Przejdź do treści

Trening na drabince koordynacyjnej

Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer w czerwonej sukience pozuje na ściance
Amy Schumer w szpitalu. Aktorka cierpi na ciążowe dolegliwości
kobieta, mężczyzna, czwórka dzieci
„Matczyna emerytura” później niż zakładano
Kobieta w aptece rozmawia z farmaceutą
Szczepienia w aptekach? Co na to krajowy konsultant?
Kobieta trzyma w ręku e-papierosa
E-papierosy mają szkodliwy wpływ na układ oddechowy
Anja Rubik na spotkaniu z mediami
Anja Rubik popiera akcję #ThisIsNotConsent

Drabinka koordynacyjna to sprzęt, który wprowadza do treningu odrobinę zabawy. Dodatkowy plus? Przynosi mnóstwo korzyści.

Stosuje się ją głównie w treningach biegowych oraz grach zespołowych, aby poprawić koordynację zawodników, wpłynąć na równowagę i szybkość reakcji. Wielu trenerów korzysta z niej podczas urozmaicenia treningów obwodowych na sali fitness, a także w outdoorze. Jak możecie z niej skorzystać także wy?

Oto kilka przykładowych ćwiczeń:

Ćwiczenie 1.

cwiczenia-z-drabinka-koordynacyjna

Ustawiamy się obok drabinki. Ruch polega na tym, że w dynamicznym tempie wbiegamy obiema nogami do jej jednego pola, wybiegamy, i wbiegamy do kolejnego. Powtarzamy ten schemat do samego końca drabinki. Rytm to 2-2 (dwa wbiegi do środka, dwa na zewnątrz). Pamiętamy o tym, że ramiona pracują naprzemianstronnie do pracy nóg.


Ćwiczenie 2.

Ustawiamy się na początku drabinki. Ruch polega na tym, że obiema nogami wskakujemy w pole drabinki, a następnie dynamicznie nogi wychodzą na zewnątrz i tym ruchem przemieszczamy się do końca. Ruch nóg jest taki sam jak podczas wykonywania „pajacyka”.


Ćwiczenie 3.

drabinka-koordynacyjna-cwiczenia

Podczas ćwiczenia zwanego „łyżwiarzem” ustawiamy się obok drabinki. Noga bliższa drabinki wykonuje boczny wskok w pole drabinki. Podczas ruchu lekko obniżając ciało, dynamicznie się z tej nogi wybijamy, przenosząc ciężar ciała na drugą nogę. Każdy kolejny skok jest w pole w przód. Pamiętamy o naprzemianstronnej pracy ramion oraz prawidłowej pozycji lądowania (proste plecy, kolano nie wyprzedza stopy). Pracujemy na dwie strony.


Ćwiczenie 4.

drabinka-koordynacyjna-jak-cwiczyc

Przeskoki jednonóż środek-bok. Pracuje jedna noga. Potem zmiana.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

kawa

Bulletproof coffee – kawa idealna przed treningiem

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?