Przejdź do treści

Wakacyjna sylwetka – jeszcze nie wszystko stracone

Wakacyjna sylwetka - jeszcze nie wszystko stracone
Fot. Katarzyna Milewska/ Pure Jatomi Złote Tarasy
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zespół cieśni nadgarstka. Rozmowa z osteopatką Eweliną Tyszko-Bury
Zespół cieśni nadgarstka. Jak może pomóc osteopatia? Wyjaśnia Ewelina Tyszko-Bury
Andrzej Duda / prezydent.pl
Prezydent Andrzej Duda nominowany do Biologicznej Bzdury Roku 2020. Podczas debaty mówił o szczepionce, która nie istnieje
Oczyszczanie twarzy - jak to robić dobrze? Największe błędy i sposoby na prawidłowe mycie twarzy wylicza dermatolożka
Oczyszczanie twarzy – jak to robić dobrze? Dermatolożka wymienia największe błędy i sposoby na prawidłowe mycie skóry
Dieta jajeczna – bezpieczna i skuteczna, czy szkodliwa i monotonna?
Kalorie a miesiączka / rawpixel
W drugiej połowie cyklu miesiączkowego można jeść więcej? Dietetyk Jakub Chwiłkowski odpowiada

Ilu z was miało noworoczne postanowienie, że popracuje nad swoją sylwetką do wakacji i zaskoczy każdego super fit ciałem? Czas upływał, a efekty widoczne są tylko u najbardziej wytrwałych. Nie należysz do tej grupy? Nie poddawaj się!

Powiedzmy, że masz zaplanowany urlop i motywacja do działania wróciła. Co robić? Chciałbym przypomnieć, że cudów już nie zdziałasz, bo najważniejsza jest systematyczna praca, w której w skład wchodzi: odpowiednie żywienie, trening oraz regeneracja. Dopiero te wszystkie elementy wspólnie realizowane dają zamierzony efekt.

Nie jesteśmy zwolennikami drastycznych głodówek na ostatnią chwilę lub katowania się na treningach tak, żeby prawie umierać, ale to nie znaczy, że masz spuścić głowę i dać za wygraną! Masz działać, choć czasu jest mało! Oto kilka wskazówek, które Ci pomogą:

Więcej ruchu! Korzystaj z roweru, dużo spaceruj, a jeżeli mieszkasz w bloku, zacznij korzystać ze schodów. Dodatkowo do twojego programu treningowego obowiązkowo musi zawitać trening siłowy (dotyczy to głównie pań, które się go cały czas obawiają). Trenuj minimum dwa razy w tygodniu. Dołóż do tego (minimalnie) taką samą liczbę treningów aerobowych. Jeżeli uczęszczasz do klubu fitness, wykorzystaj ich bogate oferty zajęć, w grupie motywacja zawsze jest większa.

Ćwiczenia wykonuj z dużą intensywnością i poświęcaj na nie maksymalnie jedną godzinę jednorazowo. Wrzuć do swojego programu interwały i trening obwodowy.

Dieta

Sam trening nie wystarczy, a podstawą do tego, aby coś zdziałać ze swoim ciałem w tak krótkim czasie, jest odpowiednie żywienie. Jeżeli nie wiesz, jak ugryźć temat, zainwestuj w dietetyka lub wykwalifikowanego trenera personalnego. Nawet jeśli wydaje ci się, że jesz zdrowo (po analizie ze specjalistą okazuje się, że do ideału jest daleko). Jeżeli chodzi o jedzenie – najważniejsza jest systematyczność. Oto kilka porad:

1. Podstawą są pełnowartościowe, odżywcze posiłki: śniadanie, obiad i kolacja. Niech to będą produkty, po których czujesz się lekko. Bazuj na mięsie np. (królik, kurczak, indyk, wołowina), rybach (łosoś, dorsz, pstrąg, tuńczyk, makrela), produktach sojowych, jajach, świeżych warzywach, a z owoców wybieraj np. kiwi, jabłko, jagody, grapefruit, truskawki. Dodatkiem do śniadań niech będą płatki owsiane, a do obiadów kasze, ryż (basmati, brązowy) w ograniczonych ilościach.

2. Pamiętaj o zdrowych tłuszczach, które muszą być dodatkiem do każdego posiłku: oliwa z oliwek, olej lniany, awokado, orzechy włoskie.

3. Planuj posiłki wcześniej tak, żeby nic cię nie zaskoczyło. Całkowicie wyeliminuj podjadanie. Fast foody, przekąski typu: chipsy, paluszki, orzeszki nie istnieją. Nie tłumacz sobie, że to „tylko jeden dzień”.

4. A co z kolacją? Lekki, najlepiej białkowy posiłek przynosi ulgę dla żołądka. Pozytywnie wpływa to na twój sen, a po przebudzeniu z apetytem usiądziesz do śniadania, nakręcając swój metabolizm.

5. Spożywaj dużo błonnika. To on utrzymuje uczucie sytości po jedzeniu. Żołądek będzie dłużej napełniony, a cukier będzie w normie. No i rzadziej kusić będą słodycze.

6. Wyeliminuj alkohol.

7. Pamiętaj o regeneracji i naucz się kontrolować stres.

8. Nie poddawaj się, jeszcze nie wszystko stracone! Walcz do samego końca i weź udział w naszym wyzwaniu: 60 dni do pieknej figury.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia odchudzające – które są najbardziej efektywne?

Muay thai - tajski boks / Istock

Muay thai, czyli tajski boks – jak wygląda trening i dla kogo jest?

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Ćwiczenia po cesarce na brzuch, ręce i kręgosłup – kiedy można wykonywać?

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Kobieta rozciąga się po treningu

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Ćwiczenia na barki - hantle, sztangi i TRX

Ćwiczenia na barki – ze sztangą i hantlami, domowe i na siłowni

Dieta ketogeniczna. Jakie są zasady? Czy każdy może stosować dietę ketogeniczną?

Dieta ketogeniczna. Jakie są zasady? Czy każdy może stosować dietę ketogeniczną?

Ćwiczenia na klatkę piersiową

Ćwiczenia na klatkę piersiową dla dziewczyn. W domu i na siłowni

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud. Sprawdź, jaki zrobić trening na tę część ciała

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Bolą mięśnie? To nie "zakwasy"!

Bolą mięśnie? To nie „zakwasy”! Poznaj prawdziwą przyczynę bólu mięśni po treningu

Ćwiczenia relaksacyjne - sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Kobieta w rudych włosach stoi oparta o piłkę i ćwiczy w półprzysiadzie. Pomaga jej trener.

Ćwiczenia po porodzie – kiedy zacząć i jakie wybrać, aby wrócić do formy sprzed ciąży?

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Fizjoterapeuta tłumaczy, jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu. Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz

Jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu? „Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz” – mówi fizjoterapeuta Mateusz Mróz

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

ćwiczenia rozciągające

Ćwiczenia rozciągające – stretching dla początkujących i dzieci

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz!

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz! I wcale nie jest tylko dla facetów

4 powody, dla których należy zrezygnować z treningu

4 powody, dla których należy zrezygnować z treningu

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Mężczyzna wykonuje ćwiczenia na rwę kulszową

Ćwiczenia na rwę kulszową. Rehabilitacja i ćwiczenia na nerw kulszowy w domu

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Rak kości – objawy i przyczyny

Rak kości – przyczyny i objawy. Jak je szybko rozpoznać?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?