Przejdź do treści

Techniczne bieganie

Techniczne bieganie
Biegaj technicznie/ Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ewa Chodakowska
Ewa Chodakowska zachęca do badań piersi
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie
Masaż blizn. Mama Kosmetolog pokazuje jak go wykonywać prawidłowo
Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja

Ciało człowieka to idealna maszyna stworzona do ruchu. Jednak to od nas zależy, jak długo doskonała pozostanie. Biegasz? Zacznij to robić technicznie!

Jeśli biegasz, zadaj sobie pytanie: czy zwracasz uwagę na takie elementy jak technika stawiania stopy czy ułożenie ciała podczas ruchu? To ważne, bo prawidłowa technika sprawia, że ciało jest bardziej wydajne. Biodra, kolana, kostki i stopy perfekcyjnie współgrają  z mięśniami głębokimi, więzadłami oraz ścięgnami. Wszystko to staje się prawdziwym motorem napędowym. To oczywiście nie jedyne plusy. U osób startujących w różnego rodzaju zawodach: biegach miejskich, z przeszkodami, triathlonie – prawidłowa technika biegu to przede wszystkim mniejsze ryzyko wystąpienia urazu oraz poprawa swoich czasów.

Jeśli jakiś element w naszym ciele nie działa, jak należy, jego funkcję przejmuje inny. Tak to u nas działa. Niestety w wyniku tego jest także bardziej obciążony. Przykład z biegania. Jeżeli nieprawidłowo stawiasz stopę podczas biegu czy chodzenia, przyczyniasz się do napięć w  dolnych partiach ciała. Bezpośrednio wpływają one na odcinek lędźwiowy. Wszystko to prowadzi także do urazów oraz niszczenia stawów.

Oczywiście wiele osób twierdzi, że wie, jak biegać. W końcu co może być w tym trudnego? Niestety, tak nie jest i właśnie w wyniku błędów po kilku mocniejszych treningach czy startach pojawiają się u nich drobne ukłucia. To właśnie przez nie ciało daje sygnał, że coś jest nie tak. Sytuacja jest trochę podobna do odchudzania. Szukasz złotego środka, który cię wyleczy. Kupujesz na przykład najnowszy model butów z pełną amortyzacją i stabilizacją, dzięki któremu stopa będzie bezpieczna. W konsekwencji taka para butów tylko pogłębia problem, ponieważ stopa staje się ”leniwa”, a otaczające ją mięśnie, więzadła i tkanki łączne przestają pracować, bo but robi za nie całą robotę.

Nasza rada: zamiast inwestować kolejne kilkaset złotych w buty, zainwestuj w  lekcje z trenerem biegania.Taki krok zminimalizuje ryzyko wystąpienia kontuzji i pozwoli się cieszyć w pełni sezonem startowym.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Domowy trening z kettlebells

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Trening na drabince koordynacyjnej