Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Jest moc!

Trening skrojony na miarę

Trening skrojony na miarę
Zdjęcie: shutterstock
Nie ma treningu idealnego dla każdego. Jego wybór zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne cele, upodobania, dostępność sprzętu czy przebyte urazy. Istnieje jednak kilka zasad, których stosowanie zapewni efektywny, bezpieczny i przynoszący radość trening.

Jak często trenować?

Trenowanie raz w tygodniu najprawdopodobniej nie przyniesie oczekiwanych efektów. Ćwiczenie 4-5 razy w ciągu tygodnia jest dla wielu niemożliwe ze względów praktycznych. Dodatkowo wystawianie ciała na tak częsty wysiłek fizyczny może spowolnić jego zdolności do adaptacji i regenerację, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia efektywności treningu. Optymalnym rozwiązaniem jest zatem aktywność 3 razy w tygodniu - taki schemat pozwoli na osiągnięcie celu w szybkim czasie, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi, która przedkłada się na długotrwałość efektów.

 

Jak długo powinien trwać trening?

To oczywiście zależy od uprawianej aktywności. Generalnie jednak czas jego trwania powinien wynosić od 45 minut do godziny. Najlepiej jeśli będziemy go wykonywać według następującego schematu: 10 minut dokładnej rozgrzewki, 30-40 minut docelowego treningu oraz 10 minut poświęconych na rozciąganie oraz uspokojenie ciała. Jeśli jednak w grę wchodzą intensywne interwały, sam trening nie powinien trwać dłużej niż ok. 20 minut.

 

Jak się regenerować?

Przede wszystkim nie trenować codziennie i dawać mięśniom szansę na odpoczynek. Poza tym warto postawić na dobry sen. Podczas snu organizm odbudowuje zniszczoną tkankę mięśniową oraz spala tłuszcz. Zatem oprócz nabierania energii na kolejny dzień, wysypianie się zwiększa efektywność treningu. Jak długo spać? Tu nie wymyślimy niczego odkrywczego. Najlepiej 8 godzin.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane artykuły

Trenuj skuteczniej!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Przepis na sportowy sukces

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Nie zapomnij o rozciąganiu!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Regeneracja – zachowaj równowagę!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Trenuj z głową

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Najpopularniejsze na blogu

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Jak pozbyć się oponki z brzucha?

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Kiedy bolą lędźwie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał