Przejdź do treści

Trening – nie tylko maszyny!

Trening - nie tylko maszyny!
Fot. Katarzyna Milewska/ Pure Jatomi
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Jeśli ćwiczyć to tylko kompleksowo. Fajnie, że zapisaliście się na siłownię. Nie zapominajcie jednak, że trening to nie tylko maszyny!

Jesteśmy fanami treningu kalistenicznego – to jasne. I was też chcemy do niego zachęcić. Świat ogarnęła mania „bycia fit” i żeby nie było – oczywiście bardzo nas to cieszy. Gorzej tylko, że za tym słowem większość z was widzi mięśniaka z dużym bicem albo (broń Boże nie nazbyt umieśnioną i spoconą) jędrną kobitkę na bieżni z ręczniczkiem w dłoni i słuchawkami w uszach. Zanim jednak się w to zagłębimy, odpowiedzmy sobie na pytanie, czy bycie fit to tylko ćwiczenia kardio (z którymi tak bardzo utożasamiają się panie) i specjalistyczne maszyny na siłowni (z którymi z kolei nie chcą rozstawać się panowie)? Czy czasem nam się coś nie pomyliło?

Aby być silnym i sprawnym, wcale nie potrzebujemy wypasionych siłowni. Prawda jest taka, że to nie one zagwarantują nam bycie prawdziwie sprawnym. Rozmiar bicepsa i imponująca ilość kilogramów na sztandze wcale nie są wyznacznikiem bycia fit. Bo bycie fit to według nas bycie sprawnym, zdrowym, zwinnym. Wygląd nie ma nic wspólnego z umiejętnościami i nieraz na pewno sami tego doświadczyliście.

Pojęcie imponującej sprawności fizycznej mieści się bardziej w takich czynnościach jak: umiejętność wykonania idealnej pompki na jednej ręce, gibkie i mobilne ciało, w którym jest przestrzeń na ruch, czy wreszcie wykonanie w zwisie na drążku kilku płynnych podciągnieć. Wszystko to wpisuje się w trening z obciążeniem własnego ciała, o którym często zapominacie. Zamiast tego przerzucacie się na specjalistyczne maszyny, które niestety w wielu przypadkach tylko cementują krótkie, izolowane schematy ruchowe.

Weźmy takie podciągnięcia na drążku. Jest to ćwiczenie, które nie każdy jest w stanie wykonać. Wielu trenujących lub otyłych unika go jak ognia. Jednak niesie ono za sobą wiele korzyści. Przykład? Wzmacnia największą grupę mięśni tułowia, a mianowicie plecy. Nie martwcie się, jeśli póki co ćwiczenie to jest za trudne. W rzeczywistości istnieje mnóstwo zeskalowanych ćwiczeń, które wprowadzają do pełnego ruchu i są znacznie łatwiejsze. Oczywiście nie każemy nikomu porzucać swojego obecnego treningu na siłowni czy bieżni. Chcemy jedynie, abyście pamiętali o podstawowych, kalistenicznych ruchach, o które powinniście wzbogacić swój trening i systematycznie realizować.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży