Przejdź do treści

Wegański jogurt kokosowy z figami

Zdjęcie: Karolina Piwowar | Vegeaddicted
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Stringi na schodach przed sądem w Cork (Irlandia)
Majtki oznaką protestu. Kobiety w Irlandii oburzone po skandalicznym wyroku
dachy domów z kominami, z których leci dym
Smog. W większości polskich gmin nadal bezkarnie spala się śmieci
Modelki Victoria's Secret
Jan Singer, dyrektor generalna, opuszcza Victoria’s Secret
Cytologia – zwróć uwagę na to, czym masz pobierany materiał
płaczące dziecko
Zimne powietrze na obrzęk krtani. 31-letnia matka uratowała swoje dziecko za pomocą zamrażarki

Za oknem babie lato jakiego dawno nie było! Jak je celebrować i nie dać mu uciec jak najdłużej? Przygotowując dania, które łączą w sobie to co najlepsze z lata, ale dodając trochę jesieni. Do tego idealnie nadają się soczyste, słodkie figi, na które teraz mamy sezon.

To, że figi są świetnie na trawienie, pewnie wiecie, ale mają jeszcze kilka innych, równie istotnych właściwości, m.in. obniżają poziom cholesterolu i regulują pracę układu krwionośnego. Wszystko to za sprawą dużej zawartości błonnika oraz potasu. Owoce fig zawierają również silne przeciwutleniacze, mają właściwości przeciwdrobnoustrojowe oraz przeciwzapalne. Podsumowując – samo dobro!

Sposobów na figi jest wiele. Można je jeść świeże, jak i suszone. Smakują równie dobrze same lub jako dodatek do sałatek czy deserów. Nie wspominając o tym, jak świetne są dżemy i konfitury z fig – pomyślcie o tej opcji, bo we wrześniu stragany uginają się od tych słodkich owoców.

Ale dziś nie o tym, dziś o śniadaniu w towarzystwie fig i o jogurcie kokosowym, który jest bardzo letnim akcentem i jednocześnie bazą przepisu. Do towarzystwa miód gryczany, którego lekka goryczka podkreśla jesienny charakter dania, bogate w składniki odżywcze migdały, domowa granola i mamy idealne połączenie lata i jesieni w jednej porannej misce.

Wegański jogurt kokosowy z figami

weganski-jogurt-z-figami

Zdjęcie: Karolina Piwowar | Vegeaddicted

Składniki na domowy jogurt kokosowy:

– ½ l mleka kokosowego
– ½ opakowania żywych kultur bakterii lub 2 łyżki gotowego wegańskiego jogurtu
– 1-2 łyżki cukru

*gotowy jogurt kokosowy możecie również kupić, ale przygotowanie tego domowego jest bardzo proste i dzięki temu możecie być pewni, że nie ma w nim żadnych nieproszonych dodatków

Dodatki:

– 2-3 figi
– garść granoli
– kilka/ kilkanaście rozdrobnionych migdałów
– 1-2 łyżki miodu gryczanego

Przygotowanie:

Zaczynamy od podgrzania mleka do temperatury ok. 40 stopni Celsjusza (konieczny będzie termometr), a następnie dodajemy cukier i mieszamy. Kolejno dodajemy bakterie i ponownie mieszamy. Tak przygotowaną bazę na jogurt przelewamy do słoika, szczelnie zakręcamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na całą noc (8-13 godzin). Po tym czasie jogurt jest już gotowy i możemy przechowywać go w lodówce do 7 dni.

Jogurt przekładamy do miseczki, dodajemy granolę, migdały oraz pokrojone na ćwiartki, dojrzałe owoce fig. Danie polewamy delikatnie miodem gryczanym.

 

Karolina Piwowar – kreatywny żarłok ze spontanicznym, ale nieco melancholijnym podejściem do gotowania. Prowadzi bloga Vegeaddicted – prawie wegańskiego, bo nie wyobraża sobie soboty bez jajecznicy. Poza kuchnią rozkochana w podróżach z plecakiem, dobrym designie, który sama stara się tworzyć, i recyklingu starego na nowe. 
 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Tłuszcz cię usypia

Jaglane placki

Jedzenie dla kształtów

Risotto z dyni i szałwii

Wegańska tarta kakaowa ze śliwkami

Superkanapki z batata

Smoothie bowl ze śliwkami

Domowa ricotta – prosty przepis

Owsianka w batonach

Ziarnko do ziarnka, czyli słowo o ekspandowaniu