspertami obaliliśmy 10 z nich
Flower photo created by freepik - www.freepik.com
Zastanawiałaś się kiedyś, jak to jest wybierać między ciepłym posiłkiem a komfortem podczas okresu? One tak. I postanowiły coś z tym zrobić!
łóżko para nóg
Jak wywabić plamy po seksie z pościeli? Poznaj kilka przydatnych trików
Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk
Dieta a choroba tarczycy. O najczęściej popełnianych błędach pisze dietetyczka Anna Reguła

Szybki, tani, smaczny i zdrowy obiad dla aktywnych? Burger z tuńczyka. Bez dodatku tłuszczu. Rzecz szczególnie polecana dla tych, którzy wiele czasu spędzają na siłowni i pracują nad muskulaturą. Dla nich taki tuńczyk to prawdziwe superfood.

Tuńczyk dobrą rybą jest – w 100 gramach tuńczyka z puszki jest aż 25 gramów białka i ledwie kilka gramów tłuszczu. Można go podawać w sałatkach, ale nie trzeba, bo można też przygotować świetnego burgera. Może nie jest to danie specjalnie wyrafinowane, ale powiem szczerze – lubię, bardzo. Szybko, bezproblemowo, bez zbędnych ceregieli. Dla mnie w sam raz. Spróbujcie!

Składniki (na dwa duże lub cztery małe burgery):

– dwie puszki tuńczyka z puszki w kawałkach i sosie własnym
– dwa jajka
– zieloną cebulkę
– 1/3 szklanki bułki tartej
– odrobinę oliwy
– przyprawy zgodne z upodobaniami. U mnie pół łyżeczki ostrej papryki, trochę pieprzu i odrobina soli. Ale można też poeksperymentować z ziołami. Zwłaszcza tymi, które pasują do ryb – z tymiankiem lub świeżą kolendrą. 

I teraz tak.

O ile rzecz nie ma trafić na węgiel, to włączamy piekarnik, najlepiej w tryb grillowania i na mniej więcej 160 stopni. Kiedy piekarnik się rozgrzewa, my wyciągamy tuńczyka z puszki i odcedzamy. Następnie wrzucamy do miski i rozgniatamy. Dodajemy jajka i drobno posiekaną zieloną cebulkę. Wsypujemy bułkę tartą. Dolewamy oliwę. Do tego jeszcze papryka. Wszystko mieszamy dokładnie tak samo, jak standardowe burgery lub, bo ja wiem, kotlety mielone. Kiedy uda się stworzyć w miarę jednolitą masę, formujemy dwa duże lub cztery małe burgery. Z wierzchu posypujemy solą i pieprzem, i wrzucamy je na ruszt. Po 10 do 20 minutach – zależnie od tego, czy chcemy „dobrze wypieczone” czy raczej mniej – tuńczyk jest gotowy do tego, by wylądować na talerzu. Wszystko zajmuje maksymalnie pół godziny. Zepsucie wymaga dużego talentu.

Najlepiej serwować z sałatką. Szopska nadaje się świetnie.

Smacznego.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Dr Katarzyna Pogoda

„Wielką radość sprawia mi obserwowanie, jak kobiety po leczeniu świetnie się realizują, zmieniają podejście do życia, nabierają sił i energii do działania” – mówi dr Katarzyna Pogoda, onkolog kliniczny

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

Zainteresują cię również:

Kotleciki ze świeżej kolby kukurydzy

Sorbety warzywno-owocowe. Idealnie pomogą przetrwać upały!

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację