Przejdź do treści

Trening w parze – propozycja ćwiczeń

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe
istockphoto.com
Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików
Adidas
Adidas Originals wraz z Pharrellem Williamsem i znanymi w środowisku feministycznym działaczkami walczą o prawa kobiet
pexels.com
Często kłócisz się z partnerem? Sprawdź 6 sposobów na to, by wymiana zdań wyszła wam na dobre
Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata

Dopadła cię rutyna treningowa? Nie masz pomysłu na to, jak ułożyć plan i brakuje ci motywacji? Zaproś do treningu partnera albo koleżankę i zobacz, co możecie zrobić w duecie!

Wiadomo, że razem zawsze raźniej, ale w tym przypadku razem oznacza także skuteczniej! I przy okazji zabawniej. To jednak nie koniec plusów – bo dzięki drugiej osobie zyskujesz dodatkowe obciążenie i „sprzęt” masz już z głowy.

Ćwiczeń w duecie jest naprawdę mnóstwo, warto trochę razem pogłówkować i wymyślić coś swojego.

Oto nasze nowe propozycje:

Pompka w parze

ćwiczenia w parze - pompki

To dość zaawansowane ćwiczenie. Jego prostszą alternatywą jest podwójna deska, która jest zresztą początkiem tego ćwiczenia. Jedna osoba ustawia się w podporze przodem na prostych rękach, druga natomiast robi to samo, ustawiając swoje dłonie na Achillesach partnera i kładąc stopy na jego plecy. Jeśli jesteście w stanie, zróbcie równoczesną pompkę. Pompkę może robić także tylko osoba na górze lub tylko na dole. Możecie kombinować do woli.

Uwaga – nie róbcie zbyt wielu powtórzeń. Lepiej zrobić mniej, a dokładniej. Proponujemy wam 5-8 powtórzeń w 3 seriach.


Przysiad + przysiad bułgarski

ćwicz w parze

Jedna osoba ustawia się w pozycji klasycznego przysiadu  i w niej zostaje. Druga natomiast ustawia się do niej tyłem i kładzie jedną stopę na kolanie ustawiając się w pozycji wykroku. Ćwiczenie nazywa się jednak przysiadem bułgarskim. Ćwiczenie polega na zejściu nisko (analogicznie jak w wykroku) zwracając uwagę, by nie przenosić za mocno ciężaru ciała w przód.


Przysiad z wyciśnięciem

ćwiczenia w parze przysiad

Jedna osoba staje prosto i łapie nogi drugiej osoby, która wykonuje podpór przodem i mocno napina mięśnie brzucha. Następnie trzymając nogi partnera ugina przedramiona i wykonuje przysiad. Z wyprostem wyciska nogi partnera w górę. Ten przez cały czas musi pilnować, by ciało być spięte jak struna.


Pompka w oparciu

cwiczenia w parze

Jedna osoba staje, chwyta nogi partnera (ten wykonuje podpór przodem) i kładzie je sobie przy biodrach. Ćwiczenie może polegać na wykonywaniu pompki przez partnera. Jako modyfikację, można też dodać przysiad pierwszej osoby.


Wspinaczka i brzuchy

trening w parze

Jedna osoba kładzie się na plecach i dociska odcinek lędźwiowy do maty oraz ugina nogi w kolanach. Druga osoba opiera dłonie o kolana partnera i dynamicznie przyciąga do siebie raz jedno, raz drugie kolano. Osoba w dole wykonuje w tym czasie spięcia mięśni brzucha.


Przysiad i pompka na triceps

ćwiczenia w parze

Jedna osoba ustawia się w pozycji prawidłowego przysiadu. Druga natomiast ustawia się do niej tyłem, ugina nogi w kolanach i zginając przedramiona i kierując łokcie w tył, wykonuje pompkę na triceps.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak rozpoznać przetrenowanie?

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Chwila relaksu dla szyi

Chwila relaksu dla szyi

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Maraton – jak się przygotować, by odnieść sukces?

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

kobieta rozciąga się

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal. Jak się przygotować?

4 ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Trening na drabince koordynacyjnej

Jak trenować z kettlebells?

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Domowy trening biegacza

Trening na lunch

Błędy interwałowe

Trening do biegów z przeszkodami, część druga

Kontuzje rodzą się z bezmyślności

Jak wykorzystać kółka gimnastyczne?