Przejdź do treści

Trening żołnierza

Trening żołnierza
Żołnierski trening/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Czego nie robić w ciąży? Rozmowa z osteopatką Eweliną Tyszko-Bury
Czego nie powinnyśmy robić w ciąży? Rozmowa z osteopatką Eweliną Tyszko-Bury
Kolejna ważna akcja trenerki Marty Stoberskiej
„Z niedoskonałościami możesz być zdrowa i sprawna”. Kolejna ważna akcja trenerki Marty Stoberskiej
Edukacja seksualna / rawpixel
Matka Lekarka o (braku) edukacji seksualnej: „W pracy przekonałam się, że wciąż wszystko jest jednym wielkim tematem tabu”
Extreme hunger - co to jest i czym różni się od kompulsywnego jedzenia? Wyjaśnia psychodietetyczka
Extreme hunger – co to jest i czym różni się od kompulsywnego jedzenia? Wyjaśnia psychodietetyczka
Produkty, których nie należy jeść przed snem / istock
Produkty, których nie powinniśmy jeść przed snem

Trening żołnierza to bieganie po schodach, pompki, podpory, podciąganie na gałęzi i sporo przebiegniętych kilometrów. To trening dla każdego, kto szuka dla siebie wyzwania.

Czasami bywają takie dni, że człowiek wychodzi na trening i naprawdę nie wie, co ze sobą zrobić. Też czasem nie macie na siebie pomysłu? Zastanawiacie się, czy postawić na trening siłowy, interwałowy czy może zwykłe bieganie? Idealne rozwiązanie przyszło mi głowy całkiem niedawno, kiedy postanowiłem wykorzystać do treningu wszystko, co miałem pod ręką – włącznie z ukształtowaniem pobliskiego terenu. Taka forma aktywności ładuje baterie na bardzo długo, przynosi wielką satysfakcję, a po jej zakończeniu macie wrażenie, że jesteście mistrzami świata!

Zacznijmy od rozgrzewki, którą będziecie wykonywać w truchcie: krążenia, wymachy, skręty, przeskoki, skipy, wyskoki itp.

Następnie przejdźcie do około 12-minutowego biegania.

Po tym czasie rozejrzyjcie się za schodami lub górką. Wbiegnijcie kilka razy dynamicznie na samą górę. Ile razy? To zależy od stopnia wytrenowania. Jeżeli macie powyżej 50 stopni, zacznijcie od pięciu wbiegów. Wróćcie spokojnie, a gdy poczujecie duże zmęczenie (między seriami), odpocznijcie 30 sekund.

Po przygodzie ze schodami wróćcie do biegania. Zróbcie około 1 kilometr. Potem zatrzymajcie się na chwilę i wykonajcie 10 pompek połączonych z 30-sekundowym plankiem. W sumie zróbcie 3-5 takich serii.

Ok. Teraz złapcie odech i odpocznijcie chwilę, bo to nie koniec treningu. Dalszą trasę pokonujecie biegiem i po kolejnym kilometrze, zatrzymujecie się pod gałęzią. Będzie waszym drążkiem. Wykonajcie w 4 seriach tyle podciągnięć, ile jesteście w stanie zrobić, i wróćcie do biegu. Teraz już od was zależy, ile kilometrów dacie radę przebiec.

Taki tor przeszkód warto ustawić sobie na 5-kilometrową trasę. Gwarantuję wam, że trening, mimo że wymagający – uzależnia!

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Bieganie sprawi, że twoje ciało będzie umięśnione? A może wręcz przeciwnie?

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Sport na świeżym powietrzu w maseczce? Pulmonolog mówi, jaki to ma wpływ na nasze zdrowie

Sport na świeżym powietrzu w maseczce? Pulmonolog mówi, jaki to ma wpływ na nasze zdrowie

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

Biegaczu, doceń wykroki

Biegaczu, doceń wykroki i popraw technikę i styl biegu

kobieta na bieżni

Alergia sezonowa – nie jesteś skazana na siłownię. Oto kilka wskazówek

Co zrobić, żeby lepiej biegać? Początkującym tłumaczy fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Co zrobić, żeby lepiej biegać? Początkującym tłumaczy fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Postaw na wykroki

Postaw na wykroki i popraw swoją siłę, stabilność, giętkość i równowagę

Kobieta biegnie

Biegowe fakty i mity. Dementujemy najpopularniejsze

kettlebell

Ćwiczenia wszech czasów – tureckie wstawanie

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Strategia żywieniowa przed maratonem

Strategia żywieniowa przed maratonem. Co jeść i pić, aby dobrze się przygotować?

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Po co robić przysiady? Nie chodzi tylko o smukłe pośladki

Anna Kiełbasińska / Instagram

Anna Kiełbasińska nie awansowała do półfinału, ale dla nas i tak jest zwyciężczynią. „Mam dzisiaj pierwszy dzień miesiączki. I wiem, że o tym z reguły sportowcy nie mówią…” – powiedziała

Kamery na blokach startowych, MŚ w Katarze 2019

Kamery między nogami zawodniczek na MŚ w la w Katarze. „Wszystko mi widać, na przykład pupę”

kobieta trenuje jogę

Po treningu odczuwasz ból? Fizjoterapeutka wyjaśnia, co w takiej sytuacji powinnaś zrobić

Trening na schodach

Bieganie po schodach – zwiększa kondycję i wydajność organizmu

Treningi podczas upałów. O tym nie możesz zapomnieć!

9 sposobów na zdrowe stawy biegacza

Biegasz? Sprawdź, jak to robić, aby nie ucierpiały twoje stawy

Jak biegać długo i szczęśliwie – radzi ekspert

Gdzie trenować zamiast siłowni?

Maraton – jak się przygotować, by odnieść sukces?

Pierwsza pomoc po ukąszeniu kleszcza. Czy wiesz jak się uchronić przed boreliozą?

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Policzek kobiety z włókniakiem miękkim

Włókniak miękki ‒ jakie są jego przyczyny i jak się pozbyć takich zmian?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę