Przejdź do treści

Trening – nie tylko maszyny!

Trening - nie tylko maszyny!
Fot. Katarzyna Milewska/ Pure Jatomi
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Adam Lewanowicz
Jak pomóc bliskiej osobie, która tkwi w toksycznej relacji? Radzi psychoterapeuta Adam Lewanowicz [WIDEO]
projektowanie uśmiechu
„Od razu zauważam, gdy ktoś ma problem, bo mówi czy uśmiecha się, przekręcając głowę w bok, lub zasłania usta dłonią”. Lek. dent. Marcin Krupiński o projektowaniu uśmiechu
„Złość piękności szkodzi”? W żadnym wypadku. Pozwólmy dziewczynkom się złościć!
Złość piękności szkodzi? „Zbyt długo dałyśmy sobie wmawiać bajkę o złości, co to kobiecości nie przystoi”
Pokonała już raka i sepsę, teraz 102-latka po raz drugi wyzdrowiała z COVID-19
Pokonała już raka i sepsę, teraz 102-latka po raz drugi wyzdrowiała z COVID-19
Kobieta w ciąży
Suplementacja DHA w ciąży. Nowe rekomendacje PTGiP

Jeśli ćwiczyć to tylko kompleksowo. Fajnie, że zapisaliście się na siłownię. Nie zapominajcie jednak, że trening to nie tylko maszyny!

Jesteśmy fanami treningu kalistenicznego – to jasne. I was też chcemy do niego zachęcić. Świat ogarnęła mania „bycia fit” i żeby nie było – oczywiście bardzo nas to cieszy. Gorzej tylko, że za tym słowem większość z was widzi mięśniaka z dużym bicem albo (broń Boże nie nazbyt umieśnioną i spoconą) jędrną kobitkę na bieżni z ręczniczkiem w dłoni i słuchawkami w uszach. Zanim jednak się w to zagłębimy, odpowiedzmy sobie na pytanie, czy bycie fit to tylko ćwiczenia kardio (z którymi tak bardzo utożasamiają się panie) i specjalistyczne maszyny na siłowni (z którymi z kolei nie chcą rozstawać się panowie)? Czy czasem nam się coś nie pomyliło?

Aby być silnym i sprawnym, wcale nie potrzebujemy wypasionych siłowni. Prawda jest taka, że to nie one zagwarantują nam bycie prawdziwie sprawnym. Rozmiar bicepsa i imponująca ilość kilogramów na sztandze wcale nie są wyznacznikiem bycia fit. Bo bycie fit to według nas bycie sprawnym, zdrowym, zwinnym. Wygląd nie ma nic wspólnego z umiejętnościami i nieraz na pewno sami tego doświadczyliście.

Pojęcie imponującej sprawności fizycznej mieści się bardziej w takich czynnościach jak: umiejętność wykonania idealnej pompki na jednej ręce, gibkie i mobilne ciało, w którym jest przestrzeń na ruch, czy wreszcie wykonanie w zwisie na drążku kilku płynnych podciągnieć. Wszystko to wpisuje się w trening z obciążeniem własnego ciała, o którym często zapominacie. Zamiast tego przerzucacie się na specjalistyczne maszyny, które niestety w wielu przypadkach tylko cementują krótkie, izolowane schematy ruchowe.

Weźmy takie podciągnięcia na drążku. Jest to ćwiczenie, które nie każdy jest w stanie wykonać. Wielu trenujących lub otyłych unika go jak ognia. Jednak niesie ono za sobą wiele korzyści. Przykład? Wzmacnia największą grupę mięśni tułowia, a mianowicie plecy. Nie martwcie się, jeśli póki co ćwiczenie to jest za trudne. W rzeczywistości istnieje mnóstwo zeskalowanych ćwiczeń, które wprowadzają do pełnego ruchu i są znacznie łatwiejsze. Oczywiście nie każemy nikomu porzucać swojego obecnego treningu na siłowni czy bieżni. Chcemy jedynie, abyście pamiętali o podstawowych, kalistenicznych ruchach, o które powinniście wzbogacić swój trening i systematycznie realizować.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Olga Szemley, joga twarzy

Joga twarzy wyjdzie ci na zdrowie! „Mięśnie nie kończą się na obojczykach. W twarzy mamy ponad 80 mięśni, warto o nie zadbać”

Poranny trening. Doładuj się energią na cały dzień!

Mobilność – postaw dobre fundamenty! Jakie błędy w treningu źle na nią wpływają?

Kobieta ćwiczy

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

"Jesteś zwycięzcą", "Bądź lepszą wersją siebie"? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają

„Jesteś zwycięzcą”, „Bądź lepszą wersją siebie”? Trenerka Personalna Joanna Jaworska mówi, dlaczego teksty motywacyjne nie działają [WIDEO]

brzuszki na piłce

Sposób na bolące lędźwie. Jak sobie ulżyć?

Kobieta ćwiczy na macie

Pracujesz zdalnie? Nie zapomnij o ćwiczeniach na barki i ramiona!

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

szczupła dziewczyna

Chudnięcie – ile można zdrowo chudnąć? Jem i chudnę – przyczyny

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Ćwicz na plaży! Sprawdź, jaki trening proponuje Kasia Bigos

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

CrossFit - co to jest? Jak zacząć ćwiczyć CrossFit?

Crossfit – co to, ćwiczenia, efekty. Dla kogo jest crossfit?

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

„Zdarzało się, że nie szłam do pracy, bo nie mogłam przestać się masturbować. Jestem uzależniona od seksu i miłości”

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

białe plamy na paznokciach

Białe plamy na paznokciach – co oznaczają i jak się ich pozbyć?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?