Przejdź do treści

Świąteczna rozpiska treningowa

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Niepożądany odczyn poszczepienny. Jak często występuje?
Mama Kosmetolog o bliznowcu – czym się charakteryzuje i jak powstaje?
Joanna Horodyńska
Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi
magda gessler
Magda Gessler ambasadorką kampanii „Diagnostyka Jajnika”
Keira Knightley
Keira Knightley zakazała swojej córce oglądania filmów Disneya

Jak jest w święta – każdy wie. Jak przetrwać? Aktywnie! Oto idealna treningowa rozpiska tych kilka dni.

Święta do dosyć trudny okres dla osób, które zmagają się ze zrzucaniem nadprogramowych kilogramów. Wyjazdy i spotkania rodzinne, stoły zastawione ciężkostrawnymi potrawami o wysokiej kaloryczności. Jak żyć… ?

Po pierwsze nie dajcie się zwariować. Jeśli na co dzień jesteście osobami aktywnymi i jecie zdrowo, to mały skok w bok nie zrujnuje waszej pracy. Najgorsze w takich przypadkach jest podejście „zjadłem, więc teraz ograniczę jedzenie przez kolejnych kilka dni”. Cóż – to niezupełnie tak działa.

Najlepszym wyjściem jest spożytkowanie energii ze świątecznych potraw na aktywność fizyczną, którą możecie wykonać w domu lub wyjść i poruszać się w terenie. Musicie pamiętać tylko, że taki trening należy wykonać w odstępie minimum 2 godzin od posiłku, aby uniknąć dyskomfortu żołądkowo-jelitowego.

Jak zaplanować aktywne święta?

Dzień przed Wigiliją

To dzień, w którym prawdopodobnie będziecie w podróży lub w kuchni, przygotowując wigilijną kolację. Jedna i druga opcja oznacza dyskomfort dla kręgosłupa, dlatego warto znaleźć kilka minut dla siebie i wykonać ćwiczenia, które rozluźnią mięśnie.

Oto przykładowy zestaw ćwiczeń oraz kilka wytycznych jak zachować sprawny kręgosłup.

Wigilia

Aby organizm pracował na wysokich obrotach, zacznijmy od podkręcenia metabolizmu z samego rana. Pomysły znajdziecie tutaj i tutaj. Po takim zestawie dzień od razu staje się lepszy!

Jednak to nie cała aktywność przewidziana przez nas na ten dzień. Abyście poczuli się lepiej i poprawili pracę układu pokarmowego w drugiej części dnia, warto się wybrać na dłuższy spacer, marszobieg lub inne kardio na 45 minut. Ma to być umiarkowany i ciągły wysiłek, który przyspieszy trawienie. To idealna okazja, aby wyciągnąć z domu najbliższych i poprzebywać na świeżym powietrzu.

Dla osób, które potrzebują mocniejszego bodźca treningowego, serwujemy dodatkowy mocniejszy trening. Oto pierwsza i druga propozycja.

Boże Narodzenie

Dzień zacznijcie od porannej aktywności wykonanej przed śniadaniem (patrz zestaw dzień wcześniej).

W połowie dnia – około dwie godziny po obiedzie – czas na marszobiegi, nordic walking lub domowy trening fitness o większej intensywności.

Dzień możecie zakończyć krótkim akcentem na brzuch

Drugi dzień świąt

To dobry moment na trening całego ciała i nieco grubsze działa. Nasze propozycje znajdziecie tutaj i tutaj.

W kolejne dni wracamy do swoich aktywności fizycznych. Nie jest to skomplikowany plan, więc wystarczy trochę chęci, aby go zrealizować. Przy takiej świątecznej aktywności możecie z czystym sumieniem zjeść wszystkie swoje ulubione przysmaki.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Domowy trening z kettlebells

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Trening na drabince koordynacyjnej