Przejdź do treści

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
leki a alkohol
Przyjmujesz leki na alergię i zamierzasz wypić lampkę wina? Sprawdź, co mówi alergolog
Jak można się zarazić zapaleniem wątroby typu C? Pozytywna Doktor wyjaśnia
W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała
szkołą
„Od tego, czy twoje dziecko zdobędzie czerwony pasek na świadectwie, nie będzie zależeć, czy będzie szczęśliwe i czy znajdzie pracę”
Przed tobą urlop? Uważaj na poparzenie słoneczne!

Jeśli odczuwasz dyskomfort związany z kręgosłupem, powodów może być wiele. Rada jest jednak jedna – trzeba się ruszać! Oto kilka ćwiczeń, które wykonywane profilaktycznie zapobiegną przykrym dolegliwościom.

Jak przeciwdziałać bólom pleców? Metod i ćwiczeń jest bardzo wiele. Oczywiście wzmacniać mięśnie zarówno pleców, jak i brzucha, pracować nad core oraz rozciągać i poprawiać mobilność kręgosłupa. Niżej kilka ćwiczeń, które mogą w tym pomóc. Wykonuj je jedno po drugim.

Ćwiczenie 1

cwiczenia na bol plecow

Połóż się na brzuchu i ustaw głowę neutralnie. Następnie, napinając mięśnie pleców i pośladków, unoś naprzemiennie prawą rękę i lewą nogę, zatrzymując się na sekundę w górze. Ćwiczenie wykonuj przez 30-45 sekund. Powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 2

cwiczenia na zdrowe plecy

Ustaw się w pozycji klęku i przenieś biodra do przodu. Rozciągnij zginacz. Spójrz w sufit i wyciągnij ramiona przed siebie. Pochyl się w tył, napinając mięśnie brzucha, pleców i pośladków. Następnie przenieś ramiona w tył, opierając dłonie o pięty. Rozciągnij kręgosłup. Utrzymaj obie pozycje 15 sekund i powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 3

zdrowe plecy cwiczenia

Połóż się na brzuchu i spróbuj złapać się na kostki. Następnie oderwij klatkę piersiową od podłoża, unosząc w górę także nogi. Patrz przed siebie i w trakcie ćwiczenia napinaj mięśnie pleców, brzucha i pośladków. Utrzymaj pozycję 10 sekund i powtórz 3 razy.


Ćwiczenie 4

cwiczenia na bolace plecy

Ustaw się w pozycji podporu bokiem na prostej ręce. Dolną nogę ugnij w kolanie i zbliż stopę do kolana przeciwnej nogi. Utrzymaj pozycję 20-30 sekund, napinając całe centrum i zmień stronę. Powtórz 3 razy.

Ćwiczenie 5

cwiczenia na bol plecow

Usiądź prosto i ustaw stopę po wewnętrznej stronie drugiego uda. Następnie z wydechem pochyl się do przodu. Nie skupiaj się na prostowaniu samej nogi, ale na tym, żeby wyciągnąć plecy i rozciągnąć kręgosłup i mięśnie pleców.


Ćwiczenie 6

cwiczenia na bol plecow

Ustaw się w klęku podpartym i unieś lewą rękę i prawą nogę. Utrzymaj pozycję przez 15 sekund. Następnie spróbuj przełożyć rękę, łapiąc przeciwną nogę za kostkę.

cwiczenia na plecy

Również utrzymaj pozycję przez 15 sekund. Powtórz 3 razy na obie strony.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

„Ja nie lubię swojego brzucha. Mam sobie wmawiać, że jest zajebisty, jak nie jest? Ale nie jest tak słaby, żebym miała się go bardzo wstydzić i nie wychodzić na plażę” – mówi Ewa Zakrzewska, modelka plus size

Zainteresują cię również:

Nie nudź się treningiem – wykorzystaj gumy

Ćwiczenia na wzmocnienie pleców. Propozycje trenerki Kasi Bigos

Co służy kręgosłupowi w podróży? Zapytaliśmy fizjoterapeutę Piotra Turskiego

Chwila relaksu dla szyi

Chwila relaksu dla szyi

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się pływać

Stretching na rozgrzewkę. Czy rozciąganie się przed treningiem jest właściwe?

Jak biegać długo i szczęśliwie – radzi ekspert

Zestaw ćwiczeń trenerki Kasi Bigos na super core

Gdzie trenować zamiast siłowni?

Bez rozgrzewki ani rusz!

Trenując, pamiętaj o rozgrzewce

Delikatne i rozluźniające. Wypróbuj ćwiczenia na lepszy sen

Jak NIE robić pompek? Wyjaśnia trenerka Kasia Bigos

Jak ćwiczyć z hantlami? Podpowiada Kasia Bigos

Zastanawiasz się czy zacząć ćwiczyć Pilates? Poznaj 10 powodów, dla których warto

Mocny brzuch od A do Z. Spróbuj ćwiczeń z Kasią Bigos

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kasia Bigos ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup. Propozycje Kasi Bigos

Trenerka pokazuje, jak ćwiczyć na piłce fitness. Leży na plecach na piłce, ręce trzyma pod głową

Ćwiczenia na piłce dla wzmocnienia mięśni i kręgosłupa

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Chorzy od pracy

5 negatywnych syndromów chorób, które mogą pojawić się podczas pracy

Kasia Bigos

Ćwiczenia na nogi – nie tylko na maszynach