Przejdź do treści

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami
Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Czym byłoby lato bez pysznych i lekkich słodkości? Niech w tym sezonie bazą do ich przygotowywania będzie bogata w wartości odżywcze kasza jaglana. Jako składnik sernika z dodatkiem malin, migdałów, mango i daktyli sprawdzi się doskonale.

Kasza jaglana nazywana jest królową kasz. Mało który produkt dorównuje jej pod względem wartości odżywczych. Jako jedna z nielicznych jest zasadotwórcza, a to w naszej codziennej, mocno zakwaszającej organizm diecie jest istotną wartością. Sprawdza się doskonale jako składnik menu osób cierpiących na celiakię, nietolerancję glutenu czy problemy trawienne. Dodatkowo nie uczula, jest lekkostrawna i podkręca metabolizm. Wpływa na zmniejszenie stanów zapalnych błony śluzowej, ma właściwości antywirusowe. Pomaga usunąć z organizmu nadmiar śluzu, dlatego zaleca się jej spożywanie podczas kataru, przeziębienia czy mokrego kaszlu.

Zawiera mało skrobi, za to dużo łatwo przyswajalnego białka. Jest bogata w krzemionkę, co wpływa korzystnie na stan naszych włosów, skóry i paznokci. Dodatkowo dostarcza witaminy B1, B2, B6, żelaza, miedzi oraz witaminy E, która reguluje poziom złego cholesterolu, usprawnia pamięć oraz koncentrację. Gdybyśmy kilka razy w tygodniu sięgali po tę nieocenioną kaszę, kolejki do lekarza z całą pewnością byłyby krótsze.

Kasza jaglana poprzez swój neutralny smak fantastycznie komponuje się z daniami na słodko. Sprawdza się na śniadanie jako odskocznia od tradycyjnej owsianki, jako dodatek do owocowego smoothie czy składnik czekoladowych trufli. Doskonale komponuje się z migdałami, tworząc pyszny wegański sernik na zimno, który można wzbogacać ulubionymi owocami. Nic, tylko rozkoszować się jego smakiem w letnie upalne popołudnia!

Wegański jaglany sernik z malinami, mango, migdałami i listkami świeżej mięty

Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com

Składniki:

– 70 g migdałów
– 4 łyżki kaszy jaglanej
– 5 łyżeczek agaru
– pół mango
– 3 łyżki syropu z agawy
– pół szklanki ekspandowanego amarantusa
– 60 g daktyli
– garść malin
– łyżka płatków migdałowych
– listki mięty do dekoracji

Migdały zalewamy na noc wodą do napęcznienia. Daktyle blendujemy na gładki krem. Dodajemy ekspandowany amarantus i mieszamy dokładnie, aby ziarenka pokryły się daktylową masą. Tortownicę o średnicy ok. 22 cm wykładamy papierem do pieczenia. Przekładamy do niej powstałą masę i wyrównujemy spód. Możemy podnieść nieco wyżej brzegi. Tortownicę wkładamy do lodówki na min. 1 godz.

W międzyczasie kaszę jaglaną przesypujemy do rondelka i dokładnie płuczemy pod bieżącą wodą. Następnie zalewamy wrzątkiem i odcedzamy. Zalewamy ok. 150 ml wody i gotujemy na niewielkim ogniu ok. 10 min. Następnie zdejmujemy z gazu i zostawiamy pod przykryciem na mniej więcej 5 min.

Migdały odcedzamy i zalewamy szklanką czystej zimnej wody. Blendujemy je, aż powstanie płyn o konsystencji śmietany. Dodajemy syrop z agawy oraz ugotowaną kaszę jaglaną i miksujemy na gładki mus. Pod koniec dodajemy agar, dokładnie mieszamy i stawiamy na ogniu do zagotowania.

Do połowy porcji dodajemy pokrojone mango i miksujemy. Powstałą masę przelewamy do tortownicy i dekorujemy kilkoma malinami (możemy użyć innych sezonowych owoców). Wstawiamy do lodówki na 30 min. Po tym czasie uzupełniamy sernik pozostałą porcją masy. Wkładamy do lodówki najlepiej na kilka godzin. Przed podaniem dekorujemy malinami, płatkami migdałów oraz listkami świeżej mięty.

Katarzyna Wala – świat najchętniej obserwuje zza obiektywu, oczarowana fotografią dokumentalną prawie tak samo jak kulinarnymi podróżami, nie tylko dużo je, ale i sporo o jedzeniu rozmyśla. Efekty jej zmagań można śledzić na blogu Pyszne Kadry.   

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu

Risotto z dyni i szałwii

Pieczona młoda kapusta

Jaglany jogurt z owocami lata

Wegański sernik na zimno z owocami

Kiszone szparagi

Chipsy z pomidorków koktajlowych

Wegańskie ciasto marchewkowe

Wegańskie foie gras

Tarta kokosowo-ananasowa

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Pasta „rybna” z fasoli