Przejdź do treści

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Treningowe mity dotyczące odchudzania
Ilustracja: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
para leżąca w łóku, on ją całuje w czoło
Innowacyjne prezerwatywy zabezpieczą przed infekcjami
Agnieszka Hyży
Agnieszka Hyży: nie oszukujmy siebie i całego świata słodkimi historyjkami jak z reklamy o pięknym bobasku
Joanna Kurowska o żałobie i wsparciu terapeutycznym. „To żaden wstyd, gdy człowiek szuka pomocy”
Meghan Markle i książe Harry
Meghan Markle podróżuje samolotem. Nasz ekspert odpowiada, czy latanie jest bezpieczne dla ciąży?
Główny Inspektor Sanitarny: teorie przeciwników szczepień to szarlataneria

Mitów na temat treningu jest całe mnóstwo. Ci, którzy ćwiczą rzadko, kiedy chcą wrócić na salę treningową, szukają informacji i trafiają na takie popularne „porady”, na które my się nie godzimy. Dziś na temat dchudzania.

Niezdrowe jedzenie też może odchudzać

Inspiracją jest dziś dla mnie krążący w sieci tekst na temat Johna Cisna, nauczyciela ze szkoły w Colo w stanie Iowa, który to odchudzał się w znanej fast foodowni i cudownie schudł w 90 dni 17 kilogramów. No tak… teraz będą przekonywać, że hamburgery są zdrowe, bo się na nich chudnie. Nie są kochani ani zdrowe, ani nie działają odchudzająco. Zwłaszcza te przygotowywane w sieciówkach z gotowymi przekąskami. Niezliczone ilości E-dodatków plus ogromna ilość cukrów, niezdrowych tłuszczy i innych sztuczności nigdy nie będą działały prozdrowotnie. Koniec kropka! Nie wierzcie w takie artykuły i nie maszerujcie z uspokojonymi wyrzutami sumienia po ulubioną kanapkę. Trzymajmy się tego, co już udowodniono w kwestii niezdrowego żarcia. Ok?!

Treningi wystarczą, by schudnąć

Chcesz się odchudzać, masz pozbyć się oponki z brzucha i wyrzeźbić ładnie nogi? Główną przyczyną, dla której twoje ciało wygląda nie do końca tak, jakbyś sobie tego życzył/a jest nieprawidłowe odżywianie. Jasne, że regularne treningi są na wagę złota w procesie odchudzania, jeśli jednak nie zmienisz nawyków żywieniowych, problem będzie wrcaał jak bumerang. Praca nad ciałem w 70% jest pracą w kuchni, a w 30% pracą na sali ćwiczeń. Tak więc umówmy się: najpierw lejemy odpowiednie paliwo, a spalanie będzie takie jak trzeba.

Kardio najlepsze na spalanie

Przez lata utarł się pogląd, że to trening kardio jest najszybszym sposobem odchudzania. Właściwie szczerze dziwi mnie, że do tej pory myśli tak naprawdę wiele osób. Już dawno udowodniono, że nawet 30-minutowy trening z ciężarami spala niemalże identyczną ilość kalorii, co 30-minutowy szybki bieg. Ale i tak nie jest to choćby w połowie tak efektywne jak dobrze wykonane intensywne interwały, trening obwodowy (z ćwiczeniami złożonymi i angażującymi do pracy jak największą ilość mięśni) lub porządny trening siłowy (niekoniecznie na maszynach). Nie wspominam nawet o treningach tanecznych w zmiennym tempie bądź różnych sportach walki. Takie treningi powodują, że metabolizm przyśpiesza nawet na kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin po skończonym treningu. I o to nam chyba chodzi, prawda?

Dłuższy trening znaczy lepszy

Na siłowni bardzo często obserwuję osoby, które wpadają na salę i siedzą tam bite 2 albo 3 godziny. Nie, nie dlatego, że akurat mają konkretne plany treningowe, raczej dlatego, że zupełnie nie wiedzą, co ze sobą zrobić. Nie tylko nie mają pomysłu na trening, ale i na siebie. Wstydzą się nawet podejść do trenera. Nie zbudujesz imponującej formy, spacerując (nie za szybko) godzinę po bieżni, a później w poszukiwaniu treningowej inspiracji (czyli przemieszczając się z miejsca na miejsce), przenosząc się na rowerek. To za mało. Znacznie więcej możesz zdziałać w 30 minut – pod warunkiem, że dobierzesz dla siebie odpowiedni plan treningowy i będziesz ćwiczyć na 100%. Ba, nawet więcej. Nieraz widzę, jak moi podopieczni w trakcie zajęć tracą oddech, widzę, że nogi i ręce odmawiają im posłuszeństwa. Myślisz, że odpuszczają? Nie ma takiej opcji. Gonią dalej. I u takich ludzi od razu widać efekty.

Poszukam „spalaczy”

Oczywiście środków przyśpieszających spalanie tkanki tłuszczowej jest na rynku wiele. Prawda jest jednak taka, że odgrywają one raczej niewielką rolę w spalaniu tkanki tłuszczowej, a niestety ilość chemii, którą często zawierają, może odbić się na zdrowiu i samopoczuciu. Ich przyjmowanie ważniejsze jest dla osób bardzo aktywnych fizycznie. Dlatego też my jesteśmy fanami suplementacji przyśpieszającej regenerację organizmu. A jeśli chodzi o redukcję wagi, radzimy, by skoncentrować się raczej na odpowiednim sposobie odżywiania się i regularności spożywania posiłków. Oto cały sekret!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Siła bezruchu – trening izometryczny

Siła bezruchu – trening izometryczny

Fit na dzień dobry

Propozycje ćwiczeń na „dzień dobry”

Joga na silne ramiona

Joga na silne ramiona

Bez wymówek na wakacjach

Bez wymówek na wakacjach

Ćwiczenia z hantlami

Ćwiczenia z hantlami

Świąteczny trening

Świąteczny trening

Lepszy wskok w Nowy Rok

Lepszy wskok w Nowy Rok

Rusz się

Rusz się

Trenując, oszukasz czas!

Trenując, oszukasz czas!

Kobieta guma

Kobieta guma

Sposób na jesienną deprechę

Sposób na jesienną deprechę

Jak zrobić szpagat?

Jak zrobić szpagat?