Przejdź do treści

Trening skrojony na miarę

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Nie ma treningu idealnego dla każdego. Jego wybór zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne cele, upodobania, dostępność sprzętu czy przebyte urazy. Istnieje jednak kilka zasad, których stosowanie zapewni efektywny, bezpieczny i przynoszący radość trening.

Jak często trenować?

Trenowanie raz w tygodniu najprawdopodobniej nie przyniesie oczekiwanych efektów. Ćwiczenie 4-5 razy w ciągu tygodnia jest dla wielu niemożliwe ze względów praktycznych. Dodatkowo wystawianie ciała na tak częsty wysiłek fizyczny może spowolnić jego zdolności do adaptacji i regenerację, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia efektywności treningu. Optymalnym rozwiązaniem jest zatem aktywność 3 razy w tygodniu – taki schemat pozwoli na osiągnięcie celu w szybkim czasie, przy jednoczesnym zachowaniu równowagi, która przedkłada się na długotrwałość efektów.

 

Jak długo powinien trwać trening?

To oczywiście zależy od uprawianej aktywności. Generalnie jednak czas jego trwania powinien wynosić od 45 minut do godziny. Najlepiej jeśli będziemy go wykonywać według następującego schematu: 10 minut dokładnej rozgrzewki, 30-40 minut docelowego treningu oraz 10 minut poświęconych na rozciąganie oraz uspokojenie ciała. Jeśli jednak w grę wchodzą intensywne interwały, sam trening nie powinien trwać dłużej niż ok. 20 minut.

 

Jak się regenerować?

Przede wszystkim nie trenować codziennie i dawać mięśniom szansę na odpoczynek. Poza tym warto postawić na dobry sen. Podczas snu organizm odbudowuje zniszczoną tkankę mięśniową oraz spala tłuszcz. Zatem oprócz nabierania energii na kolejny dzień, wysypianie się zwiększa efektywność treningu. Jak długo spać? Tu nie wymyślimy niczego odkrywczego. Najlepiej 8 godzin.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Kubek kawy

Kawa a jakość plemników. Okazuje się, że jest zależność!

Angelina Jolie najpierw szokowała, teraz ratuje życie

Strach przed bólem gorszy niż ból

Strach przed bólem gorszy niż ból

6 badań, dzięki którym diagnozujemy nowotwory

Nie odkrywaj swojej pasji – stwórz ją

Zdenerwowany? Zjedz coś

Fitness na zdrowe jelita

Owoce i warzywa bez przemycania

Owoce i warzywa bez przemycania

Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi?

10 ekokosmetyków idealnych na lato

10 rzeczy, które czyścisz źle, za rzadko lub wcale

Mamo, mam coś w oku!