Przejdź do treści

Warstwowy pudding chia

Warstwowy pudding chia
Zdjęcie: Picante Jalapeno
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Sex coach – kto to taki?
Pod lupę bierze seksualność i relacje intymne. Sex coach – kto to taki i czym różni się od seksuologa?
rozmowy kobiet
Na szefa, na męża, na pogodę, na korki. Na wszystko. Narzekanie rutyną dnia codziennego
kawa po chińsku
Kawa po chińsku. Poranny rytuał, który pozwoli ci dobrze zacząć dzień
5 mitów na temat bólu gardła.
5 mitów na temat bólu gardła. Prawda czy fałsz? Weryfikujemy je z lekarzem
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Nasiona chia – szałwii hiszpańskiej – to jedne z bardzo popularnych super foods. Można je wykorzystać w kuchni na wiele sposobów. Jednym z nich jest pyszny pudding z mango, pomarańczy i marakui pachnący migdałami. Pycha!

Chia zawierają m.in. kwasy omega-3 i omega-6, magnez, wapń, żelazo, selen, błonnik. Nasiona chia mają działanie antyoksydacyjne, pozytywnie wpływają na stan włosów, paznokci i skóry, dzięki obecności wapnia wzmacniają układ kostny, poprawiają pracę mózgu i koncentrację . Mają także niezwykłe właściwości wspierające nawadnianie organizmu – dzięki wysokiej absorpcji wody, a następnie jej stopniowemu uwalnianiu, pozwalają nawadniać organizm np. podczas długotrwałego wysiłku – stąd też mocno zaprzyjaźnili się z nimi m.in. biegacze. Dodatkowo chia mają wspaniały smak i można z nich przygotować superzdrowy i pyszny pudding.

Warstwowy pudding chia

przepis na pudding chia z owocami

Zdjęcie: Picante Jalapeno

Składniki:

– 2 litry wody
– 0,25 dag migdałów
– 3/4 szklanki nasion chia
– 2 dojrzałe pomarańcze
– 2 dojrzałe mango
– 2 marakuje

Przygotowujemy mleko migdałowe. Migdały (nie obieramy ich ze skórki) zalewamy dwoma litrami wody i odstawiamy na noc. Na drugi dzień całość miksujemy blenderem do momentu rozdrobnienia migdałów. Następnie masę przecedzamy przez sitko o bardzo drobnych oczkach lub na gazie złożonej kilka razy na pół. Wyciskamy z migdałowej „papki” cały płyn. Powinno powstać nam około 1,5 litra mleka.

Do dzbanka wsypujemy nasiona chia, a następnie zalewamy je 1 litrem mleka migdałowego. Odstawiamy na około 4-5 godzin (lub na noc) do lodówki, aby nasiona napęczniały.

Mango obieramy. Miąższ z jednego mango kroimy w kostkę, a miąższ drugiego rozdrabniamy widelcem na „papkę”. Pomarańcze obieramy ze skórki i pozbawiamy je białych błonek. Miąższ kroimy w drobną kostkę i mieszamy z porcją mango rozdrobnioną widelcem.

Gdy nasiona chia napęcznieją (powinny mieć gęstą, galaretkowato-żelową konsystencję), wykładamy połowę porcji do dwóch szklanek/pucharków. Następnie wykładamy warstwę z rozdrobnionego mango i pomarańczy. Wykładamy kolejną warstwę z chia. Na niej układamy mango pokrojone w kostkę oraz miąższ z marakui.

Karolina Polkowska miłośniczka fotografii i górskich wędrówek. Pasjonatka książek kulinarnych, współautorka bloga Picante Jalapeno, który powstał z miłości do jedzenia. Entuzjastka gotowania opartego na sezonowości produktów,  prostocie i  codziennym dogadzaniu sobie smacznymi potrawami. Na co dzień zajmuje się fotografią kulinarną i stylizacją jedzenia.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Azjatyckie smaki na talerzu. Przepis na bibimbap – ryż po koreańsku

Chrup, chrup pora!

Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej