Przejdź do treści

Wskakuj na rower!

Wskakuj na rower!
Fot. Kasia Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer w czerwonej sukience pozuje na ściance
Amy Schumer w szpitalu. Aktorka cierpi na ciążowe dolegliwości
kobieta, mężczyzna, czwórka dzieci
„Matczyna emerytura” później niż zakładano
Kobieta w aptece rozmawia z farmaceutą
Szczepienia w aptekach? Co na to krajowy konsultant?
Kobieta trzyma w ręku e-papierosa
E-papierosy mają szkodliwy wpływ na układ oddechowy
Anja Rubik na spotkaniu z mediami
Anja Rubik popiera akcję #ThisIsNotConsent

Przesiądźcie się na rower. Poważnie – jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, po prostu to zróbcie i to jak najszybciej. To nie tylko najszybszy i najbardziej ekologiczny patent na korki, ale także świetny sposób na dobrą formę.

Rower to doskonały sposób na przemieszczanie się po mieście. To wręcz oczywiste. Omijacie korki, dajecie sobie szansę na zobaczenie naprawdę przepięknych zakątków i zabytków, na które – powiedzmy sobie szczerze – nawet nie spojrzelibyście, jadąc samochodem czy środkami transportu miejskiego. Co oprócz tego? Dużo! Pedałowanie rowerem po mieście to wysiłek typu kardio. Jeśli jedziecie z prędkością 12-22 km/h, możecie spalić około 500 kcal w ciągu godziny. Wprawdzie rower jest dla Polaków najcześciej podejmowaną aktywnością (70%), ale według badań regularnie korzysta z niego tylko 20%.

Jeśli jeździcie do pracy samochodem, przemyślcie sprawę. Przesiadając się na rower, tylko dwa razy w tygodniu możecie spalić od kilkuset do kilkudziesięciu kalorii. To jednak nie jedyny plus. Regularne jeżdzenie na rowerze zmniejsza obwód ud oraz bioder, a także delikatnie podkreśla mięśnie (i nie, nie rozbudowuje ud). Poza nogami, pracują także pośladki, brzuch oraz ręce. Najlepiej sprawdzić to na podjazdach.

Rower doda wam także energii! Według czasopisma "Psychoterapy and Psychosomatics" jedna przejażdżka rowerem zwiększa ilość energii aż o 20% i zmniejsza zmęczenie o 60%. Wszystko dlatego, że mięśnie są dotlenione. Podobnie zresztą jak mózg, który chętnie wskakuje na wyższe obroty. 

Nie jesteście przekonani, bo od dłuższego czasu zupełnie się nie ruszacie? Lepiej trafić nie możecie. Dobrze dopasowany rower nie obciąża stawów i jest doskonałym sposobem na spokojniejsze i zupełnie bezpieczne powroty do formy.
 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Kasia Bigos o przepuklinie pępkowej. „Po ciąży pępek nie wrócił do dawnego kształtu”

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń