Przejdź do treści

Wegańskie ciasto z rabarbarem

Wegańskie ciasto z rabarbarem
Zdjęcie: Gosia Łaniak | Modern Taste
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczynka bawiąca się zabawkami w pokoju
Pół miliona na dziecko. Wyniki raportu „Ile kosztuje dziecko w Polsce?”
para leży w łóżku z białą pościelą i rozmawia
Stres jest największym zabójcą libido
Kobieta smarująca twarz kremem w łazience
Niedobór witamin widać na skórze. Dietetyk radzi, jak zadbać o odpowiednie odżywienie
Przyprawa curry na łyżeczce
Curry to mieszanka najzdrowszych przypraw
Hanna Lis w czarnym golfie
Hanna Lis o endometriozie: miałam szczęście, że choroba nie odebrała mi szansy na macierzyństwo

Rabarbar doskonale nadaje się do wypieków. Olej kokosowy, pełnoziarnista mąka i płatki owsiane – oto, co będzie podstawą naszego ciasta. Zdrowo, wegańsko i wiosennie!

Rabarbar, mimo że zazwyczaj jedzony właśnie na słodko, to nie owoc, ale warzywo z rodziny rdestowatych. Wybierając łodygi, pamiętajmy, że im bardziej czerwone, tym słodsze w smaku.

Rabarbar jest źródłem witamin A, C i E. Zawiera także duże ilości potasu, sód, żelazo oraz beta-karoten. Jest niskokaloryczny, bo 100 g zawiera jedynie 20 kcal i dostarcza sporej ilości błonnika, który wpływa korzystnie na pracę układu pokarmowego. Nie powinno się jednak spożywać go w zbyt dużych ilościach, gdyż zawiera kwas szczawiowy, który utrudnia przyswajanie wapnia. Powinny więc uważać na niego kobiety w ciąży, a także osoby chore na nerki i reumatyzm.

Teraz, kiedy jesteśmy w szczycie sezonu rabarbarowego, warto skusić się na wykorzystanie go do ciasta. Zamiast tradycyjnego kruchego na bazie masła, przygotujmy jego wegańską i znacznie zdrowszą wersję. Smakuje pysznie!

Wegańskie kruche ciasto z rabarbarem

Zdjęcie: Gosia Łaniak | Modern Taste

Składniki (porcja na formę o wymiarach 23×35 cm):

– 100 g oleju kokosowego
– 6 łyżek brązowego cukru
– 300 g pełnoziarnistej mąki pszennej
– 200 g płatków owsianych
– 6 łyżek mleka migdałowego lub innego roślinnego
– ok. 700 g rabarbaru
– 6 łyżek brązowego cukru
– 2 łyżki mąki ziemniaczanej

Nagrzewamy piekarnik do 180 st. C i wykładamy formę papierem do pieczenia. Mąkę miksujemy z płatkami owsianymi. Dodajemy olej kokosowy i cukier. Łączymy z mąką i płatkami ręcznie lub za pomocą robota kuchennego. Dodajemy mleko i wyrabiamy ciasto. Powinno konsystencją przypominać kruszonkę, a nie zwarte ciasto. Wysypujemy połowę ciasta i dociskając do dna, formujemy spód.

Rabarbar myjemy i kroimy w niewielkie kawałki. Dodajemy cukier i mąkę ziemniaczaną. Dokładnie mieszamy. Rozkładamy równomiernie na spodzie. Posypujemy resztą ciasta.  Pieczemy przez 30-35 minut. 

 

Gosia Łaniak -absolwentka kulturoznawstwa bez pamięci zakochana w fotografii kulinarnej. Miłośniczka aktywności fizycznej. W kuchni niepoprawna hedonistka, poza nią realistka ze skłonnością do snucia wielkich marzeń. Autorka bloga kulinarno-fotograficznego Modern Taste

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Jak zrobić tofu w domu

Risotto z dyni i szałwii

Pieczona młoda kapusta

Jaglany jogurt z owocami lata

Wegański sernik na zimno z owocami

Kiszone szparagi

Chipsy z pomidorków koktajlowych

Wegańskie ciasto marchewkowe

Wegańskie foie gras

Tarta kokosowo-ananasowa

Pasta „rybna” z fasoli