Przejdź do treści

Wiosną ćwicz outdoorowo

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ewa Chodakowska
Ewa Chodakowska zachęca do badań piersi
Lizi Jackson-Barrett
Łysa Lizi Jackson-Barrett: Rok temu płakałam. Teraz czuję się świetnie
Masaż blizn. Mama Kosmetolog pokazuje jak go wykonywać prawidłowo
Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne? Dr Michał Lipa uspokaja

Przebywanie na świeżym powietrzu pozytywnie wpływa na umysł i ciało i nie jest to żadne odkrycie Ameryki. Naprawdę warto więc przenieść swój trening z siłowni i wyjść poćwiczyć na zewnątrz!

Wiosna i nadchodzące wielkimi krokami lato, a wraz z nimi coraz wyższe temperatury, na szczęście w naturalny sposób skłaniają do częstszych wypadów na powietrze. Przebywanie na świeżym powietrzu najczęściej związane jest z jakąś formą aktywności fizycznej (nawet jeśli to tylko zwykły spacer), która pomaga w rozluźnieniu stawów oraz łagodzi bóle i sztywność mięśni.

Trenując „outdoorowo” (na przykład bieganie, fitness czy wspinaczkę), jesteśmy w stanie odłożyć na bok telefon, dzięki czemu mocniej skupiamy się na tym, co robimy, a także na sobie i swoim wnętrzu. Duszne i ciemne sale siłowni z lustrami skłaniają często raczej do zrobienia sobie treningowego selfie niż faktycznie porządnego wycisku. Na zewnątrz mamy też więcej przestrzeni i mniej obserwujących nas ludzi. Możemy więc bez presji skupić się na ćwiczeniach. Mało tego słońce – naturalnie ładuje witaminę D, poprawia nastrój i dotlenia cały organizm.

Latem, gdy znacznie więcej czasu spędzamy na zewnątrz, zmniejsza się ryzyko przeziębień i grypy. Zimą, kiedy większość czasu przebywamy we wnętrzach bez dopływu świeżego powietrza, często otoczeni innymi ludźmi, jesteśmy bardziej narażeni na atak bakterii i wirusów. Świeże powietrze poprawia samopoczucie i pomaga w leczeniu depresji. Ciężko wyobrazić sobie bardziej kojące okoliczności niż chwila odpoczynku nad szumiącym strumykiem z dala od miejskiego gwaru. Jeśli dodamy do tego aktywność fizyczną – nawet wykonywaną totalnie rekreacyjnie, mamy gotowy przepis na świetny humor i dobre zdrowie!

Łapcie więc pomysły na trening na powietrzu:

Ćwicz na plaży
Sezon na rolki
Trening na schodach
Trening outdoorowy

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!