Przejdź do treści

Trenuj skuteczniej!

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Polskie nastolatki uważają się za grube. Badania pokazują co innego
Ginekolog Michał Lipa o tym, jak i kiedy można ocenić długość i wagę dziecka
Chemioterapia: kobiety silniej odczuwają skutki niż mężczyźni
Mama Ginekolog: nie sprawdzajcie w ulotkach, czy dany lek można stosować w trakcie karmienia piersią
michał domaszewski
Dr Michał Domaszewski: nie bójmy się odpoczywać, kiedy chorujemy

Trenujesz, bo chcesz schudnąć? Bez przestrzegania pewnych zasad ćwiczenia mogą okazać się bezskuteczne. Sprawdź, na co trzeba zwrócić uwagę.

Po pierwsze odpowiednie żywienie. Nie jest to żadna nowość, ale prawdopodobnie zdanie – „jedz zdrowo” tak naprawdę niewiele ci mówi. Konkret? Efektywny trening wspomagający spalanie tłuszczu nie może być przeprowadzany, gdy w organizmie krąży dużo insuliny. Z tego względu unikaj spożywania posiłków, które niepotrzebnie podnosiłyby stężenie insuliny w okolicach treningu aerobowego. Chodzi o posiłki o niskim indeksie glikemicznym. Przykład? Biała bułka z dżemem spowoduje, że nie pójdziesz głodny na trening, ale utrzymujący się podwyższony poziom glukozy i insuliny rozleniwi organizm, który nie będzie miał ochoty sięgać do zasobów tłuszczowych. Co zjeść zamiast tego? Porcję chudego mięsa z ryżem basmati i warzywami. Dzięki temu podczas treningu organizm łatwiej i szybciej przejdzie na zasilanie tłuszczowe.

Inne ważne rady? W czasie wysiłku popijaj tylko wodę mineralną. Unikaj wszelkich napojów treningowych, które zawierają węglowodany (np. wody smakowe). Jeśli twój trening trwa standardowo godzinę, nie potrzebujesz w trakcie pić napojów węglowodanowych. Zyskujesz przez to jedynie niepotrzebną stymulację trzustki do wydzielania insuliny, która „otoczy opieką” fałdki tłuszczu.

I jeszcze dobra rada, co zrobić po zakończeniu treningu. Jeśli jest to wysiłek aerobowy zmierzający do redukcji, unikaj zbyt dużej ilości łatwo przyswajalnych węglowodanów, szczególnie fruktozy (występującej m.in. w owocach). Nie zapominaj, że duża ilość łatwo przyswajalnych węglowodanów trwale zmienia metabolizm, a organizm staje się leniwy.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży