Przejdź do treści

Wiesz, co jesz, czyli walka o lepsze ciało

Wiesz, co jesz, czyli walka o lepsze ciało
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny
kobieta myśli leżąc w łóżku
Intuicja – wierzyć jej czy nie?
Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność
„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz
mama i dziecko
Przełom w leczeniu depresji poporodowej. FDA zatwierdziła nowy lek. Szybki, skuteczny, ale bardzo drogi

Aby cieszyć się zdrowiem i sportową sylwetką, przede wszystkim musicie wiedzieć, co jeść. Oto 12 produktów z cyklu „must have”.

Kiedy przymierzacie się do realizacji nowego projektu, musicie mieć dobry plan działania. Podobnie z tematem diety. Należy opracować taki system, który będzie dla was wygodny, prosty i łatwy do zastosowania. Po pierwsze postawcie sobie konkretny cel. Może być to pozbycie się zbędnych kilogramów, budowa masy mięśniowej lub po prostu wyrzeźbienie ciała. Być może chcecie po prostu zacząć jeść zdrowiej? Niezależnie od tego, co sobie założyliście, wszystko zaczyna się od zmiany nawyków żywieniowych.

Jak to zrobić, by się nie zniechęcić? Musicie wybierać takie produkty, które są jak najmniej przetworzone, mają niską gęstość kaloryczną i nie zawierają ukrytego cukru. Nie oznacza to jednak, że od zdrowego produktu nie przytyjecie. Nawet zdrowe produkty przyjmowane z nadmiarze mogą przyczynić się do nadwyżki kalorycznej, a w dłuższym efekcie do dodatkowych kilogramów./p>

Top produkty:

– warzywa,
– surowe owoce spożywane w całości,
– słodkie ziemniaki (bataty),
– ziemniaki (w mundurkach z piekarnika),
– płatki owsiane (bez cukru),
– nieoczyszczone pszenice i inne zboża,
– brązowy ryż,
– fasole i inne rośliny strączkowe,
– produkty mleczne odtłuszczone i niskotłuszczowe,
– pierś z kurczaka i indyka,
– jaja i białka jaj,
– czerwone mięso, wołowina, dziczyzna,
– ryby i owoce morza,
– chuda wieprzowina,
– orzechy, nasiona.

Lista nie jest skomplikowana i polecamy zawiesić ją na lodówce.

Lista zakazanych produktów:

– dania smażone na głębokim oleju, np. frytki,
– lody, koktajle mleczne z polewą i innymi słodkimi dodatkami,
– pączki, ciasta,
– cukierki, herbatniki,
– słodkie napoje,
– napoje energetyzujące, kawy, herbaty deserowe,
– pieczywo z białej mąki oraz produkty zawierające miałą mąkę,
– chipsy, paluszki,
– boczki, kiełbasy, przetwory garmażeryjne,
– hot dogi, hamburgery, fast food,
– pizza,
– słodzone płatki śniadaniowe.

Gdy w ciągu dnia dostarczycie odpowiedniej liczby kalorii w postaci odpowiednio dobranych produktów, walka o upragnioną sylwetkę przestanie być celem nie do osiągnięcia. Nie wierzycie? Sprawdźcie!

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Potrzebujesz wzmocnienia dla intelektu? Oto 6 produktów poprawiających pracę mózgu

Reklamy fast foodów mogą zostać zakazane w Wielkiej Brytanii. To plan walki z epidemią otyłości wśród dzieci. Brawo!

Top 5 produktów na dobry nastrój. Co poprawia nam samopoczucie?

Kobieta gotuje w kuchni

Jesteś szczupła a mimo to wciąż się odchudzasz? Poznaj 8 zagrożeń głodówki

Dieta Ewy Dąbrowskiej – tak czy nie?

Zdarza ci się zjeść banana na śniadanie? Sprawdź, czy to dobry wybór. Tłumaczy dietetyczka Paulina Roziewska

Wystarczy, że stracisz 5 proc. masy ciała, a poprawisz stan swojego zdrowia. Zobacz, jakie korzyści płyną z odchudzania

śpiące dziecko

Skaza białkowa u niemowlaka – w jaki sposób się objawia? Jak jej skutecznie zapobiegać?

cholesterol w 3D

Jak obniżyć poziom cholesterolu całkowitego? Dieta, aktywność fizyczna, lekarstwa

cholesterol blokujący tętnicę w 3D

Cholesterol LDL – jak obniżyć jego poziom? Dieta antycholesterolowa jako element terapii

kobieta kawa na wynos

Poznaj i wyeliminuj! 6 najgorszych nawyków żywieniowych

6 rzeczy, które spowalniają metabolizm

Martwi cię słaba przemiana materii? Oto, co może być przyczyną

daria rybicka

„Jeżeli masz jakąś wątpliwość, czy sposób odżywiania wpływa na twój układ nerwowy, sprawdź to!” Dietetyk Daria Rybicka o diecie w leczeniu depresji

Jak przeżyć tłusty czwartek? Oto kilka zasad dotyczących jedzenia słodyczy

Męczą cię zaparcia? Zobacz, jakie produkty powinnaś jeść, aby się ich pozbyć

Kobieta leży u kosmetyczki w legginsach i ma wykonywany zabieg

Co to jest endermologia – efekty, wskazania i przeciwwskazania do masażu podciśnieniowego

Dietetyczny anty-ranking. Których diet promowanych przez celebrytów lepiej unikać? Zobacz, co mówią specjaliści

Nie objadaj się na noc!

Kobieta siedzi i karmi dziecko piersią

Co można jeść karmiąc piersią? Dieta matki karmiącej

taca z jedzeniem, na której jest mnóstwo produktów, które podnoszą cholesterol. Powyzej jest napis cholesterol

Jaka dieta na wysoki cholesterol jest odpowiednia? Co można jeść, a czego lepiej unikać?

zaburzenia odżywiania - kobieta nad talerzem z warzywami

Zaburzenia odżywiania – przyczyny, rodzaje, leczenie. Jakie choroby powodują zaburzenia odżywiania.

efekt jojo - niezadowolona kobieta z centymetrem

Efekt jojo – kilka kroków, jak skutecznie go uniknąć. Dlaczego nadwaga wraca?

sieta

Dieta przyspieszająca metabolizm – co jeść, aby trawić szybciej?

10 sposobów na endorfiny. Jak pomóc własnemu szczęściu?