Przejdź do treści

Techniczne bieganie

Techniczne bieganie
Biegaj technicznie/ Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta i mężczyzna
Czy aseksualność to wolność od seksu? Tłumaczy edukatorka seksualna Alicja Długołęcka
Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny
kobieta myśli leżąc w łóżku
Intuicja – wierzyć jej czy nie?
Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność
„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz

Ciało człowieka to idealna maszyna stworzona do ruchu. Jednak to od nas zależy, jak długo doskonała pozostanie. Biegasz? Zacznij to robić technicznie!

Jeśli biegasz, zadaj sobie pytanie: czy zwracasz uwagę na takie elementy jak technika stawiania stopy czy ułożenie ciała podczas ruchu? To ważne, bo prawidłowa technika sprawia, że ciało jest bardziej wydajne. Biodra, kolana, kostki i stopy perfekcyjnie współgrają  z mięśniami głębokimi, więzadłami oraz ścięgnami. Wszystko to staje się prawdziwym motorem napędowym. To oczywiście nie jedyne plusy. U osób startujących w różnego rodzaju zawodach: biegach miejskich, z przeszkodami, triathlonie – prawidłowa technika biegu to przede wszystkim mniejsze ryzyko wystąpienia urazu oraz poprawa swoich czasów.

Jeśli jakiś element w naszym ciele nie działa, jak należy, jego funkcję przejmuje inny. Tak to u nas działa. Niestety w wyniku tego jest także bardziej obciążony. Przykład z biegania. Jeżeli nieprawidłowo stawiasz stopę podczas biegu czy chodzenia, przyczyniasz się do napięć w  dolnych partiach ciała. Bezpośrednio wpływają one na odcinek lędźwiowy. Wszystko to prowadzi także do urazów oraz niszczenia stawów.

Oczywiście wiele osób twierdzi, że wie, jak biegać. W końcu co może być w tym trudnego? Niestety, tak nie jest i właśnie w wyniku błędów po kilku mocniejszych treningach czy startach pojawiają się u nich drobne ukłucia. To właśnie przez nie ciało daje sygnał, że coś jest nie tak. Sytuacja jest trochę podobna do odchudzania. Szukasz złotego środka, który cię wyleczy. Kupujesz na przykład najnowszy model butów z pełną amortyzacją i stabilizacją, dzięki któremu stopa będzie bezpieczna. W konsekwencji taka para butów tylko pogłębia problem, ponieważ stopa staje się ”leniwa”, a otaczające ją mięśnie, więzadła i tkanki łączne przestają pracować, bo but robi za nie całą robotę.

Nasza rada: zamiast inwestować kolejne kilkaset złotych w buty, zainwestuj w  lekcje z trenerem biegania.Taki krok zminimalizuje ryzyko wystąpienia kontuzji i pozwoli się cieszyć w pełni sezonem startowym.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chcesz zacząć biegać? Oto 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać

5 ćwiczeń, które każdy biegacz musi znać

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze?

Co zrobić, aby bieganie z psem było jeszcze przyjemniejsze dla obu stron? Oto kilka cennych rad

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Bezpieczne bieganie zimą

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Trening na lunch