Przejdź do treści

Ulga dla pleców

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ewa Chodakowska
Ewa Chodakowska zachęca do badań piersi
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie
Masaż blizn. Mama Kosmetolog pokazuje jak go wykonywać prawidłowo
Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja

Jeśli odczuwasz dyskomfort związany z kręgosłupem, powodów może być wiele. Rada jest jednak jedna – trzeba się ruszać! Oto kilka ćwiczeń, które wykonywane profilaktycznie zapobiegną przykrym dolegliwościom.

Jak przeciwdziałać bólom pleców? Metod i ćwiczeń jest bardzo wiele. Oczywiście wzmacniać mięśnie zarówno pleców, jak i brzucha, pracować nad core oraz rozciągać i poprawiać mobilność kręgosłupa. Niżej kilka ćwiczeń, które mogą w tym pomóc. Wykonuj je jedno po drugim.

Ćwiczenie 1

cwiczenia na bol plecow

Połóż się na brzuchu i ustaw głowę neutralnie. Następnie, napinając mięśnie pleców i pośladków, unoś naprzemiennie prawą rękę i lewą nogę, zatrzymując się na sekundę w górze. Ćwiczenie wykonuj przez 30-45 sekund. Powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 2

cwiczenia na zdrowe plecy

Ustaw się w pozycji klęku i przenieś biodra do przodu. Rozciągnij zginacz. Spójrz w sufit i wyciągnij ramiona przed siebie. Pochyl się w tył, napinając mięśnie brzucha, pleców i pośladków. Następnie przenieś ramiona w tył, opierając dłonie o pięty. Rozciągnij kręgosłup. Utrzymaj obie pozycje 15 sekund i powtórz trzykrotnie.


Ćwiczenie 3

zdrowe plecy cwiczenia

Połóż się na brzuchu i spróbuj złapać się na kostki. Następnie oderwij klatkę piersiową od podłoża, unosząc w górę także nogi. Patrz przed siebie i w trakcie ćwiczenia napinaj mięśnie pleców, brzucha i pośladków. Utrzymaj pozycję 10 sekund i powtórz 3 razy.


Ćwiczenie 4

cwiczenia na bolace plecy

Ustaw się w pozycji podporu bokiem na prostej ręce. Dolną nogę ugnij w kolanie i zbliż stopę do kolana przeciwnej nogi. Utrzymaj pozycję 20-30 sekund, napinając całe centrum i zmień stronę. Powtórz 3 razy.


Ćwiczenie 5

cwiczenia na bol plecow

Usiądź prosto i ustaw stopę po wewnętrznej stronie drugiego uda. Następnie z wydechem pochyl się do przodu. Nie skupiaj się na prostowaniu samej nogi, ale na tym, żeby wyciągnąć plecy i rozciągnąć kręgosłup i mięśnie pleców.


Ćwiczenie 6

cwiczenia na bol plecow

Ustaw się w klęku podpartym i unieś lewą rękę i prawą nogę. Utrzymaj pozycję przez 15 sekund. Następnie spróbuj przełożyć rękę, łapiąc przeciwną nogę za kostkę.

cwiczenia na plecy

Również utrzymaj pozycję przez 15 sekund. Powtórz 3 razy na obie strony.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!