Przejdź do treści

Trenując, oszukasz czas!

Trenując, oszukasz czas!
Ekiksir młodości/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Niepożądany odczyn poszczepienny. Jak często występuje?
Mama Kosmetolog o bliznowcu – czym się charakteryzuje i jak powstaje?
Joanna Horodyńska
Karolina Gilon i Joanna Horodyńska zachęcają do badań piersi
magda gessler
Magda Gessler ambasadorką kampanii „Diagnostyka Jajnika”
Keira Knightley
Keira Knightley zakazała swojej córce oglądania filmów Disneya

Każdy chciałby jak najdłużej wyglądać młodo i dobrze czuć się w swojej skórze. To jasne! Często stawiacie więc na różne rozwiązania – jedne bardziej skuteczne, inne mniej. Tymczasem źródełko młodości jest na wyciągnięcie ręki i to zupełnie za darmo.

Wiele osób nie dowierza, kiedy mówię, ile mam lat. Cieszę się z tego niezmiernie – tym bardziej że mój wygląd nie kosztuje mnie nic, prócz odrobiny czasu i systematyczności. Chodzi oczywiście o sport. Znam wiele osób, które dzięki ćwiczeniom wyglądają znacznie młodziej niż wskazywałaby na to ich metryka. Jak to się dzieje? To proste. Kiedy na chwilę przestaniemy myśleć o treningu jako sposobie na odchudzanie, zauważymy wiele jego wspaniałych właściwości.

Śmiało można bowiem powiedzieć, że ciało ludzkie oraz każdy jego organ „nie zużywa się” (lub zużywa się znacznie mniej), kiedy jest używane.

Ćwiczenia są więc stałą formą regeneracji, która pozwala między innymi na walkę ze starzeniem się, ponieważ poprawia funkcjonowanie układu krążenia, układu pokarmowego, nerwowego czy oddechowego. Wpływa na każdą cząstkę naszego ciała.

Aktywność mięśniowa może być zresztą bardzo pomocna w odnowie naszego organizmu. Po pierwsze przyśpieszamy wymianę komórkową i to na każdym poziomie. Po drugie wysiłek fizyczny poprawia tolerancję na glukozę, a nadmiar insuliny (czynnik odpowiedzialny za niedocukrzenie krwi i otyłość) znacznie się wtedy zmniejsza. Sport przyśpiesza regulację poziomu insuliny we krwi. Poza tym reguluje się ciśnienie tętnicze oraz poziom cholesterolu. Nie jest żadną tajemnicą, że jeśli wszystko gra wewnątrz naszego ciała, widać to także na zwenątrz – po stanie skóry, włosów, paznokci. Nie wspominając już nawet o tym, że aktywność to gwarant dobrego samopoczucia. A ludzie, którzy czują się dobrze, dobrze wyglądają. Być może informacje te nie dla każdego są odkrywcze, ale idę o zakład, że wiele osób stawia często na bardzo drogie zabiegi mające zapewnić młody wygląd na dłużej, podczas gdy naprawdę istnieją prostsze, zdrowsze i tańsze sposoby odmładzania się. Warunek jest jeden – ten zabieg należy przeprowadzać z uśmiechem i regularnie – minimum dwa razy w tygodniu.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!