Przejdź do treści

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe

Zdjęcie: Picante Jalapeno
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
babcia i wnuczka
Jak kobiety funkcjonują po menopauzie? Rozmawiamy z genetyczką prof. Moniką Puzianowską-Kuźnicką
uśmiechnięta dziewczyna
Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!
Pierogi orkiszowe z kiszoną kapustą
Masz ochotę na pierogi? Spróbuj w zdrowszej wersji: orkiszowe z kiszoną kapustą
Kobieta siedząca z termoforem
„Zbyt dużo seksu, za mało soku z żurawiny”. Obalamy mity o zapaleniu pęcherza
„Żyję w ciągłym strachu” Jak przestać się bać? Pytamy psychologów

Czerwona porzeczka nie cieszy się takim powodzeniem jak czarna, być może przez intensywny, kwaskowy smak. Szkoda, bo jest to bardzo zdrowy owoc! Przekonajcie się, jak doskonale sprawdza się w roli głównego składnika wegańskich lodów.

Oprócz wysokiej zawartości witaminy C oraz innych: A, E, B1, B6, E, beta-karotenu, potasu, wapnia czy  fosforu czerwone porzeczki mają  mnóstwo dobroczynnych dla naszego organizmu właściwości. Zawierają pektyny – redukujące poziom „złego” cholesterolu, polifenole – łagodzące przebieg menstruacji, antyoksydanty – usuwające z organizmu wolne rodniki. Czerwone porzeczki mają również właściwości wzmacniające organizm, stąd też picie soku  z nich zaleca się maratończykom. Sięgajcie po nie koniecznie, póki jest sezon. A najlepiej przeróbcie je na lody – w towarzystwie malin smakują bosko!

Wegańskie lody porzeczkowo – malinowe

przepis na lody malinowo porzeczkowe

Zdjęcie: Picante Jalapeno

Składniki:

– 1 puszka mleka kokosowego (400 ml)
– 2 szklanki czerwonej porzeczki
– 1 szklanka malin
– około 5 łyżek ksylitolu lub 3 dojrzałe banany
– opcjonalnie: wegańskie wafelki do lodów

Przygotowanie:

Mleko kokosowe porządnie chłodzimy przez kilka godzin w lodówce (najlepiej całą noc). Wówczas mleko rozwarstwi się i będziemy mogli oddzielić tłuszcz kokosowy (który będzie nam potrzebny do produkcji lodów) od wody.

Porzeczki i maliny wrzucamy do miseczki i miksujemy blenderem na jednolitą masę. Dodajemy do niej ksylitol, mieszamy. Tłuszcz  kokosowy oddzielony od wody mieszamy do uzyskania gładkiej konsystencji. Następnie łączymy go z miksem owocowym.

I sposób przygotowania z maszynką do lodów: masę owocową wstawiamy do zamrażarki na około 30 minut, aby się mocno schłodziła, lecz nie zamarzła. Po tym czasie powoli wlewamy masę do maszynki do lodów, miksujemy około 20 minut, aż powstaną lody o kremowej konsystencji.

II sposób przygotowania (bez maszynki do lodów): masę owocową wstawiamy do zamrażarki na około 40 minut. Po tym czasie wyjmujemy ją, dokładnie mieszamy widelcem tak, aby napowietrzyć masę. Powtarzamy tę czynność co ok. 30 minut,  5-6 razy. Po tym czasie powinniśmy otrzymać gotowe lody.

Karolina Polkowska miłośniczka fotografii i górskich wędrówek. Pasjonatka książek kulinarnych, współautorka bloga Picante Jalapeno, który powstał z miłości do jedzenia. Entuzjastka gotowania opartego na sezonowości produktów,  prostocie i  codziennym dogadzaniu sobie smacznymi potrawami. Na co dzień zajmuje się fotografią kulinarną i stylizacją jedzenia.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego