Przejdź do treści

Święta dla wytrwałych

Święta dla wytrwałych
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Mama Kosmetolog o bliznowcu – czym się charakteryzuje i jak powstaje?
Joanna Horodyńska
Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi
magda gessler
Magda Gessler ambasadorką kampanii „Diagnostyka Jajnika”
Keira Knightley
Keira Knightley zakazała swojej córce oglądania filmów Disneya
tebalet z rentgenem płuc leży na biurku
Rak płuc – nadchodzi rewolucja? „Dotychczas uważaliśmy, że jest to choroba śmiertelna”

Wiele osób jest w połowie przygotowań do sezonu letniego. Pierwsze założone cele zrealizowane, ale niestety na drodze pojawia się mała przeszkoda, czyli Wielkanoc. Jak nie dać się świątecznemu obżarstwu?

Święta to czas spotkań z rodziną, znajomymi przy zastawionych stołach i nie do końca w stylu fit. Jedni będą wytrwali i poradzą sobie z takimi pokusami, ale inni nie wytrzymają i otworzą worek ze złymi nawykami. Wiele osób trzyma postanowienia już od stycznia: systematyczne treningi, odpowiedni plan żywieniowy, który przynosi efekty. Nie chcecie tego zmarnować? Warto wcześniej opracować strategię na tych kilka dni, aby odeprzeć atak serników, babeczek, mazurków, białych kiełbas i innych tradycyjnych dań.

Zacznijmy od świątecznej aktywności fizycznej, z którą nie powinno być problemu, nawet jeżeli nie macie dostępu do siłowni. Zawsze możecie wybrać się na intensywny spacer z rodziną, wyjść pobiegać, pojeździć na rowerze czy zrobić trening outdoorowy lub domowy z obciążeniem własnego ciała. Taka aktywność powinna trwać 30 min. – 1 h, dzięki czemu nakręci się metabolizm, a organizm będzie spalał więcej kalorii. Treningi możecie podzielić na dwie części, czyli aktywność przed obiadem (po treningu nasz organizm ma większe zapotrzebowanie na kalorie i możemy pozwolić sobie na nieco więcej) lub druga opcja – po obiedzie. Jednak ponieważ żołądek jest wówczas mocno obciążony posiłkiem, możecie mu pomóc, wybierając się na spacer lub umiarkowaną wycieczkę rowerową, aby wspomóc trawienie.

Nie jest powiedziane, że macie trenować godzinę lub więcej. Rozbijcie ten czas na dwa treningi po 30 minut. Dzięki temu poczujecie się lepiej, układ pokarmowy będzie pracował prawidłowo i sumienie będzie spokojniejsze.

Tradycja jedzenia

Pamiętajcie, że we wszystkim trzeba znać umiarkowanie. Jeśli myślicie, że skoro przez dłuższy czas trzymaliście dietę, to podczas świąt możecie sobie zupełnie pofolgować, jesteście w błędzie. Fakt,  należy wam się nagroda za wytrwałość i realizację małych celów, ale pamiętajcie, że jeszcze nie zrealizowaliście tego głównego. W takich momentach nie zapominajcie, ile do tej pory włożyliście w to pracy i wyrzeczeń.

Oczywiście bez przesady. Nikt ci nie każe wam siedzieć z talerzem z przysłowiową sałatą i szklanką wody. Możecie skosztować domowych przysmaków, ale nie objadać się nimi. Wypiekami delektujcie się przy popołudniowej kawie, po dłuższej przerwie od ostatniego posiłku. Ważne jest jednak wybieranie takich produktów, które utrzymują stabilny poziom cukru we krwi (sałatki warzywne z dodatkiem chudego mięsa, jaja, dobrej jakości wędlina).

Jeżeli chodzi o mięso, najważniejsze, aby nie jeść go z ciężkimi sosami, które ogromnie podbijają kaloryczność potrawy.  Rozgotowane ziemniaki z wody zamieńcie na te w mundurkach z piekarnika. Też są pyszne, a po ich zjedzeniu  utrzymacie cukier na stabilnym poziomie.

I oczywiście owoce. Nie rezygnujcie z nich – zawierają błonnik i witaminy – ale podzielcie je na kilka porcji i jedzcie w pierwszej części dnia.

Kiedy przychodzi wieczór, ograniczajcie spożywanie kalore, postawcie na produkty białkowe, tzn. chude mięso, jaja z dodatkiem warzyw i zdrowych tłuszczy. Wszystko po to, aby podczas snu układ pokarmowy nie był zmuszony pracować na wysokich obrotach i trawić ciężkich dań.
Na końcu szybka wzmianka na temat słodyczy. Zapomnijcie o nich na czas świąt. Zamiast tego skosztujcie domowych wypieków, których to na pewno nie jecie na co dzień.

Nie dopuście do tego, aby po poświątecznym spotkaniu z wagą wynik niemile was zaskoczył.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

dzieci siegające poo cukier

Agresywne dziecko? Winowajcą może być cukier

Kiedy sport osłabia odporność?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Top 8 produktów na lepszą odporność

Top 8 produktów na lepszą odporność

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Dlaczego diety nie działają? – 5 psychologicznych powodów

Uśpione komórki do zadań specjalnych

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Szczepić czy nie szczepić?

Szczepić czy nie szczepić? W rozmowie z Izabelą Filc-Redlińską