Przejdź do treści

Swing – ćwiczenie dla każdego

Swing - ćwiczenie dla każdego
Swing z użyciem kettlebells/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5 ćwiczeń na wzmocnienie kręgosłupa
Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią
karmienie piersią
Urządzenie do karmienia piersią dla ojców. To nowatorska koncepcja japońskiej firmy
Kobiety na zajęciach fitness
Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Gosia Włodarczyk
„Presja, by jak najszybciej wrócić do formy, jest dla kobiet krzywdząca. Ciału trzeba dać czas na regenerację”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką Gosią Włodarczyk

Wygląda niczym kula armatnia i takie mniej więcej zadanie spełnia. Odważnik kettlebell wykorzystuje się do budowania siły, wytrzymałości, wzmacniania mięśni głębokich, w rehabilitacji. Jednym z popularnych ćwiczeń z jego wykorzystanie jest swing.

Ćwiczeń z wykorzystaniem odważników kettlebell jest mnóstwo. W zasadzie sami możecie komponować swoje programy, wymyślać nowe ćwiczenia – w połączeniu z obciążeniem własnego ciała lub innych przyrządów. Zanim jednak puścicie wodze sportowej fantazji, powinniście poznać podstawowe techniki pracy z odważnikami. A fundamentem, przyjamniej jeśli chodzi o ten temat, z pewnością jest swing. To bardzo wszechstronne ćwiczenie, które angażuje do pracy całe ciało. Z doświadczenia wiem, że wiele osób ma z nim na samym początku problem. Warto nauczyć się korzystać z niego poprawnie i mądrze, bo odważniki kettlebells i sam swing to niewyczerpane źródło korzyści dla ciała. Z drugiej strony niewłaściwe wykonanie go może spowodować wiele kontuzji (zwłaszcza w odcinku lędźwiowym). Jeżeli planujecie tego typu workout, a ze swingiem nie mieliście wcześniej do czynienia, poproście trenera czy znajomego z doświadczeniem, aby wytłumaczył wam technikę. Nie zalecam samodzielnej nauki tego ćwiczenia. Często bowiem nie jesteście świadomi swoich błędów, które po dłuższej niepoprawnej pracy mogą być powodem dysfunkcji aparatu ruchu.

Poprawna technika:

Pozycja wyjściowa: Ustaw stopy na szerokości barków lub nieco szerzej, skierowane na zewnątrz. Kettle’a połóż przed sobą na ziemi, tak aby z linią stóp tworzył podstawę trójkąta. Przyjmij pozycję jak do martwego ciągu.

Prowadzenie ruchu: Spokojnym ruchem złap odważnik i oburącz zarzuć go najpierw lekko do tyłu, by wprawić w ruch wahadłowy. Gdy znajduje się na wysokości pośladków, dynamicznym ruchem bioder wypchnij go w przód do wysokości klatki piersiowej (to klasyczna metoda), jednocześnie prostując nogi w kolanach.

Podczas pracy nie używaj siłowo ramion. One służą do tego, aby trzymać odważnik, a nie podnosić go w górę. Cały ruch wychodzi z biodra.

Pamiętaj o mocno napiętych pośladkach oraz mięśniach brzucha, a także o opuszczonych barkach. I najważniejsze – plecy cały czas mają pozostawać proste.

Następnie swobodnie daj opaść odważnikowi, wypychając biodro w tył, uginając kolana i pochylając się w przód. Nie hamuj odważnika, pozwól mu swobodnie wrócić do pozycji wyjściowej.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Trening na lunch

Błędy interwałowe

Trening do biegów z przeszkodami, część druga

Kontuzje rodzą się z bezmyślności

Jak wykorzystać kółka gimnastyczne?