Przejdź do treści

Trening w wodzie

Trening w wodzie
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer
Amy Schumer jest w ciąży. Zdradziła to w niecodzienny sposób
Marta Lech-Maciejewska: kto rozsiewa mit o tym, że macierzyństwo to bułka z masłem?
Krwawią, pocą się i mają próchnicę. Fantomy pacjentów pomagają w nauce medycyny
kobieta myjąca zęby
Dbaj o zęby! Higiena jamy ustnej wpływa też na ciśnienie krwi
Tabletki
Dobre wiadomości dla chorych na szpiczaka, nadciśnienie płucne i łuszczycę

Nie bardzo możecie trenować z powodu krótkotrwałych lub długotrwałych urazów bądź innych problemów ze zdrowiem? Nie jesteście skazani na bezruch. Wskakujcie do basenu!

Pływanie to idealna forma ruchu właściwie dla każdego. To jasne. Na szczęście jest także doskonałym ratunkiem dla tych, którzy tradycyjnym fitnessem zająć się nie mogą. Wykonywanie różnego rodzaju ćwiczeń w wodzie aktywuje do pracy całe ciało, dzięki czemu mimo kontuzji cały czas pozostajecie w ruchu.

Pływanie zaleca się osobom, u których występują takie dolegliwości jak bóle kręgosłupa, bóle kolan, bioder lub wady postawy. Jest najbezpieczniejsze, bo woda jest w tym przypadku świetnym amortyzatorem, który zmniejsza obciążenie w stawach, dzięki czemu możecie wciąż bezpiecznie wzmacniać swoje mięśnie.  Dotyczy to także osób, które mają sporą nadwagę lub są otyłe i nie mogą wykonywać wielu dynamicznych ćwiczeń właśnie ze względu na mocne obciążenia na stawy (niestety to ich częsty błąd. Różnego rodzaju bieganie czy treningi skocznościowe są w przypadku osób otyłych zakazane). Oprócz tego trening pływacki czy zajęcia w wodzie zwiększają pojemność płuc, co jest bardzo ważne dla osób, które dopiero rozpoczynają przygodę ze sportem i mają problemy z oddychaniem lub szybko się męczą.

No dobra – nie każdy może lubi pływać, dlatego równie skutecznym zamiennikiem będą zajęcia  Aqua Fitness lub Aqua Aerobic. Tutaj ciężarem jest opór wody, który dodatkowo przyczynia się do redukcji tkanki tłuszczowej, poprawia kondycję fizyczną i elastyczność stawów oraz ich ruchomość.

Dobra rada: Tak jak podczas ćwiczeń na sali fitness – na basenie także powinniście cały czas pracować na aktywnych mięśniach głębokich brzucha i spiętych pośladkach, dodatkowo zwiększy to efektywność treningu.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!