Przejdź do treści

4 powody, dla których należy zrezygnować z treningu

Trening – czasem trzeba odpuścić
Fot. Katarzyna Milewska/ OH LALA
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chora kobieta stoi z kubkiem w ręku i chusta na głowie i patrzy przez okno
Przełom w leczeniu chorób nowotworowych. „Ostatnia nadzieja dla pacjentów bez nadziei”
Kobieta w ciąży trzyma w ręku zdjęcie z badania USG
Rezygnacja z Banku Tkanek Germinalnych. Czy jest szansa dla kobiet chorych na raka?
kobieta używająca mikroskopu
Leki na cukrzycę i nadciśnienie sposobem na raka?
wegański stek wydrukowany w drukarce 3D
Wegański stek z drukarki 3D
Białe rzeźby przedstawiające troje młodych lduzi siedzących na ławce i patrzących w telefony. Telefony oświetlają ich twarze.
Jak bardzo jesteśmy uzależnieni od smartfonów? Zobacz wymowną rzeźbę

Podczas choroby, przeziębienia, kontuzji warto zrezygnować z treningu. Warto pamiętać o regeneracji i nie przeciążać swojego organizmu. Podczas ciąży skonsultuj się z lekarzem oraz trenerem, do opracowania specjalnego planu treningowego.

Lenistwo oczywiście nie jest absolutnie żadnym usprawiedliwieniem. Chyba że zdarza się niezwykle rzadko. Każdy z nas ma do tego czasem prawo. W innych przypadkach usprawiedliwieniem może być tylko atak żarłocznych zombie lub tornado. A tak serio – kiedy odpuścić sobie trening i w jakich momentach naprawdę powinniśmy to zrobić, by nie wyrządzić sobie krzywdy?

1. Choroba

Katar? To akurat słaba wymówka, ale jeśli czujesz, że cię rozkłada i nie masz siły nawet przesunąć krzesła, trening nie będzie najlepszym pomysłem. To znak, że twoje ciało potrzebuje odpoczynku. Nie trenuj także podczas choroby i kiedy rozrywający twoje płuca kaszel nie daje ci spokojnie oddychać, nawet wtedy, kiedy siedzisz. Pamiętaj też, że zarażasz. Znajomi z pewnością nie będą zachwyceni unoszącymi się w powietrzu zarazkami.

2. Kontuzja

Złapałeś kontuzję? Wyluzuj na chwilę i koniecznie zadbaj o to, by w pełni wyzdrowieć. Nie wpadaj w panikę, że forma spadnie, bo zdrowie naprawdę jest w tym przypadku najważniejsze. Lepiej odpuścić na chwilę niż później z powodu własnej lekkomyślności doprowadzić do sytuacji, w której nie będziesz trenować przez pół roku. Poradź się także dobrego lekarza (najlepiej sportowego – oni rozumieją trochę lepiej), kiedy możesz zacząć treningi, z jaką intensywnością i obciążeniem.

3. Ciąża

Ostatnio napisała do mnie dziewczyna, którą dosłownie pochłonęła aktywność fizyczna. Treningi stały się nieodłącznym elementem jej życia i nagle zaskoczyła ją wspaniała wiadomość o tym, że jest w ciąży. Cieszyła się, rzecz jasna, ale co wtedy? Rzucać wszystko i leżeć? Niekoniecznie, ale umówmy się – ten stan nie jest najlepszym momentem na ciężkie, intensywne i siłowe aktywności. W takim przypadku sprawę koniecznie należy skonsultować z lekarzem. Każda ciąża przebiega inaczej. Bezpieczeństwo najważniejsze! A co po porodzie? Takich maili też mam sporo. Z pewnością nie rzucaj się w szaleńczy wir pracy, by po urodzeniu dziecka w miesiąc wrócić do formy. Wysiłek fizyczny – tak, ale początkowo umiarkowany. Dajmy ciału chwilę. Wykonało jedno z najcięższych życiowych zadań.

4. Nie mogę, mam trening – czyli brak życia osobistego

Twoi przyjaciele po raz kolejny słyszą: „Nie mogę, mam trening”? Zauważasz, że wasze światy powoli się oddalają? To niezbyt dobry znak. Sama mam z tym czasem problem, choć u mnie treningi są także pracą. Postaraj się znaleźć równowagę między pasją a kontaktem z rodziną i najbliższymi. Są sprawy ważne, jasne, ale nie zawsze są one najważniejsze. Czasem możesz odpuścić trening, by spotkać się z przyjacielem na kolację. Naprawdę!

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

kaszląca kobieta

Jak szybko zlikwidować mokry kaszel?

kaszląca kobieta

Co jest przyczyną przewlekłego kaszlu? Jak pozbyć się dolegliwości?

kobieta z bolącym gardłem

Jakie są domowe sposoby łagodzące duszący kaszel?

kobieta używająca inhalatora

Jak prawidłowo wykonać inhalację? Czego używać do inhalacji na kaszel?

chora osoba

Bostonka u dorosłych – objawy i leczenie

5 sposobów na polepszenie odporności na jesień

5 sposobów na polepszenie odporności na jesień

Co jeść podczas infekcji? Menu na cały dzień

Przeziębiłaś się? Dodaj te składniki do codziennej diety

Maja Bohosiewicz: nie ma większego strachu niż strach o dziecko

Kasia Bigos o przepuklinie pępkowej. „Po ciąży pępek nie wrócił do dawnego kształtu”

Czy przeziębiona mama może karmić piersią? Odpowiada Hafija – promotorka laktacyjna

Jedzenie dla kształtów