Przejdź do treści

Trening na drabince koordynacyjnej

Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy
Kobieta siedząca przy łóżku
Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem
babcia i wnuczka
Jak kobiety funkcjonują po menopauzie? Rozmawiamy z genetyczką prof. Moniką Puzianowską-Kuźnicką
uśmiechnięta dziewczyna
Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!
Pierogi orkiszowe z kiszoną kapustą
Masz ochotę na pierogi? Spróbuj w zdrowszej wersji: orkiszowe z kiszoną kapustą

Drabinka koordynacyjna to sprzęt, który wprowadza do treningu odrobinę zabawy. Dodatkowy plus? Przynosi mnóstwo korzyści.

Stosuje się ją głównie w treningach biegowych oraz grach zespołowych, aby poprawić koordynację zawodników, wpłynąć na równowagę i szybkość reakcji. Wielu trenerów korzysta z niej podczas urozmaicenia treningów obwodowych na sali fitness, a także w outdoorze. Jak możecie z niej skorzystać także wy?

Oto kilka przykładowych ćwiczeń:

Ćwiczenie 1.

cwiczenia-z-drabinka-koordynacyjna

Ustawiamy się obok drabinki. Ruch polega na tym, że w dynamicznym tempie wbiegamy obiema nogami do jej jednego pola, wybiegamy, i wbiegamy do kolejnego. Powtarzamy ten schemat do samego końca drabinki. Rytm to 2-2 (dwa wbiegi do środka, dwa na zewnątrz). Pamiętamy o tym, że ramiona pracują naprzemianstronnie do pracy nóg.


Ćwiczenie 2.

Ustawiamy się na początku drabinki. Ruch polega na tym, że obiema nogami wskakujemy w pole drabinki, a następnie dynamicznie nogi wychodzą na zewnątrz i tym ruchem przemieszczamy się do końca. Ruch nóg jest taki sam jak podczas wykonywania „pajacyka”.


Ćwiczenie 3.

drabinka-koordynacyjna-cwiczenia

Podczas ćwiczenia zwanego „łyżwiarzem” ustawiamy się obok drabinki. Noga bliższa drabinki wykonuje boczny wskok w pole drabinki. Podczas ruchu lekko obniżając ciało, dynamicznie się z tej nogi wybijamy, przenosząc ciężar ciała na drugą nogę. Każdy kolejny skok jest w pole w przód. Pamiętamy o naprzemianstronnej pracy ramion oraz prawidłowej pozycji lądowania (proste plecy, kolano nie wyprzedza stopy). Pracujemy na dwie strony.


Ćwiczenie 4.

drabinka-koordynacyjna-jak-cwiczyc

Przeskoki jednonóż środek-bok. Pracuje jedna noga. Potem zmiana.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Trening na lunch

Błędy interwałowe

Trening do biegów z przeszkodami, część druga

Kontuzje rodzą się z bezmyślności

Jak wykorzystać kółka gimnastyczne?

Trening z gumą fitness – warto!

Trening do biegów z przeszkodami, część pierwsza