Przejdź do treści

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
10 rzeczy, które możesz zrobić, aby łatwiej osiągnąć orgazm
Orgazm? Proszę bardzo! Poznaj 10 sposobów, aby łatwiej go osiągnąć
zakochana para
„Nieszczerość tylko pozornie oszczędza komuś przykrości. W rzeczywistości dostarcza jej w nadmiarze, ale z opóźnionym zapłonem”. O szczerości w relacjach rozmawiamy z psycholog Katarzyną Łapińską
Desery
Szefowie kuchni kontra rak piersi. Pink Pudding Challenge promuje zdrowe jedzenie i zapobiega nowotworom
młoda kobieta w czarnych ciuchach stoi na scenie podczas konferencji tedx
„Rak szyjki macicy jest winą chorej” – mocne słowa artystki, której choroba zmieniła życie
„Cała prawda o programie SZMATA 4+” – obrzydliwy mem, który uderza we wszystkie matki

Trzymacie dietę? Wasz plan jest jednak na tyle restrykcyjny, że po kilku tygodniach macie serdecznie dość? Nie rezygnujcie z diety całkowicie. Postawcie na mądry cheatmeal.

Wiosna to czas, kiedy większość osób robi ze swoim ciałem „porządki”. Najczęściej w przyśpieszonym trybie, bo okazało się, że noworoczne postanowienia nie do końca wypaliły. W związku z tym często przechodzicie na restrykcyjne diety. Chodzicie głodni, zdenerwowani, macie złe samopoczucie, brak wam energii  na intensywny trening. I po jakimś czasie proces stawania się lepszymi odbieracie jako karę. Znamy takich ludzi mnóstwo. Już samo słowo dieta budzi w nich negatywne skojarzenia. Wcale nie musi tak być. A nawet nie powinno. Kiedy zaczniecie patrzeć szerzej i zdrowe odżywianie traktować jako część waszego życia, a nie sezonowy incydent, z pewnością nie będziecie musieli w ogóle przechodzić na „diety”. Faktem jest także, że można jeść smacznie, zdrowo i jednocześnie redukować masę ciała. Musicie tylko wszystko odpowiednio zaplanować. Różnego rodzaju szejki proteinowe z dodatkiem niskowęglowodanowych owoców, przyprawy, sałatki, mięsa w rożnych postaciach  – to coś, co urozmaici wasz jadłospis. Przysłowiowy ryż z kurczakiem jest smaczny tylko do czasu. Czasem po prostu trzeba zmienić smak.

Plan jest następujący. W tygodniu starajcie się trzymać ustalonego planu żywieniowego. Róbcie jak najmniejsze odstępstwa, ale za to w weekend postawcie na tzw. cheat meal, czyli coś, na co po prostu macie ochotę. Niech to będzie jeden posiłek, a nie od razu trzydaniowa uczta z pizzą i deserem. Ten jeden wyjątek nie powinien aż tak zaburzyć waszego planu, a skutecznie poprawi humor i pozwoli na chwilę nie myśleć o wyrzeczeniach. W naszym przypadku sprawdza się to od lat.

Jeśli macie więcej czasu, możecie na przykład przygotować ciasto ze zdrowych, naturalnych produktów (u nas standardowo bez glutenu, nabiału i cukru). Polecamy także przygotować fit przepisy i zdrowe odmiany najpopularniejszych potraw, czyli na przykład: domowe burgery, spaghetti z makaronem ryżowym czy  racuszki na mące migdałowej z owocami. Poprzez takie podejście zmieniacie swój styl żywienia na zawsze.

Ważne jednak, by pamiętać o kontrolowaniu ilości i jakości zjadanych potraw, bo to, co fit, też może odkładać się w boczki. Niech taki weekend będzie dla was nagrodą za wytrwale przepracowany tydzień pod względem żywieniowym i treningowym.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Dietetyczny anty-ranking. Których diet promowanych przez celebrytów lepiej unikać? Zobacz, co mówią specjaliści

Nie objadaj się na noc!

Kobieta siedzi i karmi dziecko piersią

Co można jeść karmiąc piersią? Dieta matki karmiącej

taca z jedzeniem, na której jest mnóstwo produktów, które podnoszą cholesterol. Powyzej jest napis cholesterol

Jaka dieta na wysoki cholesterol jest odpowiednia? Co można jeść, a czego lepiej unikać?

zaburzenia odżywiania - kobieta nad talerzem z warzywami

Zaburzenia odżywiania – przyczyny, rodzaje, leczenie. Jakie choroby powodują zaburzenia odżywiania.

efekt jojo - niezadowolona kobieta z centymetrem

Efekt jojo – kilka kroków, jak skutecznie go uniknąć. Dlaczego nadwaga wraca?

sieta

Dieta przyspieszająca metabolizm – co jeść, aby trawić szybciej?

10 sposobów na endorfiny. Jak pomóc własnemu szczęściu?

wysypka

Skaza białkowa u dorosłych – objawy, leczenie, przyczyny. Jaką dietę stosować?

Dieta wspomagająca leczenie trzustki

Trzustka – dieta jako element wspomagający leczenie trzustki

Szklanka z wodą i leki na cholesterol

Leki na cholesterol – na receptę czy bez? Jak skutecznie obniżyć poziom cholesterolu?

Mierzenie normy cholesterolu we krwi

Cholesterol – norma dla dorosłych i dzieci w Polsce oraz w innych krajach