Przejdź do treści

Trenuj skuteczniej!

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta pracuje
Chudnięcie ze stresu jest niebezpieczne! Rozmawiamy z internistą Arkadiuszem Millerem
Gulasz vege to jest to!
Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem
Kochaj siebie i skórę, w której się znajdujesz. Niesamowita galeria zdjęć osób z wyjątkowymi znamionami
Kobieta jest w gabinecie lekarskim, widac jej plecy. Na przeciwko siedzi młoda lekarka, która słucha pacjentki.
„Niektórzy pacjenci w sposób celowy zatajają informacje. Może chcą się przedstawić w lepszym świetle”. Skąd lekarz wie, że pacjent kłamie? Tłumaczy psycholog Milena Marczak
„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”.
„Wiele kobiet zaczyna trenować, rzucając się na głęboką wodę. Ich psychika nie jest na to przygotowana”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką o kontuzjach

Trenujesz, bo chcesz schudnąć? Bez przestrzegania pewnych zasad ćwiczenia mogą okazać się bezskuteczne. Sprawdź, na co trzeba zwrócić uwagę.

Po pierwsze odpowiednie żywienie. Nie jest to żadna nowość, ale prawdopodobnie zdanie – „jedz zdrowo” tak naprawdę niewiele ci mówi. Konkret? Efektywny trening wspomagający spalanie tłuszczu nie może być przeprowadzany, gdy w organizmie krąży dużo insuliny. Z tego względu unikaj spożywania posiłków, które niepotrzebnie podnosiłyby stężenie insuliny w okolicach treningu aerobowego. Chodzi o posiłki o niskim indeksie glikemicznym. Przykład? Biała bułka z dżemem spowoduje, że nie pójdziesz głodny na trening, ale utrzymujący się podwyższony poziom glukozy i insuliny rozleniwi organizm, który nie będzie miał ochoty sięgać do zasobów tłuszczowych. Co zjeść zamiast tego? Porcję chudego mięsa z ryżem basmati i warzywami. Dzięki temu podczas treningu organizm łatwiej i szybciej przejdzie na zasilanie tłuszczowe.

Inne ważne rady? W czasie wysiłku popijaj tylko wodę mineralną. Unikaj wszelkich napojów treningowych, które zawierają węglowodany (np. wody smakowe). Jeśli twój trening trwa standardowo godzinę, nie potrzebujesz w trakcie pić napojów węglowodanowych. Zyskujesz przez to jedynie niepotrzebną stymulację trzustki do wydzielania insuliny, która „otoczy opieką” fałdki tłuszczu.

I jeszcze dobra rada, co zrobić po zakończeniu treningu. Jeśli jest to wysiłek aerobowy zmierzający do redukcji, unikaj zbyt dużej ilości łatwo przyswajalnych węglowodanów, szczególnie fruktozy (występującej m.in. w owocach). Nie zapominaj, że duża ilość łatwo przyswajalnych węglowodanów trwale zmienia metabolizm, a organizm staje się leniwy.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Trening na lunch

Błędy interwałowe

Trening do biegów z przeszkodami, część druga

Kontuzje rodzą się z bezmyślności

Jak wykorzystać kółka gimnastyczne?

Trening z gumą fitness – warto!