Przejdź do treści

Woda z cytryną na dzień dobry

Woda z cytryną na dzień dobry
Woda z cytryną jest świetnym „odkwaszaczem". Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Raw bars - zdrowe mrożone batony
Raw bars – zdrowe mrożone batony
kapsułki
Witaminy – kiedy, które i dla kogo?
Psychologiczny problem… zaparć
istockphoto.com
Jak mają się twoje biodra, gdy ty masz 20, 30, 40… lat?
istockphoto.com
„Czy podoba mi się moje ciało poporodowe? Nieszczególnie, ale jestem z niego bardzo dumna”. Kobiety pokazały, jak wyglądały po porodzie

Od czego zaczynacie poranek? Od mycia zębów, kawy czy śniadania? Ja od szklanki ciepłej wody z cytryną! Polecam i wam.

Po co ta woda z cytryną? Już wyjaśniam! Jeśli trenujecie, pierwszy argument jest taki:
– ponieważ jest świetnym „odkwaszaczem”, a osoby aktywne często mają podwyższony poziom kwasowości w organizmie. Mała szklaneczka ciepłej wody z cytryną wypita na czczo pomaga utrzymać równowagę kwasowo-zasadową. Zamiast cytryny możecie także dodać limonkę. Świetnym dodatkiem będzie też łyżka siemienia lnianego. Pomaga, kiedy jelita są rozleniwione, a dzięki dużej zawartości oleju ułatwia przesuwanie pokarmów w przewodzie pokarmowym. Zmielone ziarenka możecie dodawać także do koktajli, wszelkich dań i jogurtu naturalnego.

Ale (i bez siemienia) już sama ciepła woda z cytryną świetnie poradzi sobie z przyśpieszeniem metabolizmu, oczyści organizm i – co oczywiste – poprawi odporność. Poza tym cytryna lub limonka to witamina C plus kwasy owocowe, potas, polifenole, pektyny i olejki eteryczne, które podnoszą odporność organizmu i korzystnie wpływają na wygląd skóry i redukcję zmarszczek. Cytryna jest też naturalnym środkiem antyseptycznym, który pomaga walczyć z problemami ze skórą i działa bakteriobójczo.

Teraz, gdy zimno, do takiego porannego koktajlu polecam dodać odrobinę miodu (wystarczy łyżeczka). Oczywiście pod warunkiem, że używasz prawdziwego miodu. Pijcie go zaraz po przebudzeniu – przynajmniej 20 minut przed śniadaniem. Drobny, prosty nawyk, a korzyści cała masa.

Chcesz lepszej ochrony organizmu?

Dobre bakterie są naszymi małymi sojusznikami. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć ochronę Twojego organizmu.

Sprawdź

Zainteresował Cię WIMIN?

Zobacz więcej

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Woda smakowa – zrób ją sama!

Jak wzmocnić odporność przed sezonem infekcyjnym? Wyjaśnia farmaceutka, Zofia Winczewska

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

miód

5 najlepszych zamienników cukru

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Chodzenie boso – naładuj się prosto z natury

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą

Razowe grzanki z malinami

Razowe grzanki z malinami. Zrób sobie królewskie śniadanie!

Nasz mózg nie jest więc w stanie zablokować tego, co narozrabialiśmy w jelicie, a przez to spada nasza odporność

„Prawidłowo funkcjonujący układ odpornościowy dla kobiet w okresie rozrodczym to prawdziwy skarb” – o naszej odporności mówi dr Anna Romaniuk, mikrobiolog, immunolog, psychodietetyk

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Zadbaj o układ odpornościowy. Pomocna będzie Lactobacillus rhamnosus – bakteria potrzebna naszej florze jelitowej

Gorące kąpiele – zdrowe czy nie?

Jak zniszczyć sobie odporność latem? To wcale nie takie trudne

istockphoto.com

Jaka woda jest zdrowsza dla naszego organizmu – ciepła czy zimna? Odpowiada dietetyczka

śniadanie

NIE dla parówek i croissantów na śniadanie. Czego jeszcze nie warto jeść na czczo?

odporność

„Zaniedbujemy nasze zdrowie, nie korzystając z dobrodziejstw, jakie daje nam współczesna medycyna” – o naszej odporności mówi Barbara Joanna Bałan, immunolog i internista

Chora kobieta leży w łóżku

Dlaczego niektóre z nas chorują częściej?

pexels.com

Woda – jaką w końcu pić?

Kobieta trzyma szklankę z wodą

Odpowiednia ilość wody w ciągu dnia to podstawa. Odpowiednia, czyli jaka? Oblicz swoje zapotrzebowanie