Przejdź do treści

Tłuszcze na dzień dobry

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Musimy przestać wierzyć w te medyczne mity! Wraz z ekspertami obaliliśmy 10 z nich
Flower photo created by freepik - www.freepik.com
Zastanawiałaś się kiedyś, jak to jest wybierać między ciepłym posiłkiem a komfortem podczas okresu? One tak. I postanowiły coś z tym zrobić!
łóżko para nóg
Jak wywabić plamy po seksie z pościeli? Poznaj kilka przydatnych trików
Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk
Dieta a choroba tarczycy. O najczęściej popełnianych błędach pisze dietetyczka Anna Reguła

Dobrze skomponowane śniadanie powinno wam dać kopa energetycznego na kilka kolejnych godzin. Już to gdzieś słyszeliście? A czy ktoś polecał wam w związku z tym śniadanie tłuszczowe?

Umówmy się, śniadanie dla wielu z was jest posiłkiem często zaniedbywanym. Albo nie jecie go wcale, albo stawiacie na szybkie przekąski w miejscu pracy. Ale jeśli już jecie je w domu, zazwyczaj stawiacie na owsiankę na mleku lub jogurt z owocami, ewentualnie kanapkę z wędliną, masłem i jakimiś warzywami, do picia wybieracie najczęściej sok, kawę lub herbatę z dodatkiem cukru.

Niestety, tym sposobem od samego rana dostarczacie do swojego organizmu dużą dawkę węglowodanów,  czyli cukru. Węglowodany zamieniają się w glukozę we krwi, trzustka otrzymuje sygnał, by wydzielić insulinę. Interwencja insuliny pozwala komórkom wchłonąć glukozę i obniżyć poziom cukru we krwi. Po takim śniadaniu zazwyczaj zasiadacie za biurkiem na dobrych kilka godzin. Pojawia się senność  i brak energii (niestety na dłuższą metę ma wpływ także na odkładanie się tkanki tłuszczowej). Nie musicie zwalczać tego kolejną filiżanką małej czarnej, ale zmianą przyzwyczajeń śniadaniowych.

Mamy dla was dość oryginalną, ale za to sprawdzoną propozycję. Mowa o śniadaniu tłuszczowym. Tak, wiemy, że wielu z was tłuszczu boi się jak ognia, bo uważany jest za sprawcę epidemii otyłości. Nie dotyczy to jednak dobrych tłuszczów. Zamieńcie śmiało poranne węglowodany na śniadanie złożone z białek i tłuszczy. Propozycje?  Tradycyjna jajecznica z całych jaj na masełku klarowanym z dodatkiem warzyw lub z sałatką warzywną (bez chleba). Jest łatwa w przyrządzaniu i smaczna. Polecamy także inne formy jaj, ale najlepiej z płynnym żółtkiem – np. jajko na miękko – lub omlet z warzywami.

Jajka możecie zamienić na szejka na mleku kokosowym lub migdałowym z dodatkiem oleju kokosowego, odrobiny owoców (maliny, truskawki, jagody – taka mała ilość fruktozy nie spowoduje skoku cukru), odżywki białkowej bez substancji słodzących oraz orzechów nerkowca, migdałów, brazylijskich lub włoskich.

Takie śniadania są wspaniałymi źródłami zdrowych tłuszczy, które pomagają organizmowi utrzymać stabilny poziom cukru we krwi, zasycają na dłużej i dają energetycznego kopa.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Dr Katarzyna Pogoda

„Wielką radość sprawia mi obserwowanie, jak kobiety po leczeniu świetnie się realizują, zmieniają podejście do życia, nabierają sił i energii do działania” – mówi dr Katarzyna Pogoda, onkolog kliniczny

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

Zainteresują cię również:

śniadanie

NIE dla parówek i croissantów na śniadanie. Czego jeszcze nie warto jeść na czczo?

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl. Zafunduj sobie moc witamin na śniadanie!

Bruschetta z truskawkami

Bruschetta z truskawkami. Idealny sposób, aby dobrze zakończyć dzień!

Poczuj miętę do surowej gryczanki! Jest idealna jako danie na wynos

Jaglane gofry z jogurtem i truskawkami

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

Zdrowe śniadanie do szkoły: bananowo-kakaowe muffinki i chrupiące marchewki

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!

Granolowe śniadanie. Rozkosz dla podniebienia i uciecha dla oczu

Największe grzechy śniadaniowe – jakie popełniamy najczęściej?

Wegański twarożek ze słonecznika. W sam raz na śniadanie

Pięć sposobów aby zepsuć sobie poranek

Pięć kroków aby początek dnia uczynić jeszcze trudniejszym. Sobie i dzieciom

Przepis na zdrowe śniadanie – koktajl ze spiruliną

Przepis na serowe placuszki z figą

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

hummus z fasoli

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Sprawdź, co masz na talerzu. Źle dobrana dieta może być powodem irytacji

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem

„Gotowanie do pudełek nie jest skomplikowane i nie musi zajmować wiele czasu”. Malwina Bareła zdradza, jak tanio i szybko przygotować apetyczne lunchboxy