Przejdź do treści

TRX – zacznij ćwiczyć z taśmami

TRX - zacznij ćwiczyć z taśmami
TRX trening/ fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Stringi na schodach przed sądem w Cork (Irlandia)
Majtki oznaką protestu. Kobiety w Irlandii oburzone po skandalicznym wyroku
dachy domów z kominami, z których leci dym
Smog. W większości polskich gmin nadal bezkarnie spala się śmieci
Modelki Victoria's Secret
Jan Singer, dyrektor generalna, opuszcza Victoria’s Secret
Cytologia – zwróć uwagę na to, czym masz pobierany materiał
płaczące dziecko
Zimne powietrze na obrzęk krtani. 31-letnia matka uratowała swoje dziecko za pomocą zamrażarki

Aby wykonać intensywny, ciekawy trening, wcale nie trzeba korzystać z bogato wyposażonych w nowoczesny sprzęt klubów fitness. Taki trening można wykonać w domu czy plenerze, wykorzystując np. taśmy TRX.

Ich główną zaletą jest to, że możemy je zabrać ze sobą w każde miejsce, nawet na urlop. Zmieszczą się do każdego plecaka, a ich użycie jest bardzo proste.

Trening na taśmach TRX może wydawać się banalny, ale wasze zdanie może się szybko zmienić podczas wykonywania ćwiczeń. Owszem, to proste ćwiczenia, ale trzeba pamiętać, że pracujemy w bardzo niestabilnych pozycjach, w których odchylamy się w tył, jesteśmy mocno pochyleni do przodu, pracujemy w podporze ze stopami zawieszonymi na taśmach lub balansujemy na jednej nodze. Aby temu wszystkiemu sprostać technicznie i wykonywać ćwiczenia bezpiecznie, musimy aktywować do pracy całe nasze ciało i to jest kolejny wielki plus tego sprzętu. Działa wszechstronnie. Nieważne, czy wykonujemy pompkę, przysiad czy wyskoki – do pracy zaangażowane są mięśnie nie tylko powierzchowne, ale także głębokie, które stabilizują ciało i odpowiadają za jego prawidłową postawę.

Kilka ogólnych wskazówek:

Podczas wykonywania ćwiczeń na taśmach TRX pracujemy w umiarkowanym tempie, cały czas kontrolując ciało, które powinno poruszać się w jednej linii (plecy proste, a pośladki i brzuch cały czas napięte). A jeśli ćwiczenie wydaje się proste, wtedy odciążenie regulujemy za pośrednictwem kąta nachylenia naszego ciała, np. jeżeli jesteś ustawiony twarzą do zawieszonego TRX-a i czujesz, że jest ci za lekko, robisz krok w przód. Gdy jest za ciężko – odwrotnie.TRX to idealne rozwiązanie dla osób, które szukają czegoś nowego w treningu fitness, ponieważ ten sprzęt daje mnóstwo możliwości. Zaobserwowałem, że osoby trenujące metodą bodybuilding coraz częściej stosują go jako dodatek do swoich treningów. Kluby fitness również coraz częściej poszerzają swoją ofertę o tego typu zajęcia grupowe, a szkoleniowcy gier zespołowych wykorzystują TRX u zawodników w przygotowaniu motorycznym.

Specjalnie dla was przygotowaliśmy film treningowy z wykorzstaniem taśm TRX, który już za chwilę znajdziecie na hellozdrowie.pl!

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Kobieta wykonuje ćwiczenia na ból kręgosłupa

Skuteczne ćwiczenia na ból kręgosłupa

Mężczyzna wykonuje ćwiczenia na rwę kulszową

Rwa kulszowa, udowa. Specjalistyczna rehabilitacja i ćwiczenia w domu pomogą zwalczyć uporczywy ból

Kobieta wykonuje ćwiczenia na zespół cieśni nadgarstka

Zespół cieśni nadgarstka – jakie ćwiczenia są skuteczne? Rehabilitacja nadgarstka

Kobieta z dyskopatią lędźwiową wykonuje ćwiczenia

Dyskopatia lędźwiowa – bezpieczne i skuteczne ćwiczenia na ból kręgosłupa

Mięśnie Kegla – gimnastyka wskazana!

Mięśnie Kegla – jak ćwiczyć?

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

kawa

Bulletproof coffee – kawa idealna przed treningiem

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells