Przejdź do treści

Wakacyjna sylwetka – jeszcze nie wszystko stracone

Wakacyjna sylwetka - jeszcze nie wszystko stracone
Fot. Katarzyna Milewska/ Pure Jatomi Złote Tarasy
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Daniel Qczaj, „BreastFit”, kalendarz Power od Community
„Biusty, piersi, cycki cycuszki… najbardziej kochom, gdy są zdrowe!”. Daniel Qczaj o udziale w akcji „BreastFit”
Zdecydowałaś się na suplementację magnezu? Dietetyczka wyjaśnia, jaki rodzaj tabletek wybrać
Agnieszka Zapart: Porównywanie jest zawsze źródłem cierpienia – nieważne czy porównujesz się w dół czy w górę
Agnieszka Zapart: Porównywanie jest zawsze źródłem cierpienia – nieważne, czy porównujesz się w dół czy w górę
Dziecko próbuje stanąć przy barierkach
Jak przyspieszyć chodzenie dziecka? Chodzik jest dobrym pomysłem?
Padł kolejny rekord zarażeń koronawirusem
Padł kolejny rekord zarażeń koronawirusem. Zostało potwierdzonych ponad 10 tys. przypadków

Ilu z was miało noworoczne postanowienie, że popracuje nad swoją sylwetką do wakacji i zaskoczy każdego super fit ciałem? Czas upływał, a efekty widoczne są tylko u najbardziej wytrwałych. Nie należysz do tej grupy? Nie poddawaj się!

Powiedzmy, że masz zaplanowany urlop i motywacja do działania wróciła. Co robić? Chciałbym przypomnieć, że cudów już nie zdziałasz, bo najważniejsza jest systematyczna praca, w której w skład wchodzi: odpowiednie żywienie, trening oraz regeneracja. Dopiero te wszystkie elementy wspólnie realizowane dają zamierzony efekt.

Nie jesteśmy zwolennikami drastycznych głodówek na ostatnią chwilę lub katowania się na treningach tak, żeby prawie umierać, ale to nie znaczy, że masz spuścić głowę i dać za wygraną! Masz działać, choć czasu jest mało! Oto kilka wskazówek, które Ci pomogą:

Więcej ruchu! Korzystaj z roweru, dużo spaceruj, a jeżeli mieszkasz w bloku, zacznij korzystać ze schodów. Dodatkowo do twojego programu treningowego obowiązkowo musi zawitać trening siłowy (dotyczy to głównie pań, które się go cały czas obawiają). Trenuj minimum dwa razy w tygodniu. Dołóż do tego (minimalnie) taką samą liczbę treningów aerobowych. Jeżeli uczęszczasz do klubu fitness, wykorzystaj ich bogate oferty zajęć, w grupie motywacja zawsze jest większa.

Ćwiczenia wykonuj z dużą intensywnością i poświęcaj na nie maksymalnie jedną godzinę jednorazowo. Wrzuć do swojego programu interwały i trening obwodowy.

Dieta

Sam trening nie wystarczy, a podstawą do tego, aby coś zdziałać ze swoim ciałem w tak krótkim czasie, jest odpowiednie żywienie. Jeżeli nie wiesz, jak ugryźć temat, zainwestuj w dietetyka lub wykwalifikowanego trenera personalnego. Nawet jeśli wydaje ci się, że jesz zdrowo (po analizie ze specjalistą okazuje się, że do ideału jest daleko). Jeżeli chodzi o jedzenie – najważniejsza jest systematyczność. Oto kilka porad:

1. Podstawą są pełnowartościowe, odżywcze posiłki: śniadanie, obiad i kolacja. Niech to będą produkty, po których czujesz się lekko. Bazuj na mięsie np. (królik, kurczak, indyk, wołowina), rybach (łosoś, dorsz, pstrąg, tuńczyk, makrela), produktach sojowych, jajach, świeżych warzywach, a z owoców wybieraj np. kiwi, jabłko, jagody, grapefruit, truskawki. Dodatkiem do śniadań niech będą płatki owsiane, a do obiadów kasze, ryż (basmati, brązowy) w ograniczonych ilościach.

2. Pamiętaj o zdrowych tłuszczach, które muszą być dodatkiem do każdego posiłku: oliwa z oliwek, olej lniany, awokado, orzechy włoskie.

3. Planuj posiłki wcześniej tak, żeby nic cię nie zaskoczyło. Całkowicie wyeliminuj podjadanie. Fast foody, przekąski typu: chipsy, paluszki, orzeszki nie istnieją. Nie tłumacz sobie, że to „tylko jeden dzień”.

4. A co z kolacją? Lekki, najlepiej białkowy posiłek przynosi ulgę dla żołądka. Pozytywnie wpływa to na twój sen, a po przebudzeniu z apetytem usiądziesz do śniadania, nakręcając swój metabolizm.

5. Spożywaj dużo błonnika. To on utrzymuje uczucie sytości po jedzeniu. Żołądek będzie dłużej napełniony, a cukier będzie w normie. No i rzadziej kusić będą słodycze.

6. Wyeliminuj alkohol.

7. Pamiętaj o regeneracji i naucz się kontrolować stres.

8. Nie poddawaj się, jeszcze nie wszystko stracone! Walcz do samego końca i weź udział w naszym wyzwaniu: 60 dni do pieknej figury.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Cubii – trenowanie przy biurku. Czy warto ćwiczyć z Cubii?

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

szczupła dziewczyna

Chudnięcie – ile można zdrowo chudnąć? Jem i chudnę – przyczyny

Kolacja - jeść, czy nie?/iStock

Co z tą kolacją? Jeść, czy nie jeść? A jeśli jeść, to o której?

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Trening obwodowy – na czym polega i dlaczego jest skuteczny?

kobieta ćwiczy na siłowni

Co spala tłuszcz – ćwiczenia cardio czy trening siłowy?

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Jak się ubrać, biegając zimą?

Bieganie zimą – buty, kurtka, odzież. Jak się ubrać?

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Jak prawidłowo robić przysiady, by uniknąć kontuzji?

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Trening na świeżym powietrzu

Kiedy trenować: rano czy wieczorem? Na czczo czy po posiłku?

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

Dieta przed urlopem, czyli jak stworzyć wymarzone beach body

5 minut na… pole dance. Taniec na rurze dla początkujących!

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

Tendencja do tycia? Dietetyczka wyjaśnia, co tak naprawdę za tym stoi

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Łóżkowy savoir-vivre. Kilka przykładów fajnych zachowań w sypialni

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta leży na łóżku

Seks analny to czysta przyjemność! Jak wzbogacić swój erotyczny repertuar?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.