Przejdź do treści

Ciasto z rabarbarem. Wegańska i zdrowsza wersja niż klasyczna

Wegańskie ciasto z rabarbarem
Zdjęcie: Gosia Łaniak | Modern Taste
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
Jesteś w ciąży, a urlop jeszcze przed tobą? Dermatolożki tłumaczą, dlaczego lepiej nie wystawiać się na słońce
istockphoto.com
7 czynników pogarszających objawy alergii
minipizze z żurawiną
Minipizze z żurawiną i camembertem. Domownicy będą prosili o dokładkę
Przeklinanie ma swoje korzyści. Nie wierzysz? Sprawdź
Czego nie robić podczas infekcji intymnej?

Rabarbar doskonale nadaje się do wypieków. Olej kokosowy, pełnoziarnista mąka i płatki owsiane – oto, co będzie podstawą naszego ciasta. Zdrowo, wegańsko i wiosennie!

Rabarbar, mimo że zazwyczaj jedzony właśnie na słodko, to nie owoc, ale warzywo z rodziny rdestowatych. Wybierając łodygi, pamiętajmy, że im bardziej czerwone, tym słodsze w smaku.

Rabarbar jest źródłem witamin A, C i E. Zawiera także duże ilości potasu, sód, żelazo oraz beta-karoten. Jest niskokaloryczny, bo 100 g zawiera jedynie 20 kcal i dostarcza sporej ilości błonnika, który wpływa korzystnie na pracę układu pokarmowego. Nie powinno się jednak spożywać go w zbyt dużych ilościach, gdyż zawiera kwas szczawiowy, który utrudnia przyswajanie wapnia. Powinny więc uważać na niego kobiety w ciąży, a także osoby chore na nerki i reumatyzm.

Teraz, kiedy rabarbar pojawił się w sprzedaży, warto skusić się na wykorzystanie go do ciasta. Zamiast tradycyjnego kruchego na bazie masła, przygotujmy jego wegańską i znacznie zdrowszą wersję. Smakuje pysznie!

Wegańskie kruche ciasto z rabarbarem

Zdjęcie: Gosia Łaniak | Modern Taste

Wegańskie kruche ciasto z rabarbarem – składniki (porcja na formę o wymiarach 23×35 cm):

– 100 g oleju kokosowego
– 6 łyżek brązowego cukru
– 300 g pełnoziarnistej mąki pszennej
– 200 g płatków owsianych
– 6 łyżek mleka migdałowego lub innego roślinnego
– ok. 700 g rabarbaru
– 6 łyżek brązowego cukru
– 2 łyżki mąki ziemniaczanej

Wegańskie kruche ciasto z rabarbarem – przygotowanie

Nagrzewamy piekarnik do 180 st. C i wykładamy formę papierem do pieczenia. Mąkę miksujemy z płatkami owsianymi. Dodajemy olej kokosowy i cukier. Łączymy z mąką i płatkami ręcznie lub za pomocą robota kuchennego. Dodajemy mleko i wyrabiamy ciasto. Powinno konsystencją przypominać kruszonkę, a nie zwarte ciasto. Wysypujemy połowę ciasta i dociskając do dna, formujemy spód.

Rabarbar myjemy i kroimy w niewielkie kawałki. Dodajemy cukier i mąkę ziemniaczaną. Dokładnie mieszamy. Rozkładamy równomiernie na spodzie. Posypujemy resztą ciasta.  Pieczemy przez 30-35 minut.

Gosia Łaniak -absolwentka kulturoznawstwa bez pamięci zakochana w fotografii kulinarnej. Miłośniczka aktywności fizycznej. W kuchni niepoprawna hedonistka, poza nią realistka ze skłonnością do snucia wielkich marzeń. Autorka bloga kulinarno-fotograficznego Modern Taste. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Wegańskie lody – idealne na lato

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Podwójnie orzechowe ciasto. Rozkosz dla podniebienia!

Sernik na zimno z borówkami

Sernik na zimno z borówkami

Zdrowo i kolorowo. Jaglany jogurt z owocami lata

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Pieczona młoda kapusta z sosem curry. W takiej wersji smakuje obłędnie!

Malinowe batony z kwaskową nutą. Przekąska idealna na śniadanie, na deser czy przejażdżkę rowerową

Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Zdrowa przekąska na wieczór! Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Jak zrobić tofu w domu? Potrzebujesz dosłownie trzech składników

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Wegański twarożek ze słonecznika. W sam raz na śniadanie