Przejdź do treści

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl. Zafunduj sobie moc witamin na śniadanie!

Zdjęcie: Małgorzata Zabokrzycka | www.trawkacytrynowa.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Po trądziku zostały ci blizny? Dermatolożka podpowiada, jak możesz je zniwelować
Aparat na zęby – zakładać najpierw górę czy dół? A może oba łuki na raz? Podpowiada ortodontka
Woda smakowa – zrób ją sama!
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!
Beata Pawlikowska
Beata Pawlikowska: myślałam, że jestem więźniem swojego ciała i nie podobało mi się to, że podlegam miesięcznemu cyklowi

Owocowe smoothie wciąż pozostają hitem. Smoothie bowl tym bardziej.Wielobarwne miski zdrowia sprawiają, że od razu stajemy się głodni. I dobrze! Bo to najlepsze bomby witaminowe.

Przy kompozycji smoothie bowl ograniczać nas może tylko wyobraźnia. Tym razem nasza propozycja jest miksem pojawiających się pierwszych truskawek oraz owoców egzotycznych, na które niezmiennie mamy ochotę. Sięgnęliśmy również po zalegające w zamrażalniku zeszłoroczne maliny, mleko migdałowe, wiórki kokosa, nasiona chia i płatki owsiane. Do tego banany, kiwi i borówki amerykańskie – niech będzie kolorowo!

Przy tej okazji wspomnijmy o kilku ciekawostkach na temat truskawek. Po pierwsze, są dziełem człowieka i powstały ze skrzyżowania dwóch gatunków poziomek. Po drugie Polska jest siódmym pod względem wielkości producentem truskawek na świecie. Nie zapominajmy również o ich walorach odżywczych: są bardzo dobre na serce, polecane reumatykom i przy schorzeniach wątroby. Stanowią też doskonałe źródło witaminy C.

kokosowa quinoa

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl

truskawkowe-smoothie-bowl

Zdjęcie: Małgorzata Zabokrzycka | www.trawkacytrynowa.pl

Składniki (na dwie porcje):

– 2 banany
– 1 szklanka truskawek
– 1 garść malin
– 120 ml mleka migdałowego
– 1 łyżka syropu z agawy
– 1 łyżka liści pietruszki
– 2 łyżki płatków owsianych

Do podania:

– kiwi, plastry banana, nasiona chia, borówki amerykańskie, maliny, płatki kokosa

Przygotowanie:

Wszystkie składniki smoothie miksujemy i przekładamy do miseczek. Ozdabiamy pozostałymi składnikami.


Małgorzata Zabokrzycka – socjolożka, zawodowo HRówka w korporacji, na co dzień mama, żona i smakoszka. Adeptka fotografii kulinarnej. Czas w kuchni spędza wraz z mężem, a wyniki ich zdrowej rywalizacji można odnaleźć na wspólnie prowadzonym blogu Trawka Cytrynowa.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!

Szakszuka z botwiny, sera koziego i jajka. To jest pyszne, proste, tanie i zdrowe

Sałatka z komosą ryżową i winogronami

Sałatka z komosą ryżową i winogronami. W sam raz na wzmocnienie odporności!

„Żonom zawsze powtarzam, że smacznie przyrządzony obiad jest podstawą szczęścia domowego i dobrego humoru męża”. Lucyna Ćwierczakiewiczowa i jej „365 obiadów”