Przejdź do treści

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Facebook.com
„Jesteś piękna! Nieważne, czy masz po ciąży wystający brzuch, bliznę po cesarce czy bardziej wiszące cycki” – młoda mama pokazała prawdziwe zdjęcie po porodzie
Unsplash
Dlaczego warto jeść tłuste ryby? Specjaliści z „Czytamy etykiety” wyjaśniają
Chcesz podkręcić swój seksualny apetyt? Sprawdź, czy twoja dieta jest bogata w tę witaminę
5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi
istockphoto
„Że Niby Fit” na Instagramie: 5 kroków, jak nie przytyć w wakacje

Początek lata to czas na porzeczki. Warto je jeść, bo zawierają duże ilości witaminy C  i wpływają korzystnie na cerę i odporność. I choć najlepiej smakują zjadane prosto z krzaka, to odnajdą się doskonale w wielu daniach. Wegański biszkopt nadziany porzeczkami –  brzmi dobrze, prawda? Skorzystaj z przepisu. 

Czerwone porzeczki mają wiele zastosowań, można wykorzystać je do przygotowania domowego kompotu, zielonego smoothie, dżemu czy też wina, sprawdzą się także w daniach wytrawnych. Słodkim wypiekom dodadzą kwaskowej nuty. My dziś proponujemy  puszysty, wegański biszkopt, sowicie nadziany czerwonymi kuleczkami. Bazą ciasta jest zdrowsza wersja mąki pszennej – mąka orkiszowa, a do posłodzenia zamiast cukru wykorzystany jest wartościowy syrop klonowy. Same porzeczki wzbogacają wypiek w wiele cennych witamin i składników mineralnych, takich jak cynk, sód, potas, fosfor, magnez, żelazo, wapń, witaminy C, A, E, K oraz B3. Porzeczki korzystnie wpływają na cerę, pobudzają apetyt, zwiększają odporność organizmu i wspomagają pracę układu moczowego.

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

przepis-na-ciasto-z-porzeczkami

Zdjęcie: Agata Deja | www.foodpornveganstyle.blogspot.com

Składniki (okrągła forma o średnicy 17cm):

– 240 g mąki orkiszowej
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– 1 łyżeczka sody
– 180 ml syropu klonowego
– 180 ml wody lub bardzo rzadkiego mleka roślinnego
– 60 ml oleju
– szczypta suszonej wanilii lub ziarenka z połowy laski wanilii
– 3-4 garści porzeczek

18 dań wege, które pokochają mięsożercy

Przygotowanie:

Porzeczki myjemy, dokładnie osuszamy i obieramy z szypułek. Nastawiamy piekarnik na 180° C. Przesiewamy suche składniki do dużej miski i mieszamy. W drugiej misce łączymy dokładnie mokre składniki (olej,syrop i wodę lub mleko). Dolewamy mokre do suchych i mieszamy energicznie trzepaczką, aż masa będzie gładka. Wlewamy masę do formy, na wierzchu posypujemy porzeczkami i wkładamy do nagrzanego piekarnika.

Pieczemy 45 minut, sprawdzamy patyczkiem – gdy wyjmiemy czysty i suchy, wyjmujemy ciasto i chwilę studzimy przed podaniem.

 

Agata Deja – fotografka, kulturoznawczyni, pasjonatka rękodzieła, kuchni roślinnej i filozofii DIY. Prowadzi bloga Food Porn, Vegan Style, na którym udowadnia, że kuchnia roślinna jest bardzo kreatywna, ciekawa, smaczna, kolorowa i zdrowa. Szczególnym uwielbieniem darzy kuchnię azjatycką i dania kuchni RAW.

 

Chcesz lepszej ochrony organizmu?

Dobre bakterie są naszymi małymi sojusznikami. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć ochronę Twojego organizmu.

Sprawdź

Zobacz także

Zainteresował Cię WIMIN?

Zobacz więcej

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

Zainteresują cię również:

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

odporność

„Zaniedbujemy nasze zdrowie, nie korzystając z dobrodziejstw, jakie daje nam współczesna medycyna” – o naszej odporności mówi Barbara Joanna Bałan, immunolog i internista

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Chora kobieta leży w łóżku

Dlaczego niektóre z nas chorują częściej?

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Letni makaron z cukinii

Przepis na letni makaron z cukinii

Kolorowa matcha z dodatkiem superfoods. Energetyczna bomba witaminowa

Przepis na pieczone rzodkiewki. Zdrowa, niskokaloryczna przekąska