Przejdź do treści

Wstań od stołu! Aktywne święta: ON

Wstań od stołu! Aktywne święta: ON
Ilustracja: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczynka w różowymswetrze siedzi na podłodze w przedszkolu i bawi się klockami
Smog – oczyszczacze powietrza w poznańskich żłobkach
Mrożone jeżyny i maliny
Mrożonki – co można mrozić, a czego lepiej nie
Położna trzyma rękę na brzuchu ciężarnej kobiety
Nowe standardy opieki okołoporodowej już od stycznia
Czy odchudzanie do świąt ma sens? Dietetyk odpowiada
mierzenie obwodu brzucha
RFM – nowy sposób pomiaru tkanki tłuszczowej

My dalej swoje! Nie pozwolimy wam się zasiedzieć, bo doskonale wiemy, że prawdopodobnie zjedliście więcej, niż planowaliście. Teraz wstańcie i trochę się poruszajcie.

Święta Bożego Narodzenia – spotkania z rodziną i przyjaciółmi przy zastawionym stole to ich nieodłączny element. Podczas takiego biesiadowania mało kto myśli o tym, aby gdzieś wyjść i się poruszać. Tym bardziej że większość klubów fitness jest zamknięta. Mamy na to rozwiązanie. Niezależnie od tego, czy mieszkasz w mieście, miasteczku czy na wsi, zamiast spędzać popołudnie przed telewizorem i zastanawiać się, co jeszcze zjeść, wybierz się na spacer z rodziną, zorganizuj zabawy z dzieciakami – np. bitwę na śnieżki lub berka. Jeżeli wolisz spacery w samotności, załóż słuchawki ze swoją ulubioną muzyką i wybierz się na spacer „donikąd”. Fajną alternatywą dla spacerów jest także nordic walking, który aktywuje więcej mięśni do pracy, przez co nasza wycieczka staje się bardziej intensywna.

Jeżeli w Twojej okolicy jest lodowisko lub stok narciarski, zaplanuj rodzinny lub przyjacielski wypad. Będzie to świetna zabawa dla was wszystkich, a dodatkowo szybciej spalicie wszystkie kaloryczne pyszności, na które sobie wcześniej pozwoliliście. Organizm dużo lepiej reaguje na duże ilości jedzenia, kiedy jest dotleniony.

Trenuj w domu

W okresie zimowym większość z nas trenuje w klubach fitness. Poproś instruktora/trenera (może nawet masz swojego), aby Ci rozpisał krótki, 15-20 minutowy trening z obciążeniem własnego ciała, który możesz wykonywać w domu w każdej wolnej chwili. Możesz także skorzystać z tych, które wcześniej dla ciebie przygotowaliśmy. Taki trening nie zajmie ci więcej niż 10 minut, a wykonanie go naprawdę zrobi różnicę twojemu układowi pokarmowemu.

Zaplanuj sobie aktywność fizyczną nie tylko dla siebie, ale i przyjaciół lub rodziny. Dzieki temu spędzicie razem trochę czasu inaczej, niż dostarczając sobie kalorii, i być może unikniecie też poświątecznego szoku związanego z wagą.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Najnowsze w naszym serwisie

mężczyzna umiera

Rak płuc – objawy, przyczyny, leczenie

Kilka faktów o (nie)przytulaniu

„Przytulanie jest zdrowe”! Jest ważniejsze od seksu, zachwyca naukowców, a świat stawia je na piedestale. Lecz czasem nie chcemy przytulać się w związku. Czy to my powinniśmy się martwić, że coś z nami nie tak, czy może świat zachłysnął się kultem przytulania? Sprawdźmy.
Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Zdrowa przekąska na wieczór! Frytki z batatów z domowym sosem aioli

Sezon zimowy nie rozpieszcza z wyborem warzyw. Na szczęście przestajemy się bać nowości i coraz częściej sięgamy po pyszne bataty. Jeśli chodzi o frytki, to spokojnie mogą konkurować z ziemniakami. Przekonajcie się!

9 oznak niedoboru żelaza

Brak siły, szybkie męczenie się, podenerwowanie, blada cera… To wcale nie musi być przesilenie jesienno-zimowe. Zamiast czekać, aż samo przejdzie, zrób badania krwi – może brakować ci żelaza. Zobacz, jakie jeszcze sygnały mogą o tym świadczyć.

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Przepis na fit omlet z bananem – śniadanie mistrzów

Kasia Bigos o przepuklinie pępkowej. „Po ciąży pępek nie wrócił do dawnego kształtu”

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Magia naturalnego oddechu

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Ćwiczysz? Pamiętaj o witaminach!

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge