Przejdź do treści

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami
Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
uśmiechnięta dziewczyna
Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!
Pierogi orkiszowe z kiszoną kapustą
Masz ochotę na pierogi? Spróbuj w zdrowszej wersji: orkiszowe z kiszoną kapustą
Kobieta siedząca z termoforem
„Zbyt dużo seksu, za mało soku z żurawiny”. Obalamy mity o zapaleniu pęcherza
„Żyję w ciągłym strachu” Jak przestać się bać? Pytamy psychologów
Marchewka to prawdziwy skarbiec zdrowia. Sprawdź, na co pozytywnie wpływa

Czym byłoby lato bez pysznych i lekkich słodkości? Niech w tym sezonie bazą do ich przygotowywania będzie bogata w wartości odżywcze kasza jaglana. Jako składnik sernika z dodatkiem malin, migdałów, mango i daktyli sprawdzi się doskonale.

Kasza jaglana nazywana jest królową kasz. Mało który produkt dorównuje jej pod względem wartości odżywczych. Jako jedna z nielicznych jest zasadotwórcza, a to w naszej codziennej, mocno zakwaszającej organizm diecie jest istotną wartością. Sprawdza się doskonale jako składnik menu osób cierpiących na celiakię, nietolerancję glutenu czy problemy trawienne. Dodatkowo nie uczula, jest lekkostrawna i podkręca metabolizm. Wpływa na zmniejszenie stanów zapalnych błony śluzowej, ma właściwości antywirusowe. Pomaga usunąć z organizmu nadmiar śluzu, dlatego zaleca się jej spożywanie podczas kataru, przeziębienia czy mokrego kaszlu.

Zawiera mało skrobi, za to dużo łatwo przyswajalnego białka. Jest bogata w krzemionkę, co wpływa korzystnie na stan naszych włosów, skóry i paznokci. Dodatkowo dostarcza witaminy B1, B2, B6, żelaza, miedzi oraz witaminy E, która reguluje poziom złego cholesterolu, usprawnia pamięć oraz koncentrację. Gdybyśmy kilka razy w tygodniu sięgali po tę nieocenioną kaszę, kolejki do lekarza z całą pewnością byłyby krótsze.

Kasza jaglana poprzez swój neutralny smak fantastycznie komponuje się z daniami na słodko. Sprawdza się na śniadanie jako odskocznia od tradycyjnej owsianki, jako dodatek do owocowego smoothie czy składnik czekoladowych trufli. Doskonale komponuje się z migdałami, tworząc pyszny wegański sernik na zimno, który można wzbogacać ulubionymi owocami. Nic, tylko rozkoszować się jego smakiem w letnie upalne popołudnia!

Wegański jaglany sernik z malinami, mango, migdałami i listkami świeżej mięty

Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com

Składniki:

– 70 g migdałów
– 4 łyżki kaszy jaglanej
– 5 łyżeczek agaru
– pół mango
– 3 łyżki syropu z agawy
– pół szklanki ekspandowanego amarantusa
– 60 g daktyli
– garść malin
– łyżka płatków migdałowych
– listki mięty do dekoracji

Migdały zalewamy na noc wodą do napęcznienia. Daktyle blendujemy na gładki krem. Dodajemy ekspandowany amarantus i mieszamy dokładnie, aby ziarenka pokryły się daktylową masą. Tortownicę o średnicy ok. 22 cm wykładamy papierem do pieczenia. Przekładamy do niej powstałą masę i wyrównujemy spód. Możemy podnieść nieco wyżej brzegi. Tortownicę wkładamy do lodówki na min. 1 godz.

W międzyczasie kaszę jaglaną przesypujemy do rondelka i dokładnie płuczemy pod bieżącą wodą. Następnie zalewamy wrzątkiem i odcedzamy. Zalewamy ok. 150 ml wody i gotujemy na niewielkim ogniu ok. 10 min. Następnie zdejmujemy z gazu i zostawiamy pod przykryciem na mniej więcej 5 min.

Migdały odcedzamy i zalewamy szklanką czystej zimnej wody. Blendujemy je, aż powstanie płyn o konsystencji śmietany. Dodajemy syrop z agawy oraz ugotowaną kaszę jaglaną i miksujemy na gładki mus. Pod koniec dodajemy agar, dokładnie mieszamy i stawiamy na ogniu do zagotowania.

Do połowy porcji dodajemy pokrojone mango i miksujemy. Powstałą masę przelewamy do tortownicy i dekorujemy kilkoma malinami (możemy użyć innych sezonowych owoców). Wstawiamy do lodówki na 30 min. Po tym czasie uzupełniamy sernik pozostałą porcją masy. Wkładamy do lodówki najlepiej na kilka godzin. Przed podaniem dekorujemy malinami, płatkami migdałów oraz listkami świeżej mięty.

Katarzyna Wala – świat najchętniej obserwuje zza obiektywu, oczarowana fotografią dokumentalną prawie tak samo jak kulinarnymi podróżami, nie tylko dużo je, ale i sporo o jedzeniu rozmyśla. Efekty jej zmagań można śledzić na blogu Pyszne Kadry.   

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego