Przejdź do treści

Świąteczne fit rady

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Zbliżające się święta oznaczają zwykle dietetyczną rozpustę, kilkugodzinne maratony telewizyjne i ograniczenie wysiłku do spacerów między kuchnią a stołem. Czy da się coś z tym zrobić?

Pewnie! Ale zacznijmy od tego, że w tej przedświątecznej gonitwie nie powinniście zapominać o sobie i o spokoju. Święta są po to, żeby trochę odpocząć od zgiełku i pędu, który co roku towarzyszy nam już od początku grudnia. To czas na głęboki wdech i wydech. Zapewniamy więc, że nic się nie stanie, jeżeli na te 3 dni odpuścicie sobie i zjecie nieco więcej niż zwykle. Jeśli tylko nie zaczniecie niezdrowo się objadać – naprawdę nie poniesiecie żadnej szkody, wręcz przeciwnie.

Czy to znaczy, że nie warto się poruszać? O nie! Tego nie powiedzieliśmy. Aktywność będzie waszym ratunkiem. Po pierwsze – polepszy wasze samopoczucie i pomoże otrząsnąć się ze świątecznego zaspania. Po drugie i najważniejsze – pobudzi do pracy metabolizm i przyspieszy trawienie. Brak czasu nie może być w tym przypadku wymówką. Nie musicie bić własnych rekordów i planować kilkugodzinnego spalania kalorii. Wystarczy 20-30 minut ruchu. Wszystko zależy od tego, jaki trening wybierzecie. Nie zapominajcie, że dzięki dwudziestominutowemu treningowi interwałowemu o wysokiej intensywności jesteście w stanie spalić więcej kalorii niż w czasie 40 minut spokojnego kardio.

Jakiś czas temu przygotowaliśmy dla was plan interwału idealnego – tabatę

Jak jest z innymi aktywnościami?
40 minut biegania w średnim tempie to około 350 spalonych kalorii.
Godzinny spacer to około 200 kcal.
40 minut skakanki to ok. 400 kcal.

A co po świętach i tuż przed sylwestrem? Nic bardziej nie poprawi waszego samopoczucia i nie zmniejszy „poświątecznej oponki” niż ekspresowy powrót do zdrowych nawyków. Regularne posiłki w równych odstępach czasu, potrawy grillowane lub gotowane oraz ograniczenie węglowodanów – to najlepsze, co możecie zrobić.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Kubek kawy

Kawa a jakość plemników. Okazuje się, że jest zależność!

Angelina Jolie najpierw szokowała, teraz ratuje życie

Strach przed bólem gorszy niż ból

Strach przed bólem gorszy niż ból

6 badań, dzięki którym diagnozujemy nowotwory

Nie odkrywaj swojej pasji – stwórz ją

Zdenerwowany? Zjedz coś

Fitness na zdrowe jelita

Owoce i warzywa bez przemycania

Owoce i warzywa bez przemycania

Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi?

10 ekokosmetyków idealnych na lato

10 rzeczy, które czyścisz źle, za rzadko lub wcale

Mamo, mam coś w oku!